Remblokken achter vervangen

Gestart door rene755, 20-09-2010 23:08:22

Vorige topic - Volgende topic

rene755

Hallo,

Zoals te lezen in het "stel je voor board" heb ik net een 854 gekocht. Na een dag rijden kwam er van linksachter een schrapend geluid tijdens het remmen, iedereen weet ondertussen al wat er aan de hand is. De blokken zijn compleet op.

Vraag 1, heeft de 850 geen verklikker daarvoor? Dat er een lampje gaat branden op het dash als je in de buurt van versleten komt?

Vraag 2, in de shops voor onderdelen staat ook een montage set voor de remblokken achter. Heb ik deze ook nodig of kan ik gewoon de oude gebruiken?

Alvast bedankt.

thuur

1. Nee
2. Als de oude niet spontaan in 12 stukken valt of er delen ontbreken heb je die set niet nodig. Wel een goede staalborstel ;D

Overigens zijn anti-piep of anti-tril plaatjes wel aan te raden.

Gr 8)

rene755

Oke dank je.

Ik ben nu even bezig, klopt het dat je gewoon die 2 pinnen eruit moet slaan? Of moet je eerst iets doen met dan bladmetalen beugeltje?

Edit: GVD, gaat het regenen. :eusa_wall:

Piet

Eerst 2 pinnen eruit, bladveer valt er dan vanzelf af.

Oppassen bij het terugdrukken van de zuiger dat je het rubberen stofhoesje niet beschadigd.
Beste kun je dit met een waterpomptang doen, niet zitten peuren met een schroevendraaier.

O ja..... En niet te veel (lees: helemaal niet) van dat stof inademen bij het schoonmaken, mag dan wel geen asbest meer bevatten maar erg gezond is het nog steeds niet.

rene755

Dank je, ze zijn vervangen, maar ze gaven niet zomaar op ;).

Slecht van de dealer dat hij hem zo door de APK heeft heen gehaald, hieronder een paar foto's van hoe erg het al was.

Er zitten al een paar groeven in mn schrijf, maar dat laat ik lekker zitten hoor. Misschien dat ik me broer ze nog is laat slijpen.

Ruup

Zow, daar zit echt geen profiel meer op :o

peteRRR

Het de vent van de APK zeker een brilletje nodig,da,s al veelste laat. :eusa_wall:

Goed dat ze vervangen zijn. ;)

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Misha

Tegenwoordig checkt men alleen de vertraging helaas.
Hoewel een opmerking over slijtage netter was geweest.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

fjvolvo

Ik ga dit weekeind remblokjes achter vervangen.. Ik weet niet of er een "how to" van is hier op de forum anders maak ik er gelijk 1tje aan als jullie dat wille

verburgh

Citaat van: fjvolvo op 20-10-2010 20:17:12
Ik ga dit weekeind remblokjes achter vervangen.. Ik weet niet of er een "how to" van is hier op de forum anders maak ik er gelijk 1tje aan als jullie dat wille
Die is er  ;)

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,25665.msg544894.html#msg544894

fjvolvo

Hehe zo kom je nog erges achter  :eusa_doh:

fjvolvo

Ik heb ze vandaag vervangen!!  ;D 1 remzuigertje rechts achter zat vast.. dus die remde daar niet eens op.. Oeeeh wat remt i soepel nu  ;D   8)