airco pomp had een brandje

Gestart door 850estatetdi, 21-09-2010 22:31:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

850estatetdi

hallo,

vanavond kwam ik bij een medeforumer weg en stond voor het stop licht toen er aardig wat rook onder me motorkap vandaan kwam, nou was een klein brandje op de airco pomp ik had al last van een raar geluid en had daarom me auto al ff stil staan (wist toen nog niet wat er aan de hand was) vanmorgen gekeken en er kwam idd een raar slijpent geluid van me airco pomp af maar hoe kan dit ja kan ook goed zien nou dat er veel kleine staalplinters onder de motorkap zit en eht is net of die plaat aan de buiten kant van waar je riem loopt scheef op de pomp zit.
is hier iets aan te doen of word het een andere aircopomp?


dan hebben we nog iets ;D

me ouders rijden in mijn vorige tdi en die belde vanavond op dat ineens ze kachel het niet meer deed(deltamill en digi display) de airco pomp blijft wel door lopen terwijl er geen lampje binnen op de display brand en de kachelmotor niet draait, alle zekeringen zijn heel wat zou dit kunnen zijn.



alvast bedankt voor het mee denk werk

EdenAli

Nu heb je een leuke leenauto onder kont dacht ik zo... :evil: ;D





Move van mijn meiske

Theostek

Hoe dat kan ?

Te weinig koudemiddel, zorgt ervoor dat de compressor niet meer voldoende gesmeerd/gekoeld wordt en raakt over verhit, dit neemt de multiriem niet in dank af.
De compressor is vast gelopen, en heb je de hoofdprijs aan kosten.


Houdt het "Cool" airco is onze zorg en specialiteit.

Thys

Zou de magneetkoppeling niet moeten ontkoppelen bij te weinig koudemiddel/te lage druk?

Theostek

Dat klopt idd, als het systeem te weing koudemiddel bevat zit op de plaats waar geen koudemiddel aanwezig is "lucht".
Lucht is niet comprimeerbaar en brengt de druk omhoog in het systeem, waardoor de lagedrukschakelaar niet weet of de druk nu wordt gebaseerd op koudemiddel of een mengeling op lucht en koudemiddel.
Dus blijft het systeem door werken, met alle gevolgen van dien aard.

Houdt het "Cool" airco is onze zorg en specialiteit.

Jeff

Als je de ECC onderdelen monteerd en je geeft op het aansturing paneel in de auto aan, dat de airco uit moet staan. Staat het systeem dan ook wel degelijk uit of niet? Want ik wil namelijk een ECC inbouwen maar heb niet de spullen om het koudemiddel in het systeem te pompen.
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

850estatetdi

vandaag is verder gekeken en ff een korteriem er om zodat de airco niet mee loopt.

de pollie waar je riem dus over heen loopt is gewoon los kan hem alle kanten op bewegen dit hoort volgens mij niet :(
ik vraag me alleen af hoe dit kan de airco deed het gewoon goed en is een 4 maanden geleden nog nagekeken en afgevult wel is er in de tussen tijd een lek gekomen maar de airco is daarna ook niet meer gebruikt

elmarconi

Middelste draaiknop op ontwasemen voorruit schakelt de airco ook in...
--
Autogas Inside . . .

850estatetdi

Citaat van: elmarconi op 22-09-2010 19:53:47
Middelste draaiknop op ontwasemen voorruit schakelt de airco ook in...
ja klopt maar daar heb ik hem echt nooit op staan altijd op de midden gedeelte

daytonawim

temp op helemaal koud gezet ?

850estatetdi

Citaat van: daytonawim op 22-09-2010 21:49:30
temp op helemaal koud gezet ?
nee staat altijd op 20 graden en het airco knopje op off niet op auto

850estatetdi

maar dan nog snap ik niet dat het deel waar je multieriem over loopt gewoon los zit niet dat ik hem er af kan pakken maar wel aan alle kanten erg veel ruimte

elmarconi

Da's een soort vrijlooppoelie, met een magneetkoppeling. Het lager (zit er een lager in? denk 't wel...) in die poelie kan ook wel aan gruzelementen zijn?
--
Autogas Inside . . .

850estatetdi

Citaat van: elmarconi op 22-09-2010 21:58:33
Da's een soort vrijlooppoelie, met een magneetkoppeling. Het lager (zit er een lager in? denk 't wel...) in die poelie kan ook wel aan gruzelementen zijn?

ik ga het weekend de pomp er onder uit halen en dan ga ik is kijken hoever ik hem uit elkaar kan halen om te kijken wat het is, nou moet ik wel zegen die pomp heeft ruim 600,000km mee gedraait dus dan mag er ook wel iets stuk gaan maar toch

sjarrel2

6 ton met één aircopomp??? Dat is dan echt een topper geweest, die van mij ging 'maar' dik 2 ton mee....