nokkenas tandwiel/poulie

Gestart door Kevertje, 19-09-2010 21:36:56

Vorige topic - Volgende topic

Kevertje

Ik ga mijn distrubutie riem vervangen , een nokkenaskeering lekt iets dus wil ik bijde vervangen.
Mijn vraag is of het tandwiel met een spie zit of dat deze er alleen conisch opzit .

Ik heb de zoekfuncie al gebruikt maar daar word ik niet veel wijzer van .
Edit: het is een 2.3 T5 uit '94

Gr Bas

Johann

normale tandwiel zit met 3 boutjes vast.

Kevertje

Heb het nog niet open gezien , maar als het met 3 boutjes vast zit moet er iets van een flens zitten en daar dan de keerring toch niet overheen ??
Ik zal het eerst wel ff openmaken .

GR Bas

arjenT5R

er zitten tapgaten in de nokkenas zelf
en daarbij de as is het eerste deel conisch dus vrij simpel te vervangen die keerring
alleen die distributie van die dingen  :eusa_wall:
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Gompiev70xc

enneh: nu je toch lekker bezig bent: zou zomaar kunnen dat carterventilatie de oorzaak van de keerringpanne is. Meteen maar "even" inlaatspruitstuk eraf en schoonmaken die zooi??!! Anders heb je vette kans dat dadelijk een andere keerring (bv die achter je vliegwiel...) eruit ligt...

Rijns_t5r

en let op het tandwiel(en) zijn iets verstelbaar tegen over de nokas(sen),dus ff merken ,tandwiel(en) tegen over boutjes die je eruit moet draaien!

oja bijna vergeten,de tandwielen moeten wel op juiste manier terug hoor,anders kloppen je merktekens niet meer,en dan word je echt niet blij als je hem start  :eusa_whistle:

robert
WAAROM MAKKELIJK DOEN ALS MOEILIJK MOOIER IS

Kevertje

Super , die foto's zocht ik nou net ff .
Waarom die distrubutie van die dingen  :eusa_wall:  ??
Zijn er geen duidelijke markeeringen ofzo ??
Die boutjes zal ik idd ff merken (pak ik meestal ff een spuitbusje voor)
De Carterventilatie is het weekend aan de beurt , ik had al even naar de vlamdover gezocht maar ik denk dat deze er al niet meer inzit .
Ik heb geen of nauwelijks carterdruk , maar ben bezig met groot onderhoud dus pak alles maar even mee .
Ook de distributie kan nog wel 20.000 km mee , maar gezien de lekke keerring (lekt niet veel) doe ik die ook maar , dan heb ik het komende jaar geen gekke dingen meer (hoop ik  ;D )

Gr Bas

Rijns_t5r

staat veel over geschreven op het forum hoor  ;D
ff zoeken je vind het vanzelf!
de tippex punten zet je over van je oude riem naar de nieuwe riem zodat je op de nokas tandwielen niet fout kan gaan.
maar het krukas teken is een lastig te zien teken dus let op

nou denk jij ik zie hem,ja was het maar zo,klopt ongeveer maar let op het tandwiel zit ook nog een duister en bijna onzichtbaar merk op.
veel succes
en als je klaar bent eerst met de hand rondtornen 2 maal.

robert
WAAROM MAKKELIJK DOEN ALS MOEILIJK MOOIER IS