HELP: eerste V70 dag niet vlekkeloos!

Gestart door Rick3, 11-09-2010 21:08:16

Vorige topic - Volgende topic

Rick3

Vandaag fris en fruitig mn 'nagelnieuwe' V70 bereden. Na 10 minuten het eerste probleem; vastlopen van de 3-cd cassette (van de SC900 radio)!
De cassette steekt zo'n 8cm uit het geheel en is met geen mogelijkheid er verder in of eruit te krijgen. Heb al vernomen dat dit mogelijk door gebrande cd's komt (maar vraag me af of het systeem dit al had kunnen registreren, zat direct vast).
De vraag is nu; hoe krijg ik eea eruit en wederom werkend?? Is er iemand in de buurt van Zwolle die hier wat mee kan?

Tweede probleem is de cruisecontrol - geen idee hoe het werkt. Ineens deed ie het (na vele malen geprobeert te hebben) maar met de plus of min geen enkele versnelling of vertraging. Kan hier een storinkje inzitten?

Verder heerlijk gereden!!!

tackle

je cruisecontrol moet je eerst aanzetten. Met het knoppie op je hendel. Kijk daar eerst eens naar.
Volgens mij kun je zowat elke cd la eruit krijgen. Zit meestal zon gaatje waar je een pennetje kunt induwen.

Rick3

Zal weer eens kijken naar de cd lade!
Wat betreft de cruisecontrol - t knopje dat je bedoelt zit op het uiteinde van de hendel toch?

haasje

op het hendeltje zit ook een schuifschakelaar standen 0-1-resume, deze moet op 1 staan om de cc te laten werken.

tackle

Citaat van: Rick3 op 11-09-2010 22:39:57
Zal weer eens kijken naar de cd lade!
Wat betreft de cruisecontrol - t knopje dat je bedoelt zit op het uiteinde van de hendel toch?

die zit er bovenop. Met dat knopje op het einde regel je de snelheid naar boven of beneden.

tackle

Kali-Integrali

Bij mijn V70 uit '97 werkt de CC met vacuum.

CC aanzetten en bij gewenste snelheid het plusje (+) indrukken. Ik hou hem altijd net zolang in tot ik voel dat het gaspedaal wordt overgenomen.

Schuifschakelaar "resume" zet de CC weer op de laatst ingestelde snelheid. Beetje geduld is gewenst, duurt even voordat hij het weer oppakt.

Ik ben er nu al helemaal aan gewend en ben er erg tevreden over!

mevita

en je cc werkt pas als je boven een bepaalde snelheid rijdt, ik meen vanaf 50 km/u

gr mevita

tackle

kun  je ook laten instellen trouwens.

haasje

Citaat van: tackle op 11-09-2010 23:32:25
kun  je ook laten instellen trouwens.

Alleen bij de versies met de elektronische gasklep (vanaf my 99), bij de vacuumgestuurde is het volgens mij niet mogelijk.

tackle

die van mij is van 97 en die doet het vanaf 30. Dus hoe zit dat dan? Is trouwens een 10v 2.5

haasje

de vacuumgestuurde doen het allemaal vanaf 30 km/h

The Saint

De 3 cd wisselaar is een zeer zwak punt. Heb 3 auto's gehad met zo'n apparaat, alle 3x ruk.
No shirt no shoes, no pinball

Rick3

Is er op systeem dan ook een 6 cd wisselaar aan te sluiten? Dan is het probleem opgelost toch?
Of is er een andere betere 'dubbel din' oplossing?

Sbv

Citaat van: Rick3 op 12-09-2010 22:18:03
Is er op systeem dan ook een 6 cd wisselaar aan te sluiten? Dan is het probleem opgelost toch?
Of is er een andere betere 'dubbel din' oplossing?
Volvo of Alpine wisselaar(bapaalde serie) kan je aansluiten
of eventueel Ipod interface nemen