Remmen vast

Gestart door marks, 22-09-2010 17:36:43

Vorige topic - Volgende topic

marks

Mijn volvo heeft een tijd stil gestaan en nu zijn de remmen volgens mij vastgeroest. Ik heb 'm opgekrikt (en in z'n vrij gezet en van de handrem gehaald) om te kijken of ik beweging in de wielen kan krijgen maar dat ging helaas niet (ook niet met wat meer geweld met een redelijk zware hamer).

Hoe kan ik dat het best aanpakken? Mijn voornaamste doel is om de auto een paar meter naar voren te zetten zodat deze niet meer op de openbare weg staat.

Het gaat trouwens om een S70.

arjenT5R

andere auto er voor en slepen  ;)
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

850blues

Als mijn achterremmen weer eens vastzitten - rij soms weken niet - dan pak ik een metalenbuis die ik op die schuine rand van trommel zet en geef dan een flink mep met de hamer. Meestal schrikt de boel dan wel los na een tik of 2.

Dit heb ik van de winter van een wegenwachter geleerd en heb sindsdien die buis (+/-30 cm) en een hamer aan boord.

Voor de voorremmen en ik zo snel geen tip.
2016 => ....         | V70 2.5 10v classic '98 | 218dkm --> ....
2004 => 2016 | 854 2.5 10v '96                  | 118dkm --> 249dkm

verburgh

Ik zou de remklauwen demonteren en je remblokken opschuren of vervangen  ;)

Ik weet niet hoe lang hij stil heeft gestaan  ??? maar er zal wel een hoop roest op zitten.

mehn

Waar zit het probleem, aan de achterwielen of aan de voorwielen?

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

thuur

Handrem verroest. Gewoon starten en rijden. Zorg dat je snel door een kuil of van een drempel kunt rijden, dan springen ze meestal wel los.

Gr :D

verburgh

Citaat van: thuur op 22-09-2010 22:59:51
Handrem verroest. Gewoon starten en rijden. Zorg dat je snel door een kuil of van een drempel kunt rijden, dan springen ze meestal wel los.

Gr :D
Waar kan de handrem eigenlijk afstellen ?

thuur

Citaat van: verburgh op 22-09-2010 23:02:42
Citaat van: thuur op 22-09-2010 22:59:51
Waar kan de handrem eigenlijk afstellen ?

Minder posten, meer lezen. (HINT!)

Gr :eusa_shhh: