SC-805 radio en tape geen geluuid, wel van cd

Gestart door markmol, 28-10-2010 17:02:44

Vorige topic - Volgende topic

markmol

Bij het proberen aan te leggen van een inputsnoertje op de uitgang van de tape in de SC-805 in mijn 850 kon ik de stroom niet van de radio halen ivm ontbreken van de juiste code. Bij het demonteren van de tape en cd unit ben ik helaas tegen de achterste printplaat gestoten en was er kort kortsluiting, inclusief rookontwikkeling. :eusa_wall: Toch maar de stroom eraf gehaald en in de hoop dat het allemaal meevalt doorgegaan met montage. Juiste code bij de dealer gekocht voor 20 euro... Na aansluiten kwam ik erachter dat de radio geen output meer geeft en dat het tapedeck geen bandjes meer inneemt. Hij herkent wel dat je een tape in de radio stopt maar slikt ze dus niet langer in. Voor wat betreft de tuner, hij herkent de radiostations nog wel, na een rit van Groningen naar Amsterdam stond de tuner nog op radio 3 op een andere frequentie dan bij vertrek. De cd-speler werkt trouwens nog wel helemaal perfect en heb dus niet zonder  :eusa_boohoo: hoeven rijden. Ik vermoed dat het op de achterste printplaat moet zijn maar zeker weet ik het niet. Heeft iemand misschien een stroomschema van de SC-805 of een idee waar ik moet zoeken?

markmol

O.k. ik zag dat er op de onderste printplaat een printbaan was onderbroken, draadje tussen de twee onderdelen geplaatst en nu doet de radio het in iedergeval wel weer. Nu nog het tapedeck...

henry classic v70

620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

markmol

Woohoo!! Tapedeck doet het ook weer! Bleek dat de wieltjes vanaf de motor niet helemaal aansloten op elkaar omdat ik deze niet weer goed had gemonteerd.

Ik heb een tapedeck op mijn SC-805, ik heb zelfs nog tapes die ik beluister! Maar het doel was om via het tapedeck een I-pod ingang te maken.

Laatste dingetje wat het nu nog niet doet is het rechterkanaal van de I-pod aansluiting. Nog ff wat knutselen, hopelijk dat ik dan vanavond nog mijn I-pod kan aansluiten!

markmol

En nu ook een I-pod aansluiting! Enig nadeel wat ik nu ervaar is de balans.. Rechts is zachter dan links, niet bij cd, tape of tuner.. Iemand een idee?

markmol

Inmiddels opgelost door op een andere plaats snoeren aan te sluiten.

Citaat van: markmol op 28-10-2010 22:13:56
En nu ook een I-pod aansluiting! Enig nadeel wat ik nu ervaar is de balans.. Rechts is zachter dan links, niet bij cd, tape of tuner.. Iemand een idee?