Sleeper 850 T5 Estate: investering in rijcomfort....

Gestart door zeepoog, 18-09-2010 08:14:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Jans Duiven

Nice!

Setje witte sidemarkers d'r op monteren, staat ook wat frisser.

Hans

zeepoog

Oja! Ik ben vergeten te zeggen dat ik óók 'n afstandsbediening heb geregeld voor de CV en ik heb 'n schitterende ODB kabel besteld en binnengekregen. Kon ik mooi m'n srs airbaglampje uitschakelen. Ook heb ik vandaag 4 remschijven, remblokken en revisiekitjes gehaald. Kunnen we binnenkort de remmen hard aanpakken!

Sem

Vond m zonder mooier... sorry. Heb juist die lijn altijd zo mooi gevonden van de 850 Estate...  Lelijk vind ik het niet! Bij een V70N vind ik het echt spuuglelijk!!

henry classic v70

Citaat van: Hans Duiven op 02-10-2010 17:37:48
Nice!

Setje witte sidemarkers d'r op monteren, staat ook wat frisser.

Hans

Of wat ik ook wel zie bij sommige 850's die sidemarkers eruit wippen en volvo-embleempjes erin zetten zoals deze van fbm

600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

elianmars

Citaat van: Sem op 02-10-2010 20:28:37
Vond m zonder mooier... sorry. Heb juist die lijn altijd zo mooi gevonden van de 850 Estate...  Lelijk vind ik het niet! Bij een V70N vind ik het echt spuuglelijk!!

Op een estate hoort een spoiler. Anders is 't zo'n kale kont.

Mijn mening, uiteraard  ;) ;D

zeepoog

Ik vind een klein spoilertje net mooi. Beschaafd en natuurlijk vééél betere wegligging bij 230 km/u  :P

zeepoog

Zoooo de remmetjes die ik gekocht had 2 oktober er even opgezet. Ik? Nee, ik mocht Beunmaat lenen van de Beunhaas, die het hele project de (rem)leiding nam.

Het enige wat ik kon betekenen binnen het project was: koffie (bij aankomst) een verwarmde hal waar de auto kon staan (compleet met tapijt om lekker op te rollen), een mcdonalds lunch, avondeten en last but not least: een sloot gezwam waar je niets aan hebt maar waarmee ik toch altijd weer in staat blijk 't project te stagneren.

Het begon best voorspoedig. Doel was dus om schijven blokken voor achter te vervangen, achter handremschoentjes te plaatsen en klauwen rondom gangbaar te maken en stofkapjes + rubbertje te verwisselen. Rechtsvoor kostte uren, omdat we even moesten bekijken hoe we dit zouden aanpakken. Toen we hiervoor de meest handige (doch nog steeds onhandige) methode hadden ontdekt, zouden de rest van de klauwen eenvoudig gaan. Nee. Rechts achter wilde de remleiding niet los, 't boutje was wat gaar geworden en we moesten de klauw aangesloten reviseren. Dat ging wat lastiger, maar was zeker te doen. Andere kant ging best eenvoudig, maar we zijn uiteindelijk toch van 10:30 tot 21:30 bezig geweest ofzo.

Maar het resultaat mag er zijn: geen gepiep, geen getril. Rempedaal is ook wat responsiver. Supertoll!

Bij een blog zouden foto's niet misstaan, maar helaas, die ben ik vergeten te maken :P


StefanCJ

Altijd prettig, nieuwe remmerij ...

Spoiler staat `m goed! Lijkt op mijn oude, alleen dan met andere velgen  ;)

zeepoog

Jottem! het wordt weer mooi weer, dan gaat 't weer lekker jeuken. Waar was ik? Oja, zo'n beetje alles moest nog :-) Eerst maar even een was en poetsbeurt, daar knapt ie altijd lekker van op. Vooral als 't maar één keer in 't jaar doet...




Mooi hè, zwart! Oja, over zwart gesproken... Beunmaat was er, oktober vorig jaar (zie post over de remmen). Uiteraard was ie niet op de fiets, en dat gaf mij de kans om zijn schitterende opgeknapte leren bekleding even onder de loep te nemen. Omdat mijn auto van een schilder is geweest, had mijn bekleding veel weg van een kleurenpalet. Vandaag had ik een dagje vrij genomen, en wat gebeurt er als het dan ook nog 's mooi weer is? Dan wordt er geklust...

Voor:

Na:


Binnenkort trouwens nog meer foto's! Want ik heb vandaag mijn kentekenplaten besteld met 'opgelegde letters'... Hoef ik m'n voorste plaat ook niet meer te strijken. Enneuhh ik heb 'n forumsticker geplakt... Vergeten te fotograferen nog! Het is bijzonder, want de enige sticker die in 't zicht zit  (ik háát stickers, heb niet voor niets m'n logo's eraf gehaald...) Oja, er zitten nog enkele airbag waarschuwingsstickers, maar die mogen blijven zitten.... Als ik de foto's zo zie kan ie trouwens ook wel wel 'n klodder lijnolie gebruiken

elianmars

Zo! Die stoel ziet er weer als nieuw uit!  :eusa_clap:

beunmaat

Kijk eens! Dat ziet er weer super als nieuw uit Maarten ;D

Echt een knappe kar

rogerV701998


BBS

Mooi man! :D
Waar heb je je leer mee behandeld? Ik moet die van mij ook nodig weer eens een keer schoonmaken en invetten, alleen waarmee ???
Volvoloos....

beunmaat

Zeepie, hoeveel lagen heb je er trouwens op gedaan??

StefanCJ

Ziet er weer erg netjes uit! Nu nog een beetje lijnolie op de grijze bumperstukken en je bent helemaal klaar.

:)