855 TDI Update met foto

Gestart door modalfa, 09-09-2010 19:50:32

Vorige topic - Volgende topic

modalfa

Hallo,

Ben sinds vorige week actief geworden op dit forum, en sinds twee weken de trotse eigenaar van een 855 tdi. Na bijna 10 jaar alleen italiaanse auto's te hebben gereden, en de laatse 3,5 jaar een golf tdi nu dus eindelijk een mooie grote Volvo.
Doordat er een tweede op komst is was de keus voor een Volvo 855 niet zo moeilijk. Aanstaande zaterdag krijgt de Volvo mooie
antraciet-kleurige Titan-velgen. Verder ben ik van plan om voor de eerste keer de auto zelf te gaan onderhouden mu het motorisch
gedeelte.
Er zijn nog heel wat puntjes die ik moet maken,  dankzij de uitgebreide foto's en tips van forumlid FGG heb ik inmiddels de beide
gasveren van de achterklep al gemaakt (eerste gasveer koste ongeveer een 3 kwartier, de tweede 2 minuutjes).
Enige merkwaardige aan de auto vind ik het tractor-geluid, maar dit schijnt normaal te zijn?

Foto's van de auto volgen nog, heb er niet al te veel verwachtingen van, het is een behoorliijk standaard uitgevoerde versie.

vr groet Jeroen

850-maniak

welkom hier , weer een roetmobiel erbij !!!!
tractorgeluid is bekend , vooral met koude motor nagelt ie er vrolijk op los !!!
let ook eens op de lekkere roetpluim die zo nu en dan uit de uitlaat hoort te komen LOL
verder is het natuurlijk een behoorlijke vooruitgang vanaf de golf .
hoop (weet eigenlijk wel zeker) dat je veel plezier van je tdi zult hebben , en ook voor een derde kleine is er ruimte genoeg , dus blijven oefenen (ps: ook wel voor meer als 3 want dan stop je er gewoon een derde bankje in  :eusa_dance: )
je hebt dus iig geen geldende smoes meer dat je auto te klein wordt voorlopig whahahahaha.
VEEL VEILIGE KILOMETERS TOEGEWENST vanuit Apeldoorn

fredtref

He weer een tractor ;D er bij, veel plezier en veilige kilometers, maar je hebt vast wel foto's voor ons

hathü

Welkom. Zo merkwaardig is dat tractorgeluid niet, in de jaren dat deze motor is ontworpen nagelden alle diesels er nog  flink op los. En zoals bekend hoor je het enkel bij lage snelheden, op snelheid is ie verassend stil. Veel plezier ermee. Ik heb mijn TDI nu vier jaar, verveelt me nog steeds niet. Ik geniet dagelijks van de laadruimte, comfort, trekkracht en het slechts 1x op de 950 a 1000 km tanken. :eusa_whistle:

blauweroffel

Citaat van: hathü op 09-09-2010 20:40:13
en het slechts 1x op de 950 a 1000 km tanken. :eusa_whistle:

Dat schiet dus ook niet op met de zegeltjes......... ;D

BR

bas_v70

welkom !
goed excuus om een 855 te kopen omdat de 2de op komst is.

Veel veilige km gewenst.

modalfa

De velgen er vandaag op laten zetten, lederen interieurtje + dakrails gekocht, en heb nog nooit zo veel plezier
gehad van een 14 jaar oude auto. Acheraf bekeken al veel eerder een 855 moeten kopen, geweldig ruime auto, uitmuntend zitcomfort en
elke keer optrekken is elke keer weer feest. Ook valt op wat er eerder al was geschreven door een van jullie dat ie bij 170 tot 180 km superstil is.

tackle

wat een "enge" logo's als avatar!

modalfa

Eng logo?

Een beetje autoliefhebber moet Alfa Romeo's toch wel waarderen :eusa_naughty:. Dit was wat anders geweest als ik een avatar
van Mercedes ,audi of bmw had.

reneetje

Citaat van: modalfa op 12-09-2010 12:52:40
Eng logo?

Een beetje autoliefhebber moet Alfa Romeo's toch wel waarderen :eusa_naughty:. Dit was wat anders geweest als ik een avatar
van Mercedes ,audi of bmw had.

En zo is dat !
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

henry classic v70

Ik zie wel eens vreemdere logo's ;D ;D
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

bas_v70

Citaat van: tackle op 12-09-2010 00:05:01