Je eerste auto

Gestart door reneetje, 08-03-2004 21:43:03

Vorige topic - Volgende topic

reneetje

Autofanaat ben je denk ik vanaf het eerste moment.Vaak kun je dit dan ook weerzien in het type auto wat iemand rijdt.
Maar wat is nu je eerste auto geweest?
Het lijkt mij wel leuk om dit eens voorbij te zien komen,(al dan niet met foto) vooral omdat er toch nog wel wat leeftijd verschil zit tussen de forum / club leden.
Ik zal de aftrap doen:
Heb op 18 jarige leeftijd het rijbewijs gehaald (in 1982)en de auto stond al ongeduldig te wachten:  Simca 1000 Rallye 2
90 PK met 2 Weber carburators, moter achterin, radiator voorin.

duidelijker foto is niet meer voorhanden.

Rene

Reitse

Als je het doet, moet je het goed doen... Oftewel, mijn huidige GLT is mijn eerste auto ;D

s©ub@

tsja... mijn eerste eigen auto was een heuse citroën 2cv6; een auto waarin je alles had...

- de goedkoopste cabrio
- een compleet terasje als je ergens langer bleef
en geheel demontabel met twee schroevendraaiers, sleutel 19, 17, 13 & 11 ;D
ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!

DopdeDouwer

k Heb er nog geen  :'
( rij nu in pa's 850. Na de zomer vakantie ga ik op zoek naar een 244. Dan wel eentje die rond de 25jaar ivm de kosten. Of t model uit 79 of 83 (V6-neus). Het liefst met die alu-spaakvelgen en leer etc Grand luxe pakket oid.
Vierkant Rules

Ben

Citaat van: reneetje op 08-03-2004 21:43:03
, moter achterin,
En eerst even naar het strand om die aardappelzak te vullen met zand en in het vooronder te leggen. Anders ging ie vliegen  ;D

Was het er zoéén Renee?

Mijn eerste was een Peugeot 204. Bordorood en mét schuifdak. Het kenteken van je eerste auto vergeet je niet: 01-26-ZF en dus heette hij ZOEF !

Autogek

Allesbehalve rubberen, maar gaaf!!! In 1983 gestart met een Citroen 2CV6, Beige Albatre, jubileumuitvoering uit 1972: blauw en bruin interieur, steenrood dak, aanschaf 100 gulden. Na 1,5 jaar (van de weg geplukt door politie, te rot) verruild voor 2CV4 in Vert Bambou (bamboegroen dus), 1:18.
244 DL > 244 GL aut. > 855 GLE > 855R automatic > 855 GLE > 854 GLT 1992 > 244 DL, en dan nog iets Frans op diesel.

Zippo

Een golf 2 GTI edtion one!
Zeer fijne snelle eerste auto. :D

Zippo

reneetje

Citaat van: S60-D5-NL op 08-03-2004 22:04:49
Citaat van: reneetje op 08-03-2004 21:43:03
, moter achterin,
En eerst even naar het strand om die aardappelzak ze vullen met zand en in het vooronder te leggen. Anders ging ie vliegen  ;D

Was het er zoéén Renee?

Bijna, echter dit is een rallye 1, met de motor en radiator achterin.Het bouwjaar zal wel kloppen, want vanaf bouwjaar 77 kregen ze vierkante koplampen

Rene ;)

hpetak

INNOCIENTI"de tomaso"

gekocht van mijn soldijgeld.
Grootste compliment voor mijn auto ooit gehad van een bloed mooie schone :P uit utreg,die ik niet eens kende,gewoon een pasant op de Nobelstraat,zij zei"het lijkt wel een kleine ferrari!!" ;D

volvoTon

Bij mij thuis is er altijd een 2 cv als tweede auto bijgeweest,nu staat er ook nog een van 86 in de garage (nieuw gekocht en er twee jaar mee gereden)  ;D
Verder zijn ongeveer alle merken langs gekomen (Taunus,mercedes,bmw.opel en uiteraard div Volvo s) maar mijn eerste was een Taunus 15M ;D ;D  

volvoTon :) :)

Aswin

Gekocht in 85 op mijn 19e voor 500 gulden van mijn baas. Toen 10 of 11 jaar oud (de auto).

We zijn met 4 vrienden hierin op vakantie naar Zweden & Noorwegen gegaan. Ruim 5.000 km. Geen enkel probleem, tot we weer terug in Nederland waren, inhouden bij hoge snelheid, vanaf Den Bosch inhouden bij 80, bij tilburg inhouden tot 0.
Wegenwacht gebeld, lid geworden (200 gulden), man opent de verdeler, steekt een plaatje ijzer tussen de contactpuntjes en starten maar.
Ja, Breda is een mooie stad, maar helaas net iets te ver weg.

Daarna nog mee naar Nijmegen verhuisd en toen verkocht aan een handelaar voor 450 gulden.

Vogel

Toen ik in 1998 mijn rijbewijs haalde ging ik rijden in een Volkswagen kever 1200.
Knal rood en niet warm te krijgen s'winters  ;D
Daarna een Nissan Patrol R 3.3 TD Leuke wagen alleen niet echt comfortabel.  ;)
En nu mijn trouwe roffel m'n beste auto tot nu toe.  :P
Forget the rest, Volvo is the Best

Joris_Scholte

Ben na het halen van mijn rijbewijs begonne in een BMW (ja, sorry) 316i met 1800cc blokje, uit 1985. Was twee kleuren blauw met zwart, met her en der een roestbruin plekkie.
Na het overlijden van deze auto een '93-er 850 GLE gekocht, waar ik bijna vier jaar met veel plezier in gereden heb. En wat ik nu ga rijden blijft nog even een verassing....

rogier

Citaat van: Reitse op 08-03-2004 21:51:33
Als je het doet, moet je het goed doen... Oftewel, mijn huidige GLT is mijn eerste auto ;D
Hier kan ik me volledig bij aansluiten. Mijn GLT is eveneens mijn eerste auto. En voorlopig ook de laatste :D

Citaat van: Joris_Scholte op 08-03-2004 22:59:59
En wat ik nu ga rijden blijft nog even een verassing....
VERTEL!!! VERTEL!!! ;)

thecrew

Mijn eerste auto,

Daarna een renault 20 - Golf gti - Audi 100 - Audi 200 quatro - Golf gs - Peugot 205 - Audi 80 - volvo 940 - Renault Espace - Volvo 940 - Volvo 960 en nu huidige Volvo v70 en een Mitsubitie Pajero Jeep.  :o Ja ik weet het, en ben pas 34 ;D ;D

:P Hoop dat ik er niet 1 vergeten ben