raar geluid bij bocht naar links

Gestart door darius, 16-09-2010 17:47:48

Vorige topic - Volgende topic

darius

Citaat van: V70 classic op 17-09-2010 08:39:47
De mijn heeft het nu ook.
Wiellagers waren ook naadje maar vervangen hielp slechts gedeeltelijk.
Ik vermoed nu een homokyneet.
Maar hier voel ik niet echt speling.
Sinds een paar dagen begint het oo als de draag arm iets inveert.
Voor het steunlager zou ik zeggen, dan moet je hem ook horen als je rehttuit rijdt.
Hij heeft het in een bocht naar links en als de aandrijas asonder een iets andere hoek staat met b.v. inveren.
Ik rijdt wel even door.
Komt het er venzelf uit  ;) .

we houden het in de gaten

grts

Dat steunlager is volgens mij moeilijk bereikbaar  :-[
No show, only go.

Ludo

Citaat van: darius op 18-09-2010 22:39:59
Arjen T-5R dacht misschien motorsteun...
...
Wie kan me nog tips geven....

Hij bedoeld de motorsteun aan distributiezijde?.
Die heb je gecontroleerd?.

darius

Citaat van: Ludo op 18-09-2010 22:47:51
Citaat van: darius op 18-09-2010 22:39:59
Arjen T-5R dacht misschien motorsteun...
...
Wie kan me nog tips geven....

Hij bedoeld de motorsteun aan distributiezijde?.
Die heb je gecontroleerd?.

Ja ik heb ernaar gekeken maar zie er nix raars aan. Wel vind ik dat er veel speling zit op de aandrijfas aan de motorzijde . Die zie je ook een beetje wiebelen als je het wiel draait .

Heeft er iemand een vadis tekening van die lagerering / steunlagering aan de motorzijde van de aandrijfas rechterwiel ?
No show, only go.

Ludo

Citaat van: darius op 18-09-2010 22:55:29
Ja ik heb ernaar gekeken maar zie er nix raars aan.

Ja hallo, als je naar een platte band kijkt, zeg je dan ook, gewoon oppompen?.  :eusa_doh: ;D
Je controleert de steun beter even met een bandijzer...

darius

Citaat van: Ludo op 18-09-2010 23:02:54
Citaat van: darius op 18-09-2010 22:55:29
Ja ik heb ernaar gekeken maar zie er nix raars aan.

Ja hallo, als je naar een platte band kijkt, zeg je dan ook, gewoon oppompen?.  :eusa_doh: ;D
Je controleert de steun beter even met een bandijzer...

Ludo kun je me uitleggen hoe ? Ik heb gelezen dat het probleem vaak in de lagerbehuizing zit en dat een kapot steunlager idd je wielager en homokineet kapot maakt. verder vind ik er nix over. Ik ga denk ik morgen alles weer uiteen ga halen, (of is dat niet nodig met het bandijzer trucje). Ik kan de homokineet nu aan de as laten zitten en de hele as met alles eraan eruit trekken neem ik aan. ?
No show, only go.

Ludo

Hoe het zit met het steunlager weet ik niet, wellicht kan een ander daar meer over zeggen.
Maar iets speling heb je altijd wel.

Voor de motorsteun te controleren hoef je alleen maar het rechterwiel af te nemen.
De kunststofmoer in het modderscherm even loshalen, en het scherm omhoog plooien.
Dan zie je de motorsteun zitten, als hij stuk is, zal de motor ook op het subframe liggen, dat zie je zo al.
Anders even een bandijzer eronder, en kijk/probeer of je de motor omhoog kan duwen.
Als dat kan, heb je een motorsteun uit 2 delen.  ;D

darius

Citaat van: Ludo op 18-09-2010 23:13:38
Hoe het zit met het steunlager weet ik niet, wellicht kan een ander daar meer over zeggen.
Maar iets speling heb je altijd wel.

Voor de motorsteun te controleren hoef je alleen maar het rechterwiel af te nemen.
De kunststofmoer in het modderscherm even loshalen, en het scherm omhoog plooien.
Dan zie je de motorsteun zitten, als hij stuk is, zal de motor ook op het subframe liggen, dat zie je zo al.
Anders even een bandijzer eronder, en kijk/probeer of je de motor omhoog kan duwen.
Als dat kan, heb je een motorsteun uit 2 delen.  ;D

Ja merci ga ik meteen morgen doen,,
Heb ook gezien dat de tweede homokineet/kruiskoppeling een deel is met de as, ik denk nu dat ik een andere as moet.... maar ga eerst mn motorsteun checken..
No show, only go.

Ludo

Citaat van: darius op 18-09-2010 23:16:54
Heb ook gezien dat de tweede homokineet/kruiskoppeling een deel is met de as,

Foto?.

darius

Citaat van: Ludo op 18-09-2010 23:18:54
Citaat van: darius op 18-09-2010 23:16:54
Heb ook gezien dat de tweede homokineet/kruiskoppeling een deel is met de as,

Foto?.
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,35575.0.html

De hele rechterkant is nu nieuw, homokineet en lager. maar moet ik nu de hele aandrijfas ook maar vervangen ??
No show, only go.

Ludo

Hoeveel speling voel je dan, als je met de as wil draaien?.

darius

Veel meer als bij de homokineet aan de wielzijde. Je kunt hem wel een beetje wiebelen, een mm iets meer misschien.
No show, only go.

darius

Het geluid is een lichtbonkend grommen net alsof je band aanloopt..
No show, only go.

Ludo

Ik weet niet hoeveel de speling maximaal mag zijn.
Als je een automaat hebt, is de binnenste lager in de homokineet ook los te vervangen volgens Vadis.
Er word alleen geen onderdeelnummer vermeld.  :eusa_wall:

darius

Citaat van: Ludo op 19-09-2010 00:00:53
Ik weet niet hoeveel de speling maximaal mag zijn.
Als je een automaat hebt, is de binnenste lager in de homokineet ook los te vervangen volgens Vadis.
Er word alleen geen onderdeelnummer vermeld.  :eusa_wall:

Ja het is een automaat Ludo. Dat is goed nieuws ,morgen het motorsteun verhaal uitsluiten en ik laat wat weten.
Als iemand nog verder nog tips heeft                   graag .
No show, only go.

razorx

Rechter assteun misschien?
Soms heb je van die gemenerikken. Meerdere problemen tegelijk, met vergelijkbare symptomen.