Help!! Deuren dicht en auto slaat af????

Gestart door Roffelred, 27-07-2003 11:03:10

Vorige topic - Volgende topic

konniekip

BartRas

Begin dan maar ff met je klemmen en polen goed schoon te maken, aanslag eraf en weer netjes goed vastzetten. Door een wintersportje, zout enz, kunnen ze net ff teveel zijn gecorrodeerd. Probeer maar eens, slechte kontacten op je accu, hebben heel wat "poeldergeesten" opgeroepen.
there is no substitute for PK's

Roffelred

Citaat van: konniekip op 18-03-2004 14:29:40
poltergeist?

Ja die kerel moet met z'n poten van mijn auto blijven >:(

Roffelred

Citaat van: BartRas op 18-03-2004 14:35:42
Begin dan maar ff met je klemmen en polen goed schoon te maken, aanslag eraf en weer netjes goed vastzetten. Door een wintersportje, zout enz, kunnen ze net ff teveel zijn gecorrodeerd. Probeer maar eens, slechte kontacten op je accu, hebben heel wat "poeldergeesten" opgeroepen.

Ik zal vannavond eens kijken. Op het eerste oog lijkt alles mooi schoon te zijn. Wordt vervolgd.

denkweb

mark20v

Je zou ook even kunnen kijken bij het massa punt achter je linker koplamp.
Vanaf de accu gaat hier rechtstreeks een massakabel naartoe. Deze kabel zit op een verdeelstrip en hieraan zitten weer een x-aantal dunnere massakabels verbonden. Kan zijn dat deze strip/stekkers groen wit uit zijn geslagen :o

mark
Volvo separates men from the boys  

Roffelred

Gisteren even naar de garage geweest om evt. een storing uit te lezen. Hij gaf 6 (!) foutcodes. Hij gaf op alle injectoren een foutcode en op het 'milieulampje' Dit laatste zal wel Lambda lampje betekenen. Maar na het resetten loopt ie als een zonnetje! Volgens de monteur is het ook uitgesloten dat alle injectoren kapot zouden zijn. Maar dit wordt een aardig zoekplaatje. Als er in de injectoren een stroomlek zit kan dit volgens hem goed gaan ronddwalen (weg van de minste weerstand etc.). Dus als ze dit willen doormeten moet er een hoop gedemonteerd worden om deze kabels te kunnen doormeten

Ik heb iig de +pool beter vastgezet. Door allerlij extra kabeltjes (alarm etc.) zat ie niet helemaal vast, maar zeker ook niet los. Zal dit weekend eens kijken naar dat massapunt achter de koplamp een beetje schoon is. Als het een beetje meezit blijft het nu weer weg. Maar iedere avond dxe Volvogoden aanbidden ;)

Heeft iemand wel eens een storing gehad in de injectoren. Ik weet helaas niet meer welke codes het waren. :-[