Winterbandentest 2010

Gestart door Domaso, 24-09-2010 08:50:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Domaso

FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

-D©©©L-

Autozeitung heeft 14 laatste generatie winterbanden getest: http://reif.ueuo.com/autozeitung2010w.pdf

volvlo

Citaat van: -D©©©L- op 24-09-2010 08:56:33
Autozeitung heeft 14 laatste generatie winterbanden getest: http://reif.ueuo.com/autozeitung2010w.pdf

Jammer dat de maat 205/50/16 weer niet bestaat bij de Continental
WinterContact TS 830 :eusa_wall:


spijky

Citaat van: volvlo op 24-09-2010 09:13:47
Citaat van: -D©©©L- op 24-09-2010 08:56:33
Autozeitung heeft 14 laatste generatie winterbanden getest: http://reif.ueuo.com/autozeitung2010w.pdf

Jammer dat de maat 205/50/16 weer niet bestaat bij de Continental
WinterContact TS 830 :eusa_wall:



Dan pak je de 205/55/16  ;)
My Bricksquad:
V70R FWD 2.3 Aut.  Nautic Blue Pearl
850 2.3 T-5R AUT Cream Yellow
242 2.1DL AUT.'77 Mojava Beige

Luc

Die heb ik afgelopen zomer al besteld. Ze liggen nu bij de garage, ga ze volgende week ophalen en laten omleggen.
Misschien al wat vroeg, maar ik moet komende weken een paar keer in Duitsland wezen, dus t kan geen kwaad.
kLaat wel weten hoe ze bevallen.
Toyota Auris TS, Renault 19 Cabriolet

cas

zonde... zou het niet doen. je weet dat de bandjes pas werkzaam zijn bij 7 ? graden en lager... kan je niet beter een set stalen velgen opzoeken en ze daarop zetten? en dan plaatsen als het echt nodig is. volgens mij is het in DUI nu ook nog niet zo dat je ze eronder MOET hebben. ja ik weet dat het daar wel verplicht is, maar dan wel in de wintermaanden pas ofzo.

met heftige regenval heb je niet veel aan de winterset..... nouja. kijk maar  ;D



Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Luc

Ik rij in de zomer op 18 inch... heb een 16 inch wielen zonder banden in de garage liggen, speciaal voor de nieuwe winterbanden. En ik ga een paar keer heen en weer rijden naar een dorpje vlakbij Ravensburg aan de Bodensee, en ik rij 's nachts. Dan is het koud zat, en ik weet zeker dat de bandjes lekker ingereden zijn voor de slipcursus in october...
Toyota Auris TS, Renault 19 Cabriolet

Domaso

Citaat van: Luc op 25-09-2010 11:30:07
Ik rij in de zomer op 18 inch... heb een 16 inch wielen zonder banden in de garage liggen, speciaal voor de nieuwe winterbanden. En ik ga een paar keer heen en weer rijden naar een dorpje vlakbij Ravensburg aan de Bodensee, en ik rij 's nachts. Dan is het koud zat, en ik weet zeker dat de bandjes lekker ingereden zijn voor de slipcursus in october...

Ravensburg in oktober gaat, zeker 's nachts, al vlug richting de 7° en kouder.
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

Luc

Heb ze er nu een 2400 km onder gehad. Grip is ook in NL met een graad of 15 gewoon goed.
In Duitsland bij temperaturen van 5 gr en zelfs minder doen ze het uitstekend, alleen in regen of sneeuw heb ik ze nog niet goed aan de tand kunnen voelen. Verder zijn ze lekker stil, viel me meteen al op. Ik ben er heel tevreden mee. Voor de slipcursus heb ik toch nog maar de zomerwielen er onder gegooid, 18 inch is toch wat communicatiever dan 16.
Toyota Auris TS, Renault 19 Cabriolet