Motormanagement lampje brand - geen vermogen meer

Gestart door wouter1220, 05-09-2010 21:58:58

Vorige topic - Volgende topic

verburgh

Citaat van: wouter1220 op 06-09-2010 00:16:30
Citaat van: sjors855 op 05-09-2010 23:28:17
Zal me niks verbazen dat er een ,,Airflow to high,, uit komt, komt zoals ik gehoord heb wel eens vaker voor dat de LMM een verkeerde waarde meet waardoor de wagen in de noodloop kan gaan. Dit komt wel eens voor bij veel vermogen vragen van de motor. Dit is wat de dealer mij vertelde.

Zou dit niet "gereset" moeten worden als je de auto een uurtje laat staan?
Na een uur weer de auto gestart te hebben, brandde nog steeds het lampje.....
Accupool 10 min los dan gaat het lampje uit.

thuur

Citaat van: verburgh op 06-09-2010 01:14:28
Zal me niks verbazen dat er een ,,Airflow to high,, uit komt, komt zoals ik gehoord heb wel eens vaker voor dat de LMM een verkeerde waarde meet waardoor de wagen in de noodloop kan gaan. Dit komt wel eens voor bij veel vermogen vragen van de motor. Dit is wat de dealer mij vertelde.

Het staat toch echt al honderden keren hier beschreven: als het lampje brandt heeft de computer een fout geregistreerd en een of meer codes opgeslagen. Dit kun je niet resetten door te wachten of de stroom eraf te nemen. De code kun je enkel wegkrijgen door de computer te resetten via OBD.

Als het lampje anderwijs uitgaat heb je nog altijd de code(s) erin staan maar treedt het euvel momenteel niet op.

Bovendien los je geen storingen op door even de accu los te nemen...

Gr :)

verburgh

Citaat van: thuur op 06-09-2010 01:22:06
Citaat van: verburgh op 06-09-2010 01:14:28

Het staat toch echt al honderden keren hier beschreven: als het lampje brandt heeft de computer een fout geregistreerd en een of meer codes opgeslagen. Dit kun je niet resetten door te wachten of de stroom eraf te nemen. De code kun je enkel wegkrijgen door de computer te resetten via OBD.

Als het lampje anderwijs uitgaat heb je nog altijd de code(s) erin staan maar treedt het euvel momenteel niet op.

Bovendien los je geen storingen op door even de accu los te nemen...

Gr :)
Als ik bij mij de accupool los haal als het lampje brand gaat hij toch echt uit ??? en de code is ook weg, mijn vraag hoe kan dat ???

-D©©©L-

Tuurlijk gaat het lampje uit. Vrijwel direkt nadat de accu losgenomen is.  :eusa_wall:
Niet vergeten om de motor stil te zetten anders blijft ie branden op de energie van de dynamo.  ;)

wouter1220

Net terug van de dealer.....

Na uitlezen van de foutcodes kwam het volgende eruit:
De bobine van cylinder 2 was de boosdoener.
Ook waren de bougies "matig"

Bobine 2 en 4 zijn nu omgewisseld en de foutcodes zijn eruit gehaald.
Ben allang blij dat het niet iets serieus is!

Een grote beurt moet t beestje toch hebben, dus dan krijgt ze van mij
een setje verse bougies. Als de storing met bobine 2 aanhoud, zie
ik dat als een mooi excuus om er HD Ignition coils van IPD op de zetten :)