Vooruit in de R, einde automaatbak?

Gestart door A3GLT, 19-09-2010 11:11:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

A3GLT

Sinds gisteren wil de volvo alleen nog maar vooruit. Na een stevige kloink bij het achteruit inparkeren, ging ie niet meer achteruit. In de 'R' gaat hij nu zachtjes vooruit, in de 'D' rijdt ie ook vooruit, maar volgens mij mis ik de eerste versnelling en de kickdown werkt ook niet meer.

Ik heb zo'n flauw vermoeden dat het afgelopen is met deze bak, maar wellicht heeft iemand nog hoopvolle woorden?

Het deed me wat denken aan http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,23368.0.html
alleen mis ik de vreemde geluiden, rijdt ie consequent vooruit in de R en heb ik niet het idee dat er wat slipt.
Foutcodes heb ik niet (iig niet op A1)
Oliepeil was de laatste keer nog goed (vrij recent)

De diagnosefunctie heb ik nog niet uitgevoerd, daar zal ik later vandaag nog eens naar kijken.

Wat denken jullie, klinkt dit als een "reparatie" of wordt dit de categorie "vervangen/reviseren"?

Groet,
Adri

darius

henries power transmissie in simpelveld raad ik aan..
No show, only go.

Thijssie!

IN aanmerking genomen dat er veel bakken te koop worden aangeboden zou ik proberen een goede te vinden, is vast niet zo'n toer en dan ben je voor minder geld klaar dan wanneer je hem laat repareren/reviseren ;)

KIM

Dirk heeft er 2 te koop staan...

capri

Kijk eerst even of het borgplaatje van je kabel niet los ligt.
Krijg je ook van die rare toestanden.

:)

A3GLT

Ben er wel achter dat ie echt aan gort is. Ik ben vanmorgen even naar de garage gereden, maar dat was eigenlijk niet meer te doen. Hij slipt nu wel, er is niet meer verantwoord mee te rijden. Inmiddels komen er ook angstaanjagende geluiden uit de bak. Helaas geen kwestie van een plaatje of een losse kabel...

De garage wil er geen 2e handsbak inzetten en zelf heb ik er voorlopig geen tijd voor. Ik ben nu op zoek naar een andere auto (of naar iemand die op korte termijn voor mij die bak wil vervangen, uiteraard tegen betaling).

groet,
Adri

V70geRwin

Citaat van: A3GLT op 20-09-2010 13:28:28
De garage wil er geen 2e handsbak inzetten en zelf heb ik er voorlopig geen tijd voor. Ik ben nu op zoek naar een andere auto (of naar iemand die op korte termijn voor mij die bak wil vervangen, uiteraard tegen betaling).

groet,
Adri


Balen maar voor beide kan Dirk je wel helpen zoals eerder ook al gezegd:
http://www.volvo850forum.nl/index.php?action=profile;u=6342

arjenT5R

ook dennis 850estate is aardig bedreven in het wisselen van bakken  ;)
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

A3GLT

Dat zijn mooie tips, zal er eens een paar berichtjes aan wagen. Wist niet dat Dirk 'm evt ook wil plaatsen.

bedankt

Kees.R.S

Ik heb helaas kort geleden dit ook meegemaakt ???, heb met enige inspanning de bak gewisseld en de roffel rijdt weer :eusa_dance:. Bij mij hadden de oliekoeler en de radiateur samen gespannen  :evil: en dat is niet goed voor de werking in de bak. Ik heb een bak voor € 450.= gekocht en eronder gevochten, als je tijd, geduld  :eusa_whistle: en sleutel ambities hebt lukt het in een paar dagen  :P, sterkte.

Kees       

A3GLT

Citaat van: Kees.R.S op 21-09-2010 08:36:01
als je tijd, geduld  :eusa_whistle: en sleutel ambities hebt lukt het in een paar dagen  :P, sterkte. 

De sleutelambities heb ik wel, de tijd, het geduld en die paar dagen zijn eerder het probleem...

Met dank aan Dirk en Dennis komt het nu toch nog goed gelukkig. Had gisteren al bijna een andere auto gekocht...

arjenT5R

Citaat van: A3GLT op 21-09-2010 09:13:24
Citaat van: Kees.R.S op 21-09-2010 08:36:01
als je tijd, geduld  :eusa_whistle: en sleutel ambities hebt lukt het in een paar dagen  :P, sterkte. 

De sleutelambities heb ik wel, de tijd, het geduld en die paar dagen zijn eerder het probleem...

Met dank aan Dirk en Dennis komt het nu toch nog goed gelukkig. Had gisteren al bijna een andere auto gekocht...

wat zouden we toch zonder dirk en dennis moeten  :D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

A3GLT

De bakwissel heeft inmiddels plaatsgevonden, hij werkt prima. Helaas stopte de motor zelf er 3 dagen later mee :( Waarschijnlijk het einde van de koppakking.
sjips happens...

daytonawim

Mm, dat wordt weer een ritje naar Dirk of Dennis zeker ?

Wat voor problemen heb je nu dan ?

A3GLT