Rook uit de ventilatie roosters

Gestart door marcel12, 08-09-2010 21:54:02

Vorige topic - Volgende topic

marcel12

Ik had plotseling last van rook uit de ventilatie roosters. Er was duidelijk iets aan het doorbranden. Na zoeken bleek het de ventilator achter het dashbord kastje te zijn. Overigens het betreft hier een 850T5.
Ventilator vervangen met als enige vershil dat mijn een grote stekker had met daarop een kleine bruine aansluiting en die ik nu heb zit direct op de ventilator. Heb hem ingebouwd en wat verbaast mij hij kent maar 1 stand en dat is vol!!! In welke stand ik het contactslot ook zet maakt niet uit. Hij is niet meer regelbaar.
De schade is dus groter als ik vermoedde. Het groene relais ernaast is goed en die bestuurt de koppeling van de airco. Wie heeft een idee? Is het feit van kleine of grote aansluiting een probleem???
Wellicht standen schakelaar ook door gebrandt??? Overigens krijg ik die er niet af volgens de DVD zitten er 2 schroefjes achter de schakelaars maar ik zie ze niet, zie alleen groene plaatjes dus dit deel krijg ik er niet af.
Wie kan mij vertellen waar deze weerstand zit voor de diverse standen van de blower? OOk deden de lampjes van betreffend paneel raar, automatic schakelaar en recijcle schakelaar ook , hebben een tijd geknipperd.

Wie kan mij verder helpen.

UserID6342

Denk in de 1e instantie aan een ralle kachelweerstand.  Zou die eerst ook maar eens vervangen.  Zit eigenlijk vlak links bij je kachelmotor in de buurt.

Jeff

Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

mehn

Als de stekkers anders aangesloten zitten zou ik het eerst daar eens in zoeken. Misschien is hierdoor de kachelweerstand wel uit het circuit gehaald.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Arie T5R

Hmmmm, dat had ik ook, rook uit de roosters. Even heb ik een vettige aanslag op de ruiten gehad en dat is nu weer verdwenen. Ik las dat er ook een plasje moet liggen bij je voeten maar dat is niet te zien bij mij. Zou het wat anders kunnen zijn? Ik heb nog neit gekeken naar het relais..

cas

Citaat van: Arie T5R op 12-09-2010 13:44:18
Hmmmm, dat had ik ook, rook uit de roosters. Even heb ik een vettige aanslag op de ruiten gehad en dat is nu weer verdwenen. Ik las dat er ook een plasje moet liggen bij je voeten maar dat is niet te zien bij mij. Zou het wat anders kunnen zijn? Ik heb nog neit gekeken naar het relais..

denk dat jij eerder last hebt van wat koelvloeistof lekkage in lichte vorm. Hou die even in de gaten, dat plasje kan nog komen. Heeft niets met een doorgefokte kachelmotor te maken. Stand 1 , vol is vaak als de weestand stuk is. Omdat de kachelmotor eerder kapot is gegaan. Als je de weerstand vervangt zonder eerst zeker te weten dat de motor nog goed is, kan de weerstand weer stuk gaan. Duur geintje.

Correct me of im wrong!
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....