Beschermfolie

Gestart door bertilv70, 16-09-2010 21:23:07

Vorige topic - Volgende topic

bertilv70

Heren forummers,

Ik heb deze week mijn LBP laten overspuiten(kan hem morgen weer ophalen :eusa_dance:)
Zoals bekend wordt de auto dan helemaal gestript.
Nu ben ik op zoek naar een nieuwe set beschermfolie(pvc?)
Dit is standaard geplakt op de bovenkant van de achterbumper en bij de beide achterportieren.
Nu wil ik natuurlijk de nieuwe lak zo goed mogelijk beschermen.

Wie heeft voor mij de artikelnummers en de prijs voor zo'n set?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Groet,
BertilV70

thuur

Dat heeft de dealer wel :D

Gr ;)

bertilv70

Citaat van: thuur op 17-09-2010 12:11:44

Gr ;)
Thuur,

Daar had ik ook al wel aan gedacht, gaat mij om eventuele alternatieve leveranciers die wellicht wat goedkoper zijn? :-\

henry classic v70

Ga eens bellen met verschillende beletterings bedrijven (gasten die vaak bestelbusjes voorzien van reclame) deze bedrijven hebben een ruime keuze in stickermateriaal en waarschijnlijk ook het iets dikkere transparante wat jij bedoelt
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

thuur

Citaat van: bertilv70 op 17-09-2010 15:57:21
Citaat van: thuur op 17-09-2010 12:11:44
Thuur,

Daar had ik ook al wel aan gedacht, gaat mij om eventuele alternatieve leveranciers die wellicht wat goedkoper zijn? :-\

Standaard setjes zijn mij niet bekend, maar een dergelijke plakfolie is goed verkrijgbaar. O.a. 3M heeft een goed alternatief. Maar dat betekent dus wel: zelf op maat knippen.

Gr 8)

francois

heb nog een paar setjes mot je zelf knippen   ;D

ik hoor het wel

bertilv70

Citaat van: francois op 19-09-2010 21:47:02
heb nog een paar setjes mot je zelf knippen   ;D

ik hoor het wel
Francois,

Stuur me even een pb wat je voor een setje vraagt.

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

niwesa

Anders even vragen bij een autospuiterij. Die zullen het wellicht hebben liggen.
Verkoopt helaas zijn mooie V70

)()()sT

Zo'n transparante strook op de achterbumper, moet je die aanbrengen zoals bv. tintfolie op ruiten (met zeepsop)?

Ik vraag dit omdat je daar natuurlijk luchtbelletjes onder krijgt ;)

Ben

De folie die je bij beletteringsbedrijven etc koopt zijn niet bedoeld voor bescherming.
het zijn decoratiefolies en die zijn nogal dun.
ik zou gewoon bij de dealer kopen. Dan heb je exact wat je nodig hebt, het past precies en is makkelijk te verwerken.

Bumper goed schoon/vervrijmaken. Beetje zeepsop spuiten met een plantenspuit.
Folie op de bumper leggen en met een rakel (bankpasje met een tissue eromheen werkt ook) het sop wegwrijven.

Auk

Laat je de lak wel eerst even kompleet uitharden alvorens je de folie gaat plakken?
Auke
Volvo. for life

henry classic v70

Citaat van: Ben op 20-09-2010 09:08:04
De folie die je bij beletteringsbedrijven etc koopt zijn niet bedoeld voor bescherming.
het zijn decoratiefolies en die zijn nogal dun.

Klopt de meeste zijn erg dun maar ik bedoelde dan ook de dikkere (1,5 mm) transparante folie
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

bertilv70

Citaat van: Auk op 20-09-2010 10:28:58
Laat je de lak wel eerst even kompleet uitharden alvorens je de folie gaat plakken?
Wanneer is de lak überhaupt hard genoeg voor het plakken/wassen etc. ???

WYD

wassen na 24 uur, poetsen na 7 dagen. Stickeren zou ik dus een aantal dagen mee wachten. Een en ander is natuurlijk afhankelijk van temperatuur en vochtigheid.
Hey rechtuitridder, kun je ook nog 'n beetje sturen!?