Sleeper 850 T5 Estate: investering in rijcomfort....

Gestart door zeepoog, 18-09-2010 08:14:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

zeepoog

#45
Citaat van: BBS op 16-03-2011 08:11:46
Mooi man! :D
Waar heb je je leer mee behandeld? Ik moet die van mij ook nodig weer eens een keer schoonmaken en invetten, alleen waarmee ???

Op advies van Beunmaat (mijn steun en toeverlaat in Volvotijden) ben ik in de weer geweest met HG Leerverf. Echt topspul. Je kunt het gewoon bij de Praxis halen, je hebt echter ook Spiritus nodig en HG voorbehanderlaar, ben de exacte naam even vergeten... (en 'n kwastje/verfroller + verbakje). Simpele stappenplannetjes ben ik goed in:

Stap 1: Plak alles af waar je kwast in de buurt gaat komen en wat niet van kleur mag veranderen :-)
Stap 2: Reinig de stoel met 'n schone doek + spiritus.
Stap 3: Breng HG voorbehandelaar aan op de stoelen. Goede laag, met 'n kwast heb ik 't gedaan
Stap 4: Breng gelijkmatig 'n dunne laag leerverf aan op de stoel
Stap 5: Speel een spelletje op je telefoon (kortom: Wacht keurig tot 't droog is, duurt volgens de verpakking 2 uur, in mijn geval: 20 minuten)
Stap 6: Breng gelijkmatig de 2e laag aan.
Stap 7: Maak de blits met je schitterende nieuwe interieur!

Drogen ging bij mij supersnel door het mooie weer. Ik vind 't goed resultaat en volgens Beunmaat is het ook nog 's duurzaam.

Citaat van: beunmaat op 16-03-2011 10:30:56
Zeepie, hoeveel lagen heb je er trouwens op gedaan??

2 Lagen dus!

zeepoog

HOI! Nieuwe foto's... dussss!



Check die opliggende letters! Die liggen écht op! Oja, mijn volvo is niet incontinent, heb de kliko toevallig op 'n plasje geparkeerd :)



Oja, de vorige foto van 't opgeknapte interieur was wel erg zonnig geworden, ziehier 'n foto met zonder geen zon (niet). Mooi hè!



Achter ook opliggende letters. En natuurlijk de Forumsticker, ik hoor er al helemaal bij hè!

MICHEL306

Heel mooi!! maaruh as ik ff ga rekenen.....poeh hoop duiten uitgegeven aan deze sleeper.....dan heb je wel wat natuurlijk

zeepoog

Citaat van: MICHEL306 op 16-03-2011 18:59:40
Heel mooi!! maaruh as ik ff ga rekenen.....poeh hoop duiten uitgegeven aan deze sleeper.....dan heb je wel wat natuurlijk

welnee :P

rolvio

Welke kleur heb je gebruikt van HG voor je stoelen? Of heb je kleuren gemengd?

Je stoelen zien er overigens weer perfect uit...

Snellebaksteen

Mooie wagen hoor. Ben jaloers....
Frisse achterlichtjes zouden hem niet misstaan trouwens.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

BaRRaCuDa

Sorry, maar ik lees toch een aantal zaken die ik niet goed kan plaatsen  ???

Naar mijn beleving zijn de meeste mankementen aan de 850 ten gevolge van achterstallig/ontbreken van onderhoud. Verreweg de meeste mensen beperken zich tot minimaal onderhoud, schuld van die persoon zelfs en tevens van de garage. Als het onderhoud verwaarloosd wordt leid dit naar mijn idee tot defecten van andere onderdelen (op termijn).

Ik vind dat de 850 een stuk meer respect verdient, dan de meeste mensen hem geven!

Ik zie iedere dag auto's van andere merken (universele garage) en ik heb inmiddels een aardige indruk van alle auto's die er rondrijden. Een ding staat daarbij naar mijn ervaring als een paal boven water, de 850 is verreweg de beste op alle gebieden. Als het aan mij ligt blijf ik voor altijd 850 rijden!

Tuurlijk zijn er wel eens defecten en is misschien niet ieder onderdeel zo duurzaam, in de praktijk geldt: welke auto heeft dat wel. De 850 lijkt wel gemaakt van RVS als je het vergelijkt met de roest op ieder ander merk, van BMW tot Japanner!

Maar ode aan het feit dat je de 850 in ere wil herstellen  :eusa_clap:

zeepoog

#52
Citaat van: BaRRaCuDa op 18-03-2011 21:23:57
heel verhaal...

Mijn auto is een prachtvoorbeeld van iemand die minimalistisch onderhoud heeft gedaan altijd. Lekkage van vloeistoffen is schijnbaar geen apk afkeur. Lekker laten lekken dan :-) Ik vind 't fijn als ie in orde is, en dat ben ik stap voor stap gaan bewerkstelligen. Ik ben wel wat ongeduldig heb ik gemerkt... Er zijn facetten geweest die ik niet had hoeven vervangen om 'm rijdbaar te houden, maar ik heb 't lekker toch gedaan.

Bovendien... veel auto's zijn (economisch) op na 200.000+ km's. Volvorijders lijken een andere mening te zijn toebedeeld. Vele andere auto's zouden weggedaan zijn voordat ze de 3 ton halen, en ik ken zowat geen 850's die mínder dan 3 ton hebben. Spreekt toch wel voor degelijkheid?

Ik spreek er spottend over (wéér iets aan de hand, nu dát weer, zus is vandáág gebeurd) maar ondertussen rijd ik nu ondertussen alweer maanden zonder gezeik, en is de onderhoudsachterstand geminimaliseerd. (Jippie! kom ik aan de optische aspecten toe!) Op naar de half miljoen!

Citaat van: rolvio op 18-03-2011 18:37:36
Welke kleur heb je gebruikt van HG voor je stoelen? Of heb je kleuren gemengd?

Je stoelen zien er overigens weer perfect uit...

Dank je! Ik ben er ook zéér content mee! Als nieuw zijn ze weer. Binnenkort ga ik ze ook nog even conditioneren denk. Ik heb overigens gewoon zwart gebruikt. Ik denk dat origineel misschien altijd al iets minder zwart is geweest, maar eigenlijk vind ik deze kleur mooier en past het uistekend in het interieur.

Citaat van: Snellebaksteen op 18-03-2011 21:22:41
Mooie wagen hoor. Ben jaloers....
Frisse achterlichtjes zouden hem niet misstaan trouwens.

Euh.. jah ik hoopte dat ik er nog wel tegenaan zou lopen, heldere 850'ers (vind de v70 C lampen niet zo mooi op de 850). Iemand toevallig 'n setje slingeren? Of is er ondertussen al een ideale manier om die lampen op te frissen? Liefst met een goedje wat ik bij de Praxis kan halen (en duurzaam is, en goedkoper dan compleet nieuwe lampunits)...

antraciet

Wbd achterlichten licht opschuren en daarna jachtlak erop  ;)

zeepoog

Vandaag meteen jachtlak gehaald bij mijn zwager... hopelijk morgen mee in de weer. Voor vandaag: lijnolie...

arjenT5R

Hey Zeepert jij bent toen toch bij rica geweest met die chip van mij er in....
heb jij daar nog een uitdraai van?

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

zeepoog


arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Ludo

Was dat die chip van 100 euro Arjen?.
Alle waar naar z'n geld dus.  ;D


Oil temperature 24°C...  lekker.  :eusa_doh:

arjenT5R

Citaat van: Ludo op 27-03-2011 20:38:02
Was dat die chip van 100 euro Arjen?.
Alle waar naar z'n geld dus.  ;D


Oil temperature 24°C...  lekker.  :eusa_doh:

Je zal het ook niet laten he  ;D

http://img152.imageshack.us/my.php?image=scannen0001.jpg

hier dit deed de chip in mijn auto (at)
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!