Wie rijdt er alweer op winterbanden (seizoen 2010/2011)?

Gestart door pwassink, 16-07-2010 13:46:42

Vorige topic - Volgende topic

racerken

Bij mij vliegen ze volgend weekend onder de XC

StefanCJ

Citaat van: rammstein01 op 07-11-2010 16:15:47
Vorige week met het vernieuwen van de blokken en schijven gelijk wintersloffen eronder gelegd. Ziet er niet echt fraai uit, maar spaar wel de zomervelgen,die nu in winterslaap zijn gedommeld.

Juist mooi, lekker stoer en ruig  :eusa_dance:

Sbv

Morgen maar even onder de V70 zetten, nu geen zin meer en het begint donker te worden

Marc O.

Volgens weeronline blijft het de komende 2 weken qua temperatuur ruim boven de kritische grens van 5 graden. Voorlopig blijf ik dus op de zomerbandjes rijden.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Sbv

Citaat van: Marc O. op 07-11-2010 17:46:51
Volgens weeronline blijft het de komende 2 weken qua temperatuur ruim boven de kritische grens van 5 graden. Voorlopig blijf ik dus op de zomerbandjes rijden.
Ik normaal ook, maar van de week even een tripje noord duitsland en Berlijn waar de verwachting is dat het tussen de 2-6 graden gaat worden

Marc O.

Citaat van: Sbv op 07-11-2010 17:50:39
Ik normaal ook, maar van de week even een tripje noord duitsland en Berlijn waar de verwachting is dat het tussen de 2-6 graden gaat worden

Dan zou ik ze er inderdaad ook onder zetten.

Trouwens: Bij de Makro waren de "boompjes" (noem je die zo??) om je wielen op te bewaren volgens mij in de aanbieding.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Sbv

Hmm zo eens kijken in de gids. wel handig ipv 2 stapels banden in de garage

V70geRwin

hier ging het waarschuwingslichtje voor koude temperaturen net voor het eerst weer aan op de terugrit (2 graden).

verburgh

Leuk he winterbanden :eusa_dance:

Alleen de hulpdiensten in NL krijgen ze niet omdat er geen geld voor is :-\

V70geRwin

Citaat van: verburgh op 07-11-2010 19:52:28

das toch raar want ze moeten zowieso banden hebben en je zomerbanden slijten niet als je op winterbanden rijd lijkt me, de meerkosten moeten toch vooral in de wissel, beheer en opslag zitten....

op die schaalgrootte moet ook daar wel iets te doen zijn lijkt me

ps offer dan maar die dierenpolitie op voor winterbanden  ;)

BenC70ES

Citaat van: Ludo op 06-11-2010 16:43:32
Citaat van: san op 06-11-2010 16:35:36
..wat is trouwens een goede manier om je zomerbanden met velgen te stallen, liggend of rechtop?

Mij is altijd verteld dat dat niet uitmaakt, zo lang de band geen dragend vlak vormt.

Een velgenboom is dan ideaal.

Banden op velg altijd liggend op mekaar (stapel), lossen banden moet je rechtop plaatsen en regelmatig een kwart draaien.

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

verburgh

Citaat van: spekkie99 op 07-11-2010 19:57:51

das toch raar want ze moeten zowieso banden hebben en je zomerbanden slijten niet als je op winterbanden rijd lijkt me, de meerkosten moeten toch vooral in de wissel, beheer en opslag zitten....

Wij als brandweer krijgen ze niet zelfs de OVD niet.

Wout309t

Heb ze dr ook weer onderliggen. Black on black op de S70, lekker ruig...
2011 V70 2.0T R-Design MT

spijky

Citaat van: verburgh op 07-11-2010 19:59:25
Citaat van: spekkie99 op 07-11-2010 19:57:51

Wij als brandweer krijgen ze niet zelfs de OVD niet.

Toch vreemd dat een brandweer ze niet krijgt. Wij hebben bij ons een stuk of 12 ambulance in onderhoud.
Hier worden de winterbanden bij +/- 4mm vervangen. en alle wagens zijn er inmiddels van voorzien.

Het lijkt mij niets anders dan logisch dat de kleinere voertuigen ook bij de brandweer op winterbanden gaan. Hier zal het bij vrachtwagens wel anders in elkaar zitten. Maar daar heb ik geen verstand van.
My Bricksquad:
V70R FWD 2.3 Aut.  Nautic Blue Pearl
850 2.3 T-5R AUT Cream Yellow
242 2.1DL AUT.'77 Mojava Beige

volvobug

Ga dit jaar voor het eerst op winterbanden rijden. Heb ze vanmiddag gewisseld, Columba's met Michelin's eraf en 4x Mimas met Vredestein Snowtrac erop. Ben benieuwd, laat de sneeuw maar komen  :D
Handtekening? 85011806 en Saffronie.