Intrax verlagingsset

Gestart door JHC, 07-01-2014 16:19:15

Vorige topic - Volgende topic

MrCain

Eind vorig jaar heb ik ook een intrax verlagingsset gemonteerd op de 855. Ben precies 4 cm ,voor en achter, gezakt => gemeten van hart wiel (in het midden van het volvo naafplaatje) en rand wielkast was het voor en achter 33cm.

Omdat ik op LPG rijd en een 67liter ringtank in de koffer heb had ik ,al voor ik hem verlaagd had dus met de originele veren, al ophoogringen van 2,5 cm op de achterveren liggen want origineel was de volvo al aan de achter kant lager dan voor... Met deze ophoogringen kwam hij mooi horizontaal te liggen!

Gaat over deze ringen : http://www.europeantuningshop.nl/index.php?route=product/product&path=1663_1675_1833&product_id=18893

De Volvo staat nu mooi op zijn wielen met de Intrax en ophoogringen:

Beetje crapy foto maar het was al een beetje donker aan het worden :eusa_whistle:

BTW: btreft het set met nummer 1129
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

JHC

Mr Cain,

Dit had ik ook in gedachte....maar bij mij kwam hij achter zeker 5cm lager te liggen.

Baal er enorm van want gebruik de auro nu om dagelijks op en neer naar rotterdam te rijden vanuit Adam en hij bevalt perfect alleen de wegligging is onacceptabel.

Groet,
RR

MrCain

Met die ophoog ringen kom je dan weer wat meer omhoog! Weet niet of jij er ook een gastank in heb liggen?
Meet anders even de hoogte in de huidige situatie en kijk of daar ook verschil in zit => dit verschil krijg je ook als de Volvo verlaagd word is mijn ervaring...

cornelis-b

Ben erg benieuwd wat voor achter dempers de wagen heeft?
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

MrCain

Citaat van: cornelis-b op 16-02-2014 01:22:10
Ben erg benieuwd wat voor achter dempers de wagen heeft?

JHC heeft nog de originele Sachs er onder:
Citaat van: JHC op 14-02-2014 23:18:08
Cornelis,

Nee er zitten nog de orginele rode Sachs onder.

Bij mij rondom gele Koni´s, de achter schokbrekers waren ook al gele Koni´s voor de verlaging en toen had ik de ophoogringen ook al nodig...
Sommige Volvo´s hangen nogal aan de achterkant schijnbaar => zijn meerdere op het forum die dit probleem hebben.

cornelis-b

Het is echt heel vreemd dat de wagen zover zakt, ik heb er geen verklaring voor.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

MrCain

Bij mij was het duidelijk => de 67liter LPG tank ;D

EDIT: maar herinnerde me net dat voor dat de LPG tank er in zat dat de Volvo ook al een beetje op zijn kont hing :eusa_think:

JHC

Net even opgemeten...de auto staat alleen niet helemaal op een rechte ondergrond maar het lijkt erop dat de de wielen LV en LA op 34,5 cm staan (gemeten hart wiel onderkant tegen metalen gedeelte van het scherm) en rechts 35 RV en 33RA.

JHC

en 60liter benzine, geen gas maar wel een fabriek af afneembare trekhaak....

JHC

Koen, als ik de lijst bekijk dan lijkt het of de mijne al lager staat, maar aangezien ik de auto geerfd heb van mijn vader weet ik zeker dat hij nooit iets aan de veren heeft gedaan en hij was de eesrte eigenaar....

Is er een mogelijkheid om bij Volvo alle opties op te vragen, net zoals je bij Mercedes kan doen, toen de Volvo werd geleverd in 93?

Ben benieuwd.....

MrCain

Bij een gewillige dealer kan je inderdaad de "geboorte akte" van je Volvo opvragen via het chassis nummer: heb ik toen ook gedaan en is best wel grappig om te hebben! Maar of het onderstel er zo gespecificeerd in staat betwijfel ik :eusa_think:

Gewoon eens proberen! Wie weet ;)

Citaat van: JHC op 16-02-2014 17:13:22
Koen, als ik de lijst bekijk dan lijkt het of de mijne al lager staat, maar aangezien ik de auto geerfd heb van mijn vader weet ik zeker dat hij nooit iets aan de veren heeft gedaan en hij was de eesrte eigenaar....

Is er een mogelijkheid om bij Volvo alle opties op te vragen, net zoals je bij Mercedes kan doen, toen de Volvo werd geleverd in 93?

Ben benieuwd.....