geluidloze wisserbladen; bestaan ze?

Gestart door t5play, 15-09-2010 18:53:01

Vorige topic - Volgende topic

t5play

Voor mijn C70 origineel volvo gehad, ging redelijk. Daarna een jaar of twee Bosch, dit was gewoon niks...zeker niet op snelheid. Nu weer origineel Volvo en het is nogmaals...bagger. Hij maakt veel te veel geluid en loopt niet soepel over het glas maar slaat over.

Ik zit te denken aan Valeo?

Thys

Bosch Aerotwin al eens geprobeerd? Gaan erg lang mee, en zijn me erg goed bevallen. Ik rij intussen al 2 jaar met soortgelijke bladen van Valeo, die bevallen me toch minder.

StefanCJ

Aerotwins zijn aanraders! Wissen goed en zijn errug stil.

t5play

oke, dan maar weer terug naar bosch. o wee als ze het niet doen.... ;)

StefanCJ

Jha hé! Advies geven we wel, garanties niet!  ;D

GJV70

Ik zeg Bosch met een spoilertje! Met Valeo slechte ervaring.
Roffel Sound Addict

t5play

Citaat van: GJV70 op 15-09-2010 21:20:27

Ja die met spoilertje heb ik gehad. Strepen, piepen, overslaan, niet goed wissen....het was een drama. Misschien een jaar gehad, daarna direct de prullenbak in. Wel vreemd dat de origneel volvo bladen ook raar doen. Niet zo slecht als de Bosch maar nog steeds ondermaats.

Ben benieuwd naar de aerotwins, is natuurlijk geheel anders van opzet.

verron

Citaat van: t5play op 16-09-2010 17:59:15
Citaat van: GJV70 op 15-09-2010 21:20:27

Ja die met spoilertje heb ik gehad. Strepen, piepen, overslaan, niet goed wissen....het was een drama. Misschien een jaar gehad, daarna direct de prullenbak in. Wel vreemd dat de origneel volvo bladen ook raar doen. Niet zo slecht als de Bosch maar nog steeds ondermaats.

Ben benieuwd naar de aerotwins, is natuurlijk geheel anders van opzet.
aerotwins zijn stil, slaan niet over en trekken geen strepen (als er niets onder zit tenminste.
850 T5 Blackstone (=exit)
V70XC 2.5T Dark bleu Pearl (=exit)
S70 2.4 10V Smoke Silver zoonlief
V50 1.8 Saville Grey Pearl
855 R AT  Bright Red zoonlief/pa (soon to be here)

animalT5R

WD40,slaat niet over en is stil,misschien een idee  ;D
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

arjan_de_jong

Ik ga altijd voor wissers van SWF. Voor alle auto's die ik heb gereden heb ik SWF wissers op gezet en die bevallen me altijd zeer goed. Voor een 850 eigenlijk nog geen ervaring. Zitten nu bosch dingen op en zelfs zonder spoiler, Echt bagger dingen. Binnen kort zeker even vervangen door SWF.

)()()sT

Citaat van: StefanCJ op 15-09-2010 19:00:13
Aerotwins zijn aanraders! Wissen goed en zijn errug stil.

Ik ben er helemaal niet zo lyrisch over hoor.
Sinds dit voorjaar een set erop, ze kosten goud geld en ik had al snel weer strepen. Ik dacht dat het aan de oude ruit lag, maar met de nieuwe is het ook en er zit niks tussen de rubbers.
In de 850 had ik ze ook, ook daar had ik snel strepen.

Ze kosten uiteindelijk een hoop centen. Ze wissen echter wel stil en soepel, maar dat deden de oude "gewone" ook.

LPGLE

Citeergeluidloze wisserbladen; bestaan ze?

elianmars

Citaat van: arjan_de_jong op 29-09-2010 22:18:43
Ik ga altijd voor wissers van SWF. Voor alle auto's die ik heb gereden heb ik SWF wissers op gezet en die bevallen me altijd zeer goed. Voor een 850 eigenlijk nog geen ervaring. Zitten nu bosch dingen op en zelfs zonder spoiler, Echt bagger dingen. Binnen kort zeker even vervangen door SWF.

Ik had op mijn 850 SWF flatblades. Superdingen. Deden geluidloos en streeploos hun werk. Op de V70 had ik Airotwins en ik vond het een ramp. Slecht wissen en vaak herrie.

Nu op de N heb ik weer SWF (Visioflex). Tijdje terug nieuw er op gezet en tot nu toe geen problemen ermee gehad.

Adriaan

Weet ook iemand hoe ik kan voorkomen dat mijn linker ruitenwisser  het linker deel van de ruit niet veegt?
Buigen, nieuwe bladen.......... heeft niet geholpen.

Adriaan

widebody

Als je een dremel hebt even de nokjes onder de arm(naast het scharnier) bewerken, dan drukt ie weer stvig op ' t raam. ;D