Automaatbak problemen :(

Gestart door mpv70tdi, 22-09-2010 13:43:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mpv70tdi

Mijne dames en heren,

Ik ben een nieuw lid en ik zal mij op korte termijn voorstellen op het voorstel topic. Door een vriend van mij ben ik verwezen naar dit forum en heb ondertussen al heel veel gelezen over mijn probleem maar ik zou graag van jullie wat extra informatie krijgen over mijn problemen met mijn automaat.

Ik heb een Volvo (natuurlijk) V70 TDI automaat. Deze automaat had problemen en kon op een goed (slecht) moment niet meer achteruit en het automaat pijltje begon te knipperen als een dolle.
Door de dealer werd mij verteld dat de automaatbak aan het einde leven was en vervangen moest worden. De prijs was dusdanig hoog dat ik besloot geen nieuwe bak te laten plaatsen aangezien die kosten hoger waren dan de vervangings waarde van de auto.

Een andere bak (400 euro) heb ik gekocht maar tevoren eerst een kilometer of 20 gereden met de auto waar deze uit kwam, deze schakelde zeer goed. De nieuwe (tweedehands) bak is hetzelfde type, bouwjaar en typenummer als mijn oude bak.

Het probleem nu is dat nadat de bak is gemonteerd (door een monteur bij een lokale garage bij mij in de buurt) de auto niet meer doorschakeld naar 2e versnelling. Als ik de bak in "W"interstand zet en de pook in "L" trekt de wagen op in 1e versnelling, vervolgens duw ik de pook door naar "3" en de wagen schakelt door naar de 2e versnelling om vervolgens naar "D" 3e versnelling door te duwen, verder komt de wagen niet.

Handmatig is dus wel te schakelen, maar de automaat die het niet automatisch, en dit is toch wel waar de de auto voor heb gekocht.

Ben bij de Volvo dealer geweest, en die hebben de bak uitgelezen en geven aan dat er 3 foutmeldingen in de back staan:

AT 114
AT 411
AT 423

Wat kan dit zijn? Hebben jullie een idee?

Alvast hartelijk dank,


groetjes,

Roeland


darius

Heb je al een nieuwe standen schakelaar boven op de bak gemonteerd ?? In mn weblog staat wel ergens hoe je dat kunt doe,, Als je de wagen inachteruit zet branden de achteruitrij lampen dan ??
No show, only go.

mpv70tdi

Hoi darius,

Nee heb nog niet een nieuwe standen schakelaar gemonteerd, achteruitrijlampen branden wel. Ik kan dit natuurlijk eens proberen met de schakelaar van de "oude" bak, dat is snel genoeg gedaan.. die switch nl. was tot op het laatst wel goed, de bak zelf kapot :D

groet,

Roeland

darius

Citaat van: mpv70tdi op 22-09-2010 13:59:14
Hoi darius,

Nee heb nog niet een nieuwe standen schakelaar gemonteerd, achteruitrijlampen branden wel. Ik kan dit natuurlijk eens proberen met de schakelaar van de "oude" bak, dat is snel genoeg gedaan.. die switch nl. was tot op het laatst wel goed, de bak zelf kapot :D

groet,

Roeland

Snel is dat niet gedaan ivm een heel vervelende stekker aansluiting. Je kunt ook de aanwezige schakelaar eens proberen afte stellen , hiervoor bestaan er "volvo tooltjes" maar met wat geduld gaat het zonder ook.
No show, only go.

mpv70tdi

Ik begrijp dat het even werk is, maar het afstellen van de schakelaar geeft "voor mij" niet genoeg indicatie of deze stuk is of niet... Dan liever wat extra werk en proberen om de "oude" ff over te zetten. Is de "nieuwe" wel een oplossing, dan zal ik 'm vervangen voor een echte "Nieuwe"..

Wat betekenen de foutmeldingen: iemand?

groet,

Roeland

daytonawim

OF afstellen of hele nieuwe plaatsen is denk ik het beste (maar afstellen moet je ze beide)

mpv70tdi

Ik begrijp dat een nieuwe plaatsen het beste is, maar het gaat mij nu voornamelijk om te kijken of de auto beter functioneerd met een andere (goede) PNP switch omdat ik weten wil of het probleem wordt veroorzaakt door die PNP switch of dat de garage die de bak heeft geplaatst een en ander verkeerd heeft gedaan...

Maar om nu direct een nieuwe te plaatsen terwijl ik niet zeker weet of de PNP switch de boosdoener is gaat mij een beetje ver, niet zozeer vanwege de kosten maar vanwege de aansprakelijkheid.

groet,


Roeland

daytonawim

Ik heb geen idee hoe (klo*te) je er bij kunt. in elk geval zou ik even bij de garage langs gaan

darius

Citaat van: daytonawim op 22-09-2010 15:08:02
Ik heb geen idee hoe (klo*te) je er bij kunt. in elk geval zou ik even bij de garage langs gaan

Je kunt er wel goed bij maar die stekker is heel lastig uitelkaar te krijgen.
No show, only go.

rogerV701998

Betreffende het wisselen van de PNP, wellicht heb je wat aan deze foto's:

Klik!

sjarrel2

Ik heb twee codes gevonden met google, heb VADIS niet op m'n werk  :evil:

AT-114 Mode selection switch signal too high.
AT-411 Control module EEPROM fault.

Gr,

mehn

Welke computer heb je er nu in, die van de oude versnellingsbak of die van de "nieuwe"?

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

mpv70tdi

#12
rogerV701998 - Dank voor de foto's, kan ik heel veel mee... ga straks ff aan het klussen.. :D

sjarrel2 - klinkt niet goed :(

mehn - de oude computer zit nog steeds in de auto. Maar de bak is exact hetzelfde type en bouwjaar als de oude, kan dat het probleem zijn dan?

groet,

Roeland

mehn

Citaat van: mpv70tdi op 22-09-2010 16:46:06
mehn - de oude computer zit nog steeds in de auto. Maar de bak is exact hetzelfde type en bouwjaar als de oude, kan dat het probleem zijn dan?

Dat zou me niet verbazen.  :-[

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

UserID6342

+ 1. Altijd bij een bakwissel de TCU (thnx Marco ;D) meenemen.  Ik heb zojuist een bak verkocht met de TCU erbij en zo hoort het gewoon.  Ook al staan er allemaal dezelfde nummertjes, etc. op, zegt allemaal geen ene moer.