V70 '98 - Startprobleem (slaat aan en gaat meteen uit)

Gestart door dennym, 16-09-2010 12:44:35

Vorige topic - Volgende topic

t5play

Citaat van: elmarconi op 22-09-2010 19:48:02
Citaat van: dennym op 17-09-2010 10:06:12
Vanmorgen andere sleutel gebruikt en het probleem deed zich niet meer voor!?

Citaat van: thuur op 17-09-2010 11:47:55
Das gewoon mazzel, heeft nl. niets met de sleutel te maken.

Citaat van: dennym op 20-09-2010 10:39:20
...inmiddels 3 dagen geen enkel probleem gehad met starten. Het gebruik van mijn andere sleutel lijkt het toch echt te hebben verholpen.

Citaat van: elmarconi op 20-09-2010 22:23:04
Probeer morgen die oude sleutel maar weer eens...

Citaat van: dennym op 22-09-2010 18:11:04
Gister geprobeerd en probleem deed zich voor. Vandaag weer met de oude sleutel en motor blijft lopen...

Citaat van: t5play op 22-09-2010 18:20:12
Dat het goed gaat met de reservesleutel is puur toeval.

Hoevaak moet dennym het nog proberen voordat het geen toeval meer is?  :eusa_think:

als het bij poging nummertje 1000 nog steeds goed gaat zeg ik: OK

maar even serieus: bij mij leek het ook alsof het prima ging met de reserve sleutel. maar op een gegeven moment ging het ook hierbij mis. stel dat het goed blijft gaan, dan zou de sleutel defect zijn, en dat kan ik me bijna niet voorstellen. maar goed, ik ben benieuwd. ik hoop voor je dat het slechts een kwestie van sleutel is (hoewel ook dat geen goedkope fix is). je merkt het al: ik ben als de dood voor de startonderbreker.

gltman

heb je geen magneetstripje oid aan je sleutel bos zitten?? van je werk of van een camping poort ofzo?? al vaker meegemaakt dat deze magneet stoort op de communicatie tussen sleutel en contactring.

succes!

t5play

update:

relais 103 is vervangen maar helpt NIET! het is dus toch de startonderbreker. uitlezen wijst (volgens het Bosch programma) ook uit dat er problemen zijn met de startonderbreker.

verron

Nou wil ik niet zeuren of zo hoor, maar ook bij mij hetzelfde probleem. Heb op advies van Marco (dccl) ook de reservesleutel geprobeerd maar zonder resultaat. Hij start, slaat aan en gaat vervolgens direct weer uit. In het verleden hebben we het probleem ook eens gehad, de garage heeft er naar gekeken maar heeft niets geconstateerd. daarna ging het heel lang goed. Ik stap over op 98 benzine en toen begon het weer. Een paar weken geleden was het voldoende om even te wachten (10-15 sec) en opnieuw te proberen en dan starte hij wel weer. Nu echter is het bijna 5 min. en na herhaaldelijk starten dat hij een keer wil aanslaan, dus het het sleutel verhaal geloof ik niet in. A.s. zaterdag gaan we naar Zweden en ik krijg nu al klamme handjes bij de gedachte om hem te starten als de deuren van de boot opengaan  :eusa_wall: :eusa_wall:

Oh ja, het gebeurd héél onregelmatig. Hij doet het zo maar een paar dagen zonder problemen, maar het kan ook zomaar een paar keer per dag voorkomen. :eusa_think:
850 T5 Blackstone (=exit)
V70XC 2.5T Dark bleu Pearl (=exit)
S70 2.4 10V Smoke Silver zoonlief
V50 1.8 Saville Grey Pearl
855 R AT  Bright Red zoonlief/pa (soon to be here)

)()()sT

verron

Citaat van: )()()sT op 18-10-2010 18:57:57
Antennering ;)

Help, waar vind ik dat ding, wat is het en is het eenvoudig te verhelpen, kan ik het zelf? (met twee linker handen??)

cas

bij je contactslot  ;D

stekkertjes schoonmaken schijnt soms te helpen. als je een torx setje hebt... kan je het vast wel zelf. als de kapjes om het stuur hetzelfde zijn als die van de 850. dan zitten er ook nog torxjes in die diepe lange gaten ! dat je niet de boel stuk trekt....
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

cas

werrrekt nie!

Object niet gevonden!
De gevraagde URL was niet gevonden op deze server. De link op deze pagina pagina is verkeerd of achterhaald. Gelieve de auteur van die pagina in te lichten over deze fout.

Indien u van oordeel bent dat deze server in fout is, gelieve de webmaster te contacteren.

Error 404

cas

ben er ook niet goed in, maar laat me raden, hij linkt naar iets wat hij op zijn eigen pc heeft staan?  :P

smeekens88

ik zou ook even naar je temperatuur sensor kijken, als deze verkeerde waarde afgeeft kan dit probleem zich ook voor doe.  En dan hoeft het motorlampje niet te gaan branden.

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

verron

Citaat van: smeekens88 op 18-10-2010 19:45:29
ik zou ook even naar je temperatuur sensor kijken, als deze verkeerde waarde afgeeft kan dit probleem zich ook voor doe.  En dan hoeft het motorlampje niet te gaan branden.

Ja?? betekend dat, dat hij niet wil starten als hij te koud, dan wel te warm is. Hij start niet wanneer hij geen zin heeft volgens mij koud of warm het is net roulette rood of zwart, je weet het niet van te voren.