Verschepen of verzenden van goederen vanuit Amerika

Gestart door FGG, 11-09-2010 17:56:57

Vorige topic - Volgende topic

FGG

Hoe zit dat eigenlijk met de kosten? De dollar is natuurlijk lekker laag nu en het kopen van bijvoorbeeld electronica is dan erg aantrekkelijk. Neem bijvoorbeeld een iMac: die kost hier 1199 euro, in de US 1199 dollar. Omgerekend ongeveer 850 euro. Dat scheelt nogal. Maar hoe zit 't met verzendkosten en hoe zit 't met heffingen achteraf. Stel je besteld een iMac of een iPad en je laat dat apparaat opsturen, komt de Belastingdienst dan nog even aankloppen? En wat kost het verschepen van een doos van het formaat televisie?

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

)()()sT

Volgens mij is dat net als de goederen die wij hier wel eens bij FCP Groton bestellen... Op de site kijken of er mail-opties staan...
De keren dat ik iets in de US of A heb besteld ging het met USPS Express Mail.

Qua heffingen.... tja. Een collega van me doet veel internetwerk voor Amerikaanse klanten. Als dank had die Yankee 2 (!!) iPad's opgestuurd. Deze zijn bij hem bezorgd zonder een euro te hoeven betalen.

FGG

Citaat van: )()()sT op 11-09-2010 19:49:06
Volgens mij is dat net als de goederen die wij hier wel eens bij FCP Groton bestellen... Op de site kijken of er mail-opties staan...
De keren dat ik iets in de US of A heb besteld ging het met USPS Express Mail.

Qua heffingen.... tja. Een collega van me doet veel internetwerk voor Amerikaanse klanten. Als dank had die Yankee 2 (!!) iPad's opgestuurd. Deze zijn bij hem bezorgd zonder een euro te hoeven betalen.

Dat wat ik wil wordt niet overzees bezorgd. Mijn idee is om een bekende woonachtig in Amerika te laten bestellen en hem/haar vervolgens het handeltje op te laten sturen.

Ludo

Kleine pakketjes willen wel zo doorgaan bij de douane.
Met grote(re) pakketten mag je er worst op zeggen, dat er een naheffing van invoerrechten en btw op komt.

)()()sT

Tja... die iPad's zijn dus ook gekocht door die persoon en verstuurd. Ik zal eens vragen via wie/wat.
Hij had dus 0 invoerrechten. Op een grote doos van FCP Groton viel het me ook 100% mee. Toen ik echter een blitzsafe had besteld voor $70,- moest ik €35,- invoer spekken  :evil:

wouter1220

Wij halen hier redelijk wat spul uit de States, voornamelijk spul wat rechtstreeks bij IPD vandaan komt.
Zeker icm met de lage dollarkoers is dit een heel stuk goedkoper dan de prijzen die bekende shops hier in nl ervoor vragen....

Voordeel is dat ik, een van mijn huisgenoten of mensen in mijn kenniskring regelmatig in de States komen.
Wij bestellen dit rechstreeks bij IPD of een andere toko en laten het bezorgen in het Hotel waar we verblijven.
Vervolgens nemen we het gewoon zelf mee naar huis en omzeilen we de duane (je mag tegenwoordig voor
430 euro p.p aan goederen belastingvrij invoeren). Bij grotere bedragen nemen we gewoon de gok dat er geen
controle staat.. (airline crew word 9 van de 10 keer niet gecontroleerd ;) )

razorx

Al mijn pakketjes van FCP kregen na een eerste bestellingen naheffing en B.T.W.
Het waren bestellingen tussen de 200 en 400 euro.

pooh

het is puur geluk hebben als je geen naheffing hoeft te betalen volgens mij.
Wat kost een ticket NY nog tegenwoordig? Anders maak je er een leuk weekend van. Ipad in je handbagage,doos weggooien etc.

Ik moest laatst zelfs op een t-shirt uit de V.S. 4 euro nabetalen >:(

Teken de petitie tegen het dodingsstation en de gemeenten in Cadiz!
Direct naar de petitie: www.petitiononline.com/perrera/petition.html

FGG

Tja, een iPad kun je nog een keer in je tas steken, een iMac wordt wat minder praktisch.

tackle

hoezo? Zeg je gewoon dat je niet van laptops houdt.

pooh

Citaat van: FGG op 11-09-2010 22:13:13
Tja, een iPad kun je nog een keer in je tas steken, een iMac wordt wat minder praktisch.

met 23" schermpje ;D

Teken de petitie tegen het dodingsstation en de gemeenten in Cadiz!
Direct naar de petitie: www.petitiononline.com/perrera/petition.html

elianmars

Ik haal geen spullen meer uit Amerika vandaan. In de tijd dat ik het nog wel deed, had ik bijna altijd geluk, totdat ik behoorlijk wat onderdelen had besteld, die in twee dozen zijn verstuurd.

Ten eerste heeft het heel lang geduurd voordat ik het ontving (heeft blijkbaar behoorlijk lang bij de douane gelegen), ten tweede heb ik over beide dozen een flinke naheffing en btw mogen betalen.

Toen was voor mij de lol er af.

Dan maar wat meer betalen. Het is sneller geleverd en geen verrassingen achteraf.

MICHEL306

Helaas, als je mazzel hebt flip je er tussendoor, maar bijna alles groter dan een pakje c4   ;D    moet je belasting over betalen..

grM

FGG

Mmm, een behoorlijk risico, dus. Nou, dan maar niet. Wel jammer, een combi van iPad en iMac was toch 1280 euro ipv 1800 euro. Nou ja, pech.

Bedankt voor de input.

gerardgrobben

Citaat van: FGG op 12-09-2010 10:57:52
Mmm, een behoorlijk risico, dus. Nou, dan maar niet. Wel jammer, een combi van iPad en iMac was toch 1280 euro ipv 1800 euro. Nou ja, pech.

Bedankt voor de input.

transport per UPS is 300 euro, BTW komt ook erbij , (maar daar kun je mee spelen), enne, jij wilt geen 110V60Hz apparaat..

tuba or not tuba, that's the question