Krakend dashboard

Gestart door tomandy, 05-09-2010 11:00:33

Vorige topic - Volgende topic

850Tim

Kijk hier heb je wat aan!

Ga dit ook zeker proberen.
Bij mij is het zo dat het niet bij de voorruit kraakt maar meer in het midden van de bovenplaat, recht boven het dashboardkastje. Is hier ook een foefje voor...........
Simply the best.......

jobridaro

Citaat van: elianmars op 05-09-2010 13:16:59
Citaat van: Hans Duiven op 05-09-2010 13:14:22
Citaat van: elianmars op 05-09-2010 13:11:17
Onder de parafaan, net onder de voorruit zitten vier lange bouten, die het dashboard vast houden.

perfect geholpen! Ben mooi van het gekraak af, Bedankt voor de tip.
Jos.

arjenT5R

Citaat van: daytonawim op 05-09-2010 13:30:35
En vast is vast, want aan de binnenzijde is het gewoon plastic wat je aantrekt.

Bij mijne is dat een keer te strak gedaan en is er een stuk plastic uitgebroken,
resultaat "een krakend " dashbord :-(

Gelukkig op weten te lossen.

ehhhh hoe dan? 
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

cas

Leuke oplossing, een VPB plaatsen heeft bij mij voor in het geheel minder kraken gezorgd!
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

tackle

siliconenkit tussen alle schroeven bouten en moeren die ik loshaal, tenzij ze met een momentsleutel moeten worden aangehaald, dan stop ik er druklijm tussen

jeroen74

Ik heb stoffen tape op alle plastic op plastic verbindingen gedaan; net zoals Volvo orgineel op een paar plaatsen deed, maar dan op heel wat meer plaatsen ;D

Helaas zitten er nog steeds kraakjes in het dashboard, het ding bestaat uit verschillende delen die gelijmd zijn, ik vermoed dat in de loop der jaren de lijm niet meer zo goed is en dat er alsnog plastic delen over elkaar heenschuiven. Als ik ooit zin heb haal ik het hele dash eruit om eens te kijken wat er aan te doen valt...

Jack v

ik heb op de hoeken en oonder de raamkant tochtstrip onder geplakt toen was het kraken over,
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

850Tim

Nou, het gekraak / geknerp is weg hoor ;D

Het hele dashboard is er uit geweest, wat een klus zeg...... Maar ja, je hebt wel eer van je werk zo.

Vermoedelijke oorzaak:

Bij mijne is dat een keer te strak gedaan en is er een stuk plastic uitgebroken,

Het geluid was inderdaad alsof er plastic over elkaar heen schoof, elke hobbel / bobbel was ernstig irritant.
Het metalen stukje met de schroefdraad erin, viel tijdens het demonteren op de vloermat en even later het stukje plastic ook. Het is er nu uit en kan dus ook niet meer kraken... ;)

Volgende project is de achterklep, die rammelt en kraakt ook aan alle kanten >:(

Simply the best.......

daytonawim

Citaat van: arjenT5R op 20-09-2010 13:12:09

ehhhh hoe dan?  

in de bovenrand (rechterkant) waar de airbag gemonteerd zit zit een stevige plastic rand, hier heb ik een gaatje in geboord, en heb ik een draadeind door de parafaan heen gestoken die door het geboorde gat gestoken en de boel vast gezet.

Nu zit ie weer mooi hoog vast en echt 0 gekraak.

en dat zonder tape, kit of andere extra hulpmiddelen

cas

Citaat van: daytonawim op 11-10-2010 10:39:06
Citaat van: arjenT5R op 20-09-2010 13:12:09

ehhhh hoe dan?  

in de bovenrand (rechterkant) waar de airbag gemonteerd zit zit een stevige plastic rand, hier heb ik een gaatje in geboord, en heb ik een draadeind door de parafaan heen gestoken die door het geboorde gat gestoken en de boel vast gezet.

Nu zit ie weer mooi hoog vast en echt 0 gekraak.

en dat zonder tape, kit of andere extra hulpmiddelen
???

wattes? haha.... dus als jouw airbag er nu uitklapt trek ie de hele voorruit met parafaan met zich mee? handig om meteen eruit te klimmen  ;D
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

sven861

Ik ga ook maar eens zoeken. Mijn dash kraakt als het interieur aan het opwarmen is tijdens deze koude dagen. Het geluid komt van de bovenkant recht boven het dashboardkastje.

Greets
PA1SVM........Volvo 4 Life