ECC trouble

Gestart door Leonardo, 17-09-2010 21:13:18

Vorige topic - Volgende topic

Leonardo

Deze week hoorde ik een piepgeluid van de ECC afkomen. Na het zoeken op dit forum kan ik ongeveer wel aannemen dat het om een versleten aanjager(motor) gaat.

Nu heb ik een ander probleem: de rechterzijde van de ECC geeft alleen nog warme lucht. Ik heb al geprobeerd de foutcodes uit te lezen, echter deze unit is niet aanwezig waar deze zou moeten zitten (voor het ruitenwisservloeistofreservoir). Ik heb ook nog geen sensoren kunnen ontdekken bij de handgrepen.
Het betreft een ECC autosystem (deltamill denk ik) in een 850 uit '96.

Is dit probleem zelf op te lossen of moet ik toch maar naar de dealert?

Leonardo

Erg logisch dat ik de unit niet kan vinden bij het ruitenwisserreservoir, aangezien OBD-II in de wagen zit. Helaas kan ik dit niet zelf uitlezen.

Kan iemand enige hulp bieden bij het probleem (alleen warme lucht rechts) van de ECC? Bij het weghalen van het dashboardkastje en de interieurpanelen bij de voetruimte kan ik weliswaar de witte airco/ventilatie/verwarmings-unit ontdekken, maar ik weet niet direct waar ik het probleem moet zoeken.
Afbeeldingen of foto's zijn dus welkom!

elianmars

Het zou kunnen zijn dat er een klepmotor niet meer werkt.

Leonardo

Zijn deze klepmotors gemakkelijk bereikbaar op deze witte verwarmings-unit?

sjarrel2

Leonardo,

Ik heb onlangs een stelmotor vervangen van mijn v70. Weet niet of het bij jou om een 850 of v70 gaat, maar dit is mijn post. Staan ook wat plaatjes ed in. Succes!

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,40406.0.html

Gr

UserID6342

Citaat van: Leonardo op 23-09-2010 13:00:56
Zijn deze klepmotors gemakkelijk bereikbaar op deze witte verwarmings-unit?
Als je het dashboard eruit pakt, kun je ze zo alle 5 vervangen.  Weet zo niet welke voor de warme/koude lucht zorgt.  Wel dat er 5 inzitten ;D

Leonardo

@sjarrel2: Het betreft een 850. Ik zal zeker je topic doorlezen!

@Dirk 342: mag ik aannemen dat je de interieurplaten bij de voetruimte bedoelt? Of moet de middenconsole en de bovenplaat van het dashboard ook eraf?

UserID6342

Ik bedoel het hele dashboard eruit.  Is ongeveer een uur of anderhalf werk voor een leek (zit maar met 8 schroeven vast en het kan al weg getrokken worden.  Dan kun je er het makkelijkst bij.  Als je alleen de onder en bovenplaten verwijderd lukt het misschien wel, maar zo heb ik het nooit gedaan.

arjen850

FF de beide airbags los,stuur eraf alle bedrading van de van de schakelaars af, onder het dash de bedrading los, muziek eruit, dash kastje eruit,
8 boutjes? ;D
Nee hoor dirk, je hebt gelijk het zijn idd 8 boutjes, maar er komt wel iets meer bij kijken, en als je dan echt een LEEK bent :eusa_whistle:

UserID6342

weet het niet Arjen, heb het nog nooit gedaan ;D ;D

arjen850

Leonardo

Ik heb laatst wel de bovenplaat los gehad voor de bekende kilometerteller-reparatie. Hierbij kreeg ik echter de rechterzijde niet helemaal los. Het leek wel of deze bij de rechter speaker bleef vastzitten. Enig idee of er onder het gaas van de speaker nog een boutje zit?

thuur

Citaat van: Leonardo op 24-09-2010 13:24:01
Ik heb laatst wel de bovenplaat los gehad voor de bekende kilometerteller-reparatie. Hierbij kreeg ik echter de rechterzijde niet helemaal los. Het leek wel of deze bij de rechter speaker bleef vastzitten. Enig idee of er onder het gaas van de speaker nog een boutje zit?

Soms zit daar inderdaad nog een schroefje.

Gr ;)

ris

Ha Leonardo,

Misschien heb je het al opgelost.
Anders hieronder nog een tip

Ik had laatst ook hetzelfde probleem.
De motortjes hoorde ik nog wel lopen.
Bij mij waren de kunststofasjes van 2 motoren gescheurd.
Deze kon ik van onderen vervangen (wel een gepriegel)

Leonardo

Hallo Ris,

Ik heb helaas nog geen mogelijkheid gehad om de reparatie uit te voeren. Ik zal wel je tip eens uitvoeren.
De unit waar deze stelmotortjes op zitten; is dit nu de unit bij de passagiersruimte/dashboardkastje of zit deze achter de middenconsole?