draaiknoppen kachelbediening

Gestart door antjo, 24-09-2010 22:05:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

antjo

 8) hoe zitten de draaiknoppen van de kachelbediening vast op de schakelaars?
volvo 850 glt bj, '92

bij mij zitten ze met tape er op gedrukt, zo zal het normaal gesproken niet vast zitten.
de verwarmingsknoppen kan ik wel verdraaien, maar de luchtverdeelknop kan ik niet verdraaien.

moeten er nieuwe schakelaars in of zijn nieuwe knoppen voldoende om dit weer in originele staat terug te brengen.

gr. antjo

UserID6342

Knoppen zitten erop gedrukt.  In de knop zit een uitsparing met daarin een veer.  Deze houd de knop op zijn plek.  kijk even als je andere knoppen erop zet of de bediening wel werkt van die knop.  Niet dat die vast zit want dan breek je de nieuwe knop ook meteen weer kapot.

antjo

bedankt voor je reactie.
ik zal dit weekend even kijken of er nog een veer in de knoppen zit. en of de schakelaars zelf wel goed willen draaien.

die van de verwarming draaien wel goed. de luchtverdeler moet ik even nazien

thuur

Citaat van: antjo op 24-09-2010 22:05:32
8) hoe zitten de draaiknoppen van de kachelbediening vast op de schakelaars?
volvo 850 glt bj, '92

bij mij zitten ze met tape er op gedrukt, zo zal het normaal gesproken niet vast zitten.
de verwarmingsknoppen kan ik wel verdraaien, maar de luchtverdeelknop kan ik niet verdraaien.

moeten er nieuwe schakelaars in of zijn nieuwe knoppen voldoende om dit weer in originele staat terug te brengen.

gr. antjo


Als zo'n draaiknop vast zit, en je hebt geen ECC, dan zit de bowdenkabel vol met meuk (denk aan de handremkabel op je fiets). Ik heb het ook gehad: paneel uitgebouwd (let even op hoe ver de buitenmantel op het clipje zit bij de kleppen in het kachelhuis), WD40 erin laten lopen, wachten, gangbaar maken en tenslotte wat synthetische olie erdoorheen. Als nieuw 8)


Gr ;)