Mijn opknapper V70 uit 98

Gestart door mrosman, 07-09-2010 10:50:00

Vorige topic - Volgende topic

mrosman

Hallo,

Begin juli als 2e auto een v70 aangeschaft.(zie foto)

Via dit webdagboek zal ik proberen om alle werkzaamheden die ik zelf uitvoer of laat verrichten aan de auto, zo goed en kwaad mogelijk te melden.
Ik heb de auto niet om hem om te bouwen met verlagingsetjes en heldere koplamen ed, maar ik wil hem in de meest orginele staat mogelijk houden.

Na aanschaf de auto bij mijn schoonvader op de brug gezet om hem een grote beurt te geven.
Eerste visuele inspectie bracht weinig schokkende dingen aan het licht.
Ik had niet anders verwacht omdat de auto in een steekproef was gevallen bij de APK keuring.
Enig puntje is dat het benzinefilter er niet zo goed meer uitziet. Deze gaat bij de volgende beurt vervangen worden.
We hebben gelijk de banden opnieuw uitgebalanceerd en nagekeken of de uitlijning nog ok was.
De sproeiers van de wiswas op de koplampen waren verstopt. Deze losgekoppeld en met de luchtslang even doorgeblazen. Probleem opgelost.
Gelijk de auto voorzien van een nieuw setje ruitenwissers rondom.

Na een paar dagen rijden ging het lamba lampje branden. Even hier op het forum gevraagd of ik daarmee door kon rijden of dat ik gelijk naar de garage moest om hem uit te lezen. Je kan er mee door rijden maar heb hem toch maar even laten uitlezen.
De monteur kon met de melding niet zoveel , waarschijnlijk moeten de sondes zelf vervangen worden.  De auto rijd er niet minder door dus heeft hij waarschijnlijk een te rijk mengsel gemeten en daardoor deze melding gegeven, zoals hij zei.

Gelijk bij de dealer een nieuw kapje van de CV bediening gekocht. Deze was versleten.

Ook gelijk een setje Sonniboy aangeschaft, voor de kids.

De radio die er in zat, de SC900 heb ik vervangen door een SC805. De wisselaar van de 900 was kapot en ik heb geprobeert hem een schoonmaakbeurt te geven en te kijken of er misschien iets aan gedaan kon worden echter hielp dat niets.
Zodoende de SC805 bij Elderink in Enter een (nieuwe) gebruikte gekocht.
Nadeel van deze radio vind ik wel is dat de radio ontvangst slechter is naar mijn beleving dan die van de sc900. (heeft iemand hier ook ervaring mee?)

Onlangs is de V70 bij de poetser geweest. Normaliter doe ik zelf poetsen, omdat ik dat dankbaar werk vind, maar deze keer laten doen door een bedrijfje bij mij in Almelo.
Hij is nu weer in showroomconditie en ik hoef hem nu alleen maar bij te houden.

Ik heb via dit forum ook een kinderzitje gekocht ter vervanging van de middenarmsteun, zodat straks alle kinderen achterin vervoert kunnen worden.

Tot zover wat ik al gedaan heb .
Hieronder de lijst met dingen die nog moeten gebeuren, maar geen haast hebben.

Linkerknipperlicht voor vervangen (zit vocht in)
Interieurverlichting boven linker achterdeur vervangen (zit geen schakelaar in en geen lampje)
Achterbumper vervangen (zit aan rechterkant schade van een paaltje)

Tot later
Gr. MArk

thuur

Wat was de foutcode?

Radioontvangst moet gewoon goed zijn. Waarschijnlijk is de antenneingang 'uitgelubberd' (met een fijn tangetje het middelste contact iets dichtknijpen) of zijn de solderingen slecht.

Gr 8)

francois

rpakuypers

Mooie wagen ! Bevalt het kinderzitje ? :D

Groet,
Roger

mrosman

Citaat van: rpakuypers op 07-09-2010 20:49:35
Mooie wagen ! Bevalt het kinderzitje ? :D

Groet,
Roger

Kinderzitje bevalt SUPER!
Nog bedankt Roger ;D

Jeff

Is wel te verkrijgen op de sloop, lampjes zijn ook wel bij de goeie automaterialen zaken te vinden, eventueel zelfs in led variant! ;)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

Geert-Jan

Citaat van: mrosman op 07-09-2010 10:50:00
Nadeel van deze radio vind ik wel is dat de radio ontvangst slechter is naar mijn beleving dan die van de sc900. (heeft iemand hier ook ervaring mee?)
Mmmmm,

Ik heb onlangs mijn sc-805 vervangen door een sc-900 en ik vindt de ontvangst duidelijk beter van de sc-900 :eusa_think:
Maar wat Thuur aangeeft kan natuurlijk ook bij mijn oude sc-805 de oorzaak zijn geweest. :)

ps. mooi hè zo'n V70  ;D

Volvo850Club lidnr.0504409

mrosman

Citaat van: Geert-Jan (voorheen GP64) op 15-09-2010 12:08:46
ps. mooi hè zo'n V70  ;D

Was niet mijn keus, maar mijn vrouw wilde hem heel graag :eusa_pray:,.....wat moet je dan als vent zijnde, :eusa_silenced:......
Ben er wel heel erg blij mee :eusa_dance:

Geert-Jan

Citaat van: mrosman op 15-09-2010 13:56:10
Citaat van: Geert-Jan (voorheen GP64) op 15-09-2010 12:08:46
ps. mooi hè zo'n V70  ;D

Was niet mijn keus, maar mijn vrouw wilde hem heel graag :eusa_pray:,.....wat moet je dan als vent zijnde, :eusa_silenced:......
Ben er wel heel erg blij  :eusa_dance:

Ja komt wel bekend voor.
Ik was op zoek naar een 850 R en kwam deze tegen.
Mijn vrouw vond deze toch minder vierkant  :eusa_whistle:

Ik moet eerlijk zeggen na een jaar heb ik er geen spijt van dat het een V70 R is geworden hoewel mijn voorkeur uitging naar een 850 R.
Bovendien was deze aantrekkelijker geprijs op dat moment dan menige 850 R  ;D

Volvo850Club lidnr.0504409

tackle

ik heb een s70 met sc805 en mijn radio laat het op de utrechtse baan in den haag gewoon helemaal afweten. Verder stoort ie als een gek. Ik heb de antenne wel een paar keer gangbaar gemaakt en uit elkaar gesloopt. Alleen, als ie wel omhoog en omlaag gaat, maar de ontvangst is pet, heb je er ook niks aan natuurlijk.

peteRRR

Die staat er strak bij zeg :eusa_clap:

Enneeee,dat Volvo kinderzitje maar beter ingeklapt laten zitten of eruit slopen ;D

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

mrosman

Citaat van: peteRRR op 15-09-2010 16:33:05
Enneeee,dat Volvo kinderzitje maar beter ingeklapt laten zitten of eruit slopen ;D

Ik heb juist de armsteun vervangen door het kinderzitje :P,...als de derde op komst is, is dit de meest praktische oplossing :D,.....volgende accessoire is waarschijnlijk een bankje in de kofferruimte,....alles beter dan zo'n "sharan-busje" :eusa_hand:

mrosman

Sinds vandaag is weer het lampje aan het branden van de lambdasonde.

Is er iemand in de buurt van Almelo die mijn storing kan uitlezen zonder dat ik gelijk naar de dealer hoef om daar 35 euro neer te leggen. :P

Alvast bedankt

darius

Citaat van: mrosman op 22-09-2010 13:34:18
Sinds vandaag is weer het lampje aan het branden van de lambdasonde.

Is er iemand in de buurt van Almelo die mijn storing kan uitlezen zonder dat ik gelijk naar de dealer hoef om daar 35 euro neer te leggen. :P

Alvast bedankt

Geef je geld idd beter uit aan een nieuwe lambda sonde  (125 euro ofzo)  ;D mooie kar
No show, only go.

Jeff

Contact Rob850turbo eens, die kan je wel op weg helpen denk ik! :)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)