schommelde motor (help wanTED)

Gestart door Red Devil, 06-09-2010 09:15:29

Vorige topic - Volgende topic

arjenT5R

Citaat van: Red Devil op 24-09-2010 12:55:22
Vandaag de baksteun vervangen. Ik denk dat dit al een keer eerder is gebeurd omdat een van de bouten op de versnellingsbak scheef was ingedraaid. Ik heb hem wel losgekregen  :eusa_dance:, maar niet zonder dat er een stuk uit het schroefdraad is gebroken  :eusa_think:.

Het betreft het schroefdraad aan de bak, dat het verst naar de voorzijde van de auto zit. Steun zit n u dus maar met 3 ipv 4 bouten vast.

Heeft iemand een idee hoe dit te repareren is. Ik weet dat er diverse pasta's (niet die Italiaanse) zijn van o.a. Loctite. Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik hoor het graag.

Ciao

helicoil  ;)
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Red Devil

Helicoil is idd een mooi systeem. Echter is zie het niet echt zitten om onder aan mijn bak te gaan boren. Tenzij ik de bestaande bout vervang door een dunnere. Ik kan dan proberen de helicoilveer in het bestaande, weliswaar beschadigde schroefdraad te draaien.

Helaas is de bevestiging aan de bak niet dol gedraaid/geworden maar er is aan de dunste zijde een deel afgebroken en dus is er daar ook een deel van het schroefdraad weg.

Gr.
Ted

Red Devil

vanavond met de auto gereden. Ik heb de indruk dat hij wat strakker schakelt en reageert op het gaspedaal. Echter ik heb ook de indruk dat er wel wat meer trillingen door gegeven worden.

Kan dit kloppen?

Gr.
ted

ps. Loctite alu reparatiepasta is dat misschien wat om een deel van het tapeind te vervangen??

elianmars

Citaat van: tackle op 21-09-2010 12:03:18
die powerflexdingen zijn toch zo stijf dat je juist meer vibraties voelt? Of ben ik verkeerd geinformeerd?

Gisteren zijn de rubbers van de originele steun vervangen door Powerflex steunen. Er is wel iets meer vibratie voelbaar, maar het is niet irritant.
Wel voelt het veel beter aan.
Het kleine rubber van de originele steun was dan ook flink gaar.

elianmars

Citaat van: Red Devil op 25-09-2010 00:08:53
vanavond met de auto gereden. Ik heb de indruk dat hij wat strakker schakelt en reageert op het gaspedaal. Echter ik heb ook de indruk dat er wel wat meer trillingen door gegeven worden.

Kan dit kloppen?

Gr.
ted

Ik denk dat jouw rubber(s) ook flink gaar waren. Daardoor had je dat "schommelde" gevoel en waren de trillingen minder voelbaar.
Nu met de nieuwe steun is er weer meer contact met de carosserie, waardoor er ook iets meer vibratie voelbaar is.

Zal een kwestie van wennen zijn.