Achterklepslot 855 werkt niet meer

Gestart door 2.0keijzer, 19-09-2010 12:27:53

Vorige topic - Volgende topic

2.0keijzer

Beste allemaal, nadat eerst mijn benzineklepvergrendeling ermee stopte (en ik een vliegtuig moest halen en met een lege tank bij de benzinepomp stond) werkt nu het slot van de achterklep niet meer: als ik de auto open (centrale vergrendeling) gaat de achterklep dus niet meer van het slot.
Heeft iemand dit al meegemaakt en een tip die voorkomt dat ik de bedekking van de achterklep moet verwijderen en een nieuw slot moet inbouwen?

Dank voor de reactie!

Thijssie!

Inderdaad de bekleding eraf halen... Plamuurmesje gebruiken om het handvat eraf te wippen (deze gaat waarschijnlijk kapot) en dan vervolgens voorzicht aan de bekleding trekken (klikverbinding)....

Het kan maar zo zijn dat de bekabeling bij het scharnierpunt van de achterklep door is...

henknoordhuis

Ik heb al twee keer de achterklep open gemaakt zonder de boel stuk te maken: Als je de van binnenuit de bodemplaat uit de bagageruimte haalt, zie je een stuk of tien kleine torx-boutjes waarmee een plastic afwerkstrip vast zit en je ziet achter die strip twee grote torx bouten zitten. Het gaat om die twee grote waarmee je het vaste deel van het slot kunt loshalen.
Om de twee grote los te maken moet je al die kleintjes losmaken, dan kun je er goed bij en kunnen die bouten er ver genoeg uit.
Daarna kun je de achterklep open doen en dan kun je de bekleding er op de officiele manier vanaf halen en kun je zo bij het slot.

Succes!

Groet, Henk

thuur

Citaat van: henknoordhuis op 23-10-2010 21:26:56
Ik heb al twee keer de achterklep open gemaakt zonder de boel stuk te maken: Als je de van binnenuit de bodemplaat uit de bagageruimte haalt, zie je een stuk of tien kleine torx-boutjes waarmee een plastic afwerkstrip vast zit en je ziet achter die strip twee grote torx bouten zitten. Het gaat om die twee grote waarmee je het vaste deel van het slot kunt loshalen.
Om de twee grote los te maken moet je al die kleintjes losmaken, dan kun je er goed bij en kunnen die bouten er ver genoeg uit.
Daarna kun je de achterklep open doen en dan kun je de bekleding er op de officiele manier vanaf halen en kun je zo bij het slot.

Succes!

Groet, Henk

Volgens mij zijn het 3 grote Torxbouten ;D

Gr ;)