Gekraak onder hemel

Gestart door volvorama, 06-09-2010 11:45:43

Vorige topic - Volgende topic

volvorama

Gisteren zat ik achterin (ook mijn vrouw wil wel eens rijden) en viel me een irritant gekraak op dat onder de hemel vandaan lijkt te komen. Je hoort het vooral met het op en neer gaan van de auto. Niet in bochten.

Het zit zo'n beetje achter de horizontale kunstof afdekking tussen de C-stijl en het montagepunt van het hondenrek. Ik kan ook zien dat de kunstof afdekking op de hoogte van de C-stijl niet lekker tegen de hemel aansluit. Vermoedelijk is het er een keer afgeweest.

Weet iemand wat op die plek zit, dus onder de hemel, wat het gekraak zou kunnen veroorzaken?

Eric

francois

draadboom wat aan de hemel komt

gr

thuur

Dat plastic kun je waarschijnlijk gewoon aandrukken (kliksysteem).

Gr 8)

volvorama

Het plastic horizontaal (hemel) en C-stijl bovenaan zit allemaal goed tegen elkaar aan, maar niet strak tegen de hemel. Druk je het horizontale gedeelte tegen de hemel, dan sluit het niet meer aan tegen de C-stijl.

Ik zag ook dat het plastic bovenaan wel goed past, maar op raamhoogte van de C-stijl sluit het weer niet lekker aan op de deur.

Naast het gekraak, zit het dus ook ergens niet lekker. Kan dat plastic er eenvoudig af of kun je daar beter niet aan beginnen?

elianmars

Het plastic is eenvoudig los te trekken. Niet direct naar beneden trekken, maar iets schuin, zodat de bevestigingsclips heel blijven.

francois

voorzichtig los halen

een schuimpje er onder kan soms wonderen doen

gr

henry classic v70

Citaat van: francois op 07-09-2010 20:46:17
voorzichtig los halen

een schuimpje er onder kan soms wonderen doen

gr

Zoiets ;D ;D
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

volvorama

Tig dagen later nog even een reactie om het topic te sluiten.

Gisteren eindelijk de dakpanelen eraf gehaald (of hoe die dingen ook heten). Was inderdaad een fluitje van een cent. Het gekraak leek van onder de hemel te komen, maar dat was dus niet zo. Het gekraak kwam van de rolhoes! De bevestiging rechts kraakte verschrikkelijk, dus de hele rolhoes er maar uit gehaald. Die gebruiken we toch niet. En terwijl ik bezig was ook het hondenrek 'gesloopt'.

Nu op zoek naar een gehoorapparaat.

francois