Krukaskeerring TDI

Gestart door Maarten, 15-09-2010 09:51:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maarten

Nu wil ik  geen hele discussie opstarten , maar wel een mening van deze of gene,
Mijn plaatselijke Volvo-dealer Harrie Arendsen zegt dat zij zelden de krukaskeerring van een TDI vervangen , alleen als het nodig is want deze is volgens hun veel beter dan die van de benzine versie. Met andere woorden de keerring van Audi is nu eenmaal anders dan die van Volvo ???
Dit zelfde verhaal hoorde ik ook van de Dealer Ton van Kuyk in het Noorden van het land.
Graag jullie mening? ???

Groet Maarten
Helemaal standaard !!, op een : Rica-Chippie, 3" FDF downpipe , Ferrita exhaust , na dan !!!

jan piet

Geen idee, weet wel dat de mijne vervangen is omdat deze olie lekte en vervolgens mijn rubbers van de reactiestangen had vernietigd. Toen werd het no wat duurder bij mijn diesel... Hoor het vaker mbt de keerringen (het kapot gaan) dus heel bijzonder is het niet miz.

daytonawim

Mm, mischien is het benzine blok van Volvo en de Diesel van VAG  :eusa_whistle:

Ludo

Citaat van: Maarten op 15-09-2010 09:51:39
Mijn plaatselijke Volvo-dealer Harrie Arendsen zegt .... alleen als het nodig is

Ik denk dat 90% pas vervangen word als, het nodig (lek) is .
Waarom wil je de keerring anders vervangen?.
Het hoort alleszins niet bij het regulier onderhoud.

Henk855

Wat ik van Ton van Kuyk Beverwijk hoorde is dat ze eigenlijk nooit een probleem hebben met de krukaskering van een diesel. Kering vervangen is 1 op 50 ten opzichte van benzine motoren ;D
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

Maarten

Ik begin erover omdat mijn koppeling vervangen wordt, vandaar.
Helemaal standaard !!, op een : Rica-Chippie, 3" FDF downpipe , Ferrita exhaust , na dan !!!

Ludo

Als vervanging gebeurt bij de door jou genoemde dealer, zou ik afgaan op hun ervaringen.
Wellicht zullen ze dit beoordelen, als alles los ligt, en dat er in geval van, een keerring op het schap ligt.
Áls ie al lek is, zal er ook verder gezocht moeten worden naar de oorzaak.

pimsam

Krukas keerring aan bakzijde heb ik nog niet vaak gehoord. Aan distributiezijde wel, waaronder de mijne. En het is een kleine moeite om een nieuwe te plaatsen als de boel toch open ligt. Ik zou het gewoon altijd doen. Beetje zelfde discussie als waterpomp.

dennis850estate

Krukaskeerringen van een diesel zijn 1 geheel met een behuizing vandaar de prijs van ruim 100 eurie. Ze gaan inderdaad lang mee en lekken niet vaak. Als de koppeling aan zijn eind is vind ik preventief vervangen niet stom. Hij heeft waarschijnlijk al een tonnetje of 3 zijn werk mogen doen en heeft dan echt zijn beste tijd wel gehad. Mocht hij later toch gaan lekken ben je zo weer 400 euries lichter.