Wie rijdt er alweer op winterbanden (seizoen 2010/2011)?

Gestart door pwassink, 16-07-2010 13:46:42

Vorige topic - Volgende topic

mevita

Bij mij liggen ze er al onder, waren ze er af geweest dan  ::)  t rijdt goed en de meeste tijd is t hier toch slecht weer  ;D
Gr mevita

arjan_de_jong

kreeg bij aankoop van de auto een set wielen erbij universele 5 spaaks velgjes. Daar wil ik nog winterbanden om leggen. Word voor mij de eerste keer met winterbanden ::)

Vorig jaar winter met een 960 gereden. eigenlijk nooit problemen gehad maar parkeren en op de dam had ik soms wel wat problemen met achteruit rijden.
Nu werk ik bij een grote banden boer waar regelmatig nog goed bruikbare banden overblijven van lease auto's enzo ;D dus ga het maar eens proberen.

Ewout Schalkwijk

Sjezus, wat zijn jullie er vroeg bij zeg... Hier in (Zuid) Noorwegen is 1 november de norm of zoveel eerder als je de bergen ingaat ofg het plotseling gaat sneeuwen. In september in NL al met winterbanden rondrijden lijkt me dan ook wel wat overdreven. Het zijn toch geen regenbanden?

Ewout
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Joeri

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 28-09-2010 11:11:41
Sjezus, wat zijn jullie er vroeg bij zeg... Hier in (Zuid) Noorwegen is 1 november de norm of zoveel eerder als je de bergen ingaat ofg het plotseling gaat sneeuwen. In september in NL al met winterbanden rondrijden lijkt me dan ook wel wat overdreven. Het zijn toch geen regenbanden?

Ewout
Zeker wel! De remweg  op nat wegdek met temperaturen boven de 10 graden is stukken korter met winterbanden. En de herfst is hier al begonnen hoor! Ze gaan er vanavond onder als het buiten droog blijft  :D
Travel is the only thing you buy that makes you richer.

)()()sT

Ik vind het allemaal wat overdreven. Dus als het lekker regent in juli kun je beter met winterbanden gaan rijden?
Hier gaan ze er echt nog niet onder hoor.

EVV

Ewout
Tja, dat krijg je met van die reclame uitingen van bandenboeren die je bijna crimineel maken als je niet op winterbanden rijdt. Toch wel tekenend dat het in een land waar ze echt winter hebben pas in November overstappen, terwijl men hier er nu al aan loopt te denken. Ik blijf het overbodig vinden, in Nederland wordt zo goed gestrooid, ik heb vorige winter ook gewoon op zomerbanden gereden. Voor dit jaar heb ik wel winterbanden, aangezien ik verwacht nog wel eens in Duitsland te zijn, en daar strooien ze toch echt minder heb ik vorig jaar ondervonden.

Thijssie!

Citaat van: Joeri op 28-09-2010 11:25:25

Ewout
Zeker wel! De remweg  op nat wegdek met temperaturen boven de 10 graden is stukken korter met winterbanden. En de herfst is hier al begonnen hoor! Ze gaan er vanavond onder als het buiten droog blijft  :D

Remweg is lager en je slijtage heel veel groter. Met dit soort tempraturen (en hoger) slijten die dingen als een idioot...

GeertM2

Citaat van: Joeri op 28-09-2010 11:25:25Zeker wel! De remweg  op nat wegdek met temperaturen boven de 10 graden is stukken korter met winterbanden. En de herfst is hier al begonnen hoor! Ze gaan er vanavond onder als het buiten droog blijft  :D
Dat hangt er maar net vanaf elke banden je met elkaar vergelijkt. Zijn ook zomerbanden die in de situatie die jij schetst beter presteren dan winterbanden.

verburgh

Citaat van: )()()sT op 28-09-2010 11:37:38
Ik vind het allemaal wat overdreven. Dus als het lekker regent in juli kun je beter met winterbanden gaan rijden?
Hier gaan ze er echt nog niet onder hoor.
Maar wel meer kans op oxidatie op je lichtmetaal :eusa_shifty:

)()()sT

Ja zo ken ik er nog wel een paar. Moet ik dus het hele jaar op staalvelgen gaan rijden?
Mijn winterbanden gaan er echt niet onder nu, bijna net zoiets als nu de kerstboom al opzetten  :evil:

JvW

Winterbanden gaan er ergens begin november onder. Eerder vind ik echt niet nodig.

verburgh

Citaat van: )()()sT op 28-09-2010 11:49:54
Ja zo ken ik er nog wel een paar. Moet ik dus het hele jaar op staalvelgen gaan rijden?
Mijn winterbanden gaan er echt niet onder nu, bijna net zoiets als nu de kerstboom al opzetten  :evil:
Gezellig een kerstboom ;D op mijn werk gaan de winterbanden er eind october pas onder, ik zou ook niet weten waarom nu al volgens mij slijten ze nu als een gek.

Joeri

Citaat van: GeertM2 op 28-09-2010 11:44:32
Citaat van: Joeri op 28-09-2010 11:25:25Zeker wel! De remweg  op nat wegdek met temperaturen boven de 10 graden is stukken korter met winterbanden. En de herfst is hier al begonnen hoor! Ze gaan er vanavond onder als het buiten droog blijft  :D
Dat hangt er maar net vanaf elke banden je met elkaar vergelijkt. Zijn ook zomerbanden die in de situatie die jij schetst beter presteren dan winterbanden.
Wat een reacties allemaal!  :P Maar ik zet ze er nu al onder omdat ik toch wat onderhoud moet doen en omdat ik zo met vakantie ga  ::)  Als ik dan terug ben dan zitten ze er alvast onder. Maar kwa merk, slijtage en gedrag, geen idee. Moet het nog gaan proberen. Heb ze deze zomer pas 2ehands gekocht met banden en dat zijn Falken uit mijn hoofd. Voor het eerst van mijn leven op Winterbandjes! De grootste reden was de pittige afgelopen winter, toen had ik zoooo graag gehad...  :-\

8)

JvW

Citaat van: Joeri op 28-09-2010 11:57:24
Citaat van: Joeri op 28-09-2010 11:25:25Zeker wel! De remweg  op nat wegdek met temperaturen boven de 10 graden is stukken korter met winterbanden. En de herfst is hier al begonnen hoor! Ze gaan er vanavond onder als het buiten droog blijft  :D
Wat een reacties allemaal!  :P Maar ik zet ze er nu al onder omdat ik toch wat onderhoud moet doen en omdat ik zo met vakantie ga  ::)  Als ik dan terug ben dan zitten ze er alvast onder. Maar kwa merk, slijtage en gedrag, geen idee. Moet het nog gaan proberen. Heb ze deze zomer pas 2ehands gekocht met banden en dat zijn Falken uit mijn hoofd. Voor het eerst van mijn leven op Winterbandjes! De grootste reden was de pittige afgelopen winter, toen had ik zoooo graag gehad...  :-\

8)

Je moet je wel afvragen of er dan als het echt winter is nog voldoende profiel op de banden zit.
Wanneer je met winterbanden in de 'zomer' gaat rijden, dan slijten die behoorlijk hard.

Joeri

Citaat van: JvW op 28-09-2010 12:41:27
Citaat van: Joeri op 28-09-2010 11:57:24
Citaat van: Joeri op 28-09-2010 11:25:25Zeker wel! De remweg  op nat wegdek met temperaturen boven de 10 graden is stukken korter met winterbanden. En de herfst is hier al begonnen hoor! Ze gaan er vanavond onder als het buiten droog blijft  :D

8)

Je moet je wel afvragen of er dan als het echt winter is nog voldoende profiel op de banden zit.
Wanneer je met winterbanden in de 'zomer' gaat rijden, dan slijten die behoorlijk hard.
Snap dat het niet handig is ze er in augustus onder te leggen of de zomer door te rijden. Maar ik rij er nu nog 200km mee en dan pas half november weer.... Lijkt me vrij sterk dat ik dan in december op slicks rij  :eusa_wall: