aandrijfas

Gestart door PeterM, 13-09-2010 23:28:53

Vorige topic - Volgende topic

PeterM

Sinds een tijdje maakt mijn linkervoorwiellager steeds meer lawaai. Nu was het zover dat ik me er aan stoorde en vol goede moed een nog liggende wielnaaf met goede wiellager gaan vervangen. Alles gedemonteerd, behalve een niet loswillende aandrijfas. Was op geen normale manier uit de naaf te krijgen. Na een paar tikken met een niet al te zware hamer, iets groffer geschut ingezet en je raadt het al: geen resultaat. Vervolgens de aandrijfas dan maar uit de versnellingsbak getrokken en toen op de werkbank verder gegaan. Na heelveel gebeuk en gedoe kwam die er heel langzaam van af. De groeven die in de lager gaan, zaten vol losse metaaldelen, het leek wel of die te warm was geweest. Zag er niet al te best meer uit. Ook had ik met het gebeuk het schroefdraad waar de dikke moer op vast komt te zitten, een beetje boel beschadigd en wel zo erg dat de moer er niet meer op wilde. Mooi k*t allemaal. Nu heb ik een paar jaar geleden een 94 sedan gesloopt waar ik de aandrijfassen nog van bewaard had. Deze opgesnord en er vervolgens opgezet. Proefritje gemaakt en alles lijkt oke, maar zelf heb ik dus een V70T met een toch iets andere aandrijfas. De 94-er waar de as onder vandaan is gekomen was een 2.5 10V. Krijg ik hier problemen mee, of is het geen probleem?
Gr. Peter

thuur

Als de vertanding in de bak en naaf overeenkomt verwacht ik geen problemen.

Gr 8)