Made to be Broken

Gestart door Thijs T5, 25-09-2010 00:14:37

Vorige topic - Volgende topic

Thijs T5

Leuk dit zeg een auto opknappen. Je komt grote en kleine dingen tegen maar langzaam wordt het steeds beter:)

Vandaag weer atf bij de olie gemengd. rustige rijden begint weer... verbruik 8/100... dit is de versie met een tank van 70 of 80 liter... komt er iig heul ver mee met dit verbruik :)

Gordelvanger was stuk. voor mij twijfelgeval of het nog zo door de apk zou komen. Sloot nog wel netjes af maar echt de bedoeling kan het niet zijn zo.

Zo ziet het er weer heel wat beter uit :eusa_whistle:

Door het ontbreken van een "gordelstopper"??? was bij het maken van een grote kofferbak de gordel in het slot geraakt aan beide kanten waardoor de bank niet meer omhoog kwam :eusa_wall:. Een lullig iets als je het niet weet. Moet nog zien waar ik die dopjes kan krijgen. Dit werkje is een keer leuk maar daarna niet meer.

het is niet als nieuw maar wel een hele verbetering en het ruikt ook gewoon weer lekker schoon. komt niet zo goed over op de foto maar je kunt weer lekker kriebelen in het hoogpolig tapijt.

Verder is er voor een klein vermogen aan onderdelen besteld. Met een beetje geluk heb ik alles voor de carnaval binnen.

Niet veel te melden maar we zijn lekker bezig.

Groet

Edit, hok moet nog schoongemaakt worden ik weet het ;D

elianmars

Citaat van: Thijs T5 op 07-02-2018 18:21:44
Edit, hok moet nog schoongemaakt worden ik weet het ;D

Valt wel mee, toch? ;D

Thijs T5

Zo vandaag geen klus post maar een leuke post :)

Pakketje met onderdelen komt morgen pas binnen. Dus beurtje gaat niet meer lukken voor de carnaval... :P

Vandaag wel het hok naar de 380.000 gereden :D:D

18 jaar oud :P best netjes.

Mooi wasbeurtje aan het hok gegeven om het te vieren

Dat achterwerk van de auto blijf ik leuk vinden.

Op de achtergrond Chateau Neercanne (en ja er zitten blauwe tapjes op m'n spiegel, deze viel eraf in de wasstraat.... nieuwe is al besteld)

Last but not least!! tussen de motor flushjes door het hok even goed de sporen gegeven. 18 jaar oud maar loopt stiekem nog als een trein...

Prettig weekend allen... Ik ga de carnavals kist van zolder halen.

Groet

Hans Duiven

Lekker genieten zo'n N T5 ;D

beunmaat

Gaaf Thijs! Die achterkant is zeker dik. Misschien een r bumper op de voorkant? ;D

elianmars

1,8 bar?  :o

Vandaar het brandende motormanagemenrlampje ;D

Thijs T5

Citaat van: elianmars op 09-02-2018 21:28:00
1,8 bar?  :o

Vandaar het brandende motormanagemenrlampje ;D

Neuhh draait netjes z'n druk maar het obd2 uitlees ding is beetje moeilijk te kalibreren. Lampje brand omdat hij aandacht wilt... :D blijven etters he.. :D Het gecalculeerde vermogen ging het me meer om. Zou het bijna een keer laten testen om deze waarde te controleren... Bijna  ;D

Taranis

Neem je dat ding mee naar de Zeedijkmeeting of niet? Dan kan ik 'm ook even uitlezen voor je hoor...

Rij je nog wel eens in de R of alleen in de T5? :P

Thijs T5

Zo een kleine update. lig eigenlijk al een week gestrekt met griep/koorts. Na de carnaval zal de weerstand wel wat aan de lage kant zijn geweest denk ik... :eusa_whistle:. Daarom alleen klein freubelwerk gedaan vandaag.

Nieuwe dop staat goed en sluit weer prima af...

7 jaar ongeluk????

Dankbaar werkje. was even puzzelen hoe je de spiegel correct moest vastklikken maar is prima gelukt :)

Deze was niet echt nodig maar onder het motto van alles maar in een keer goed ook nog maar even meegenomen.

Ook aan de kleintjes is gedacht...

nieuwe wissers voor. Basic stuff wat gewoon goed moet zijn.

Als ik weer beter ben vervang ik het interieur filter en de bougies.

Olie flush is nog steeds bezig motor is aardig schoon aan het worden. De tweede flush zit er nu 1100 km in. Rij door tot de 1500 en dan gaat er normale olie erin en moet het maar goed zijn :D

De t5 loopt heerlijk en klinkt geweldig een rauw brullend geluid met een paar kleine knallen goed voor een glimlach op je gezicht :D

Ook loopt het volvo onderhoudsboekje maar tot 330.000 km. Iemand een leuke oplossing gevonden hiervoor?

Snel meer! Groet

elianmars

Beterschap, Thijs!

Ik ben oudjaarsdag begonnen met de griep en ben er nu eigenlijk nog steeds niet bovenop. Nu voor de tweede keer keelonsteking, waardoor ik mijn stem kwijt ben. Ik word er inmiddels wel een beetje moe van.
Hopelijk gaat het herstel bij jou wat sneller   :eusa_shifty:

Thijs T5

Thanks Mars, Sta er echt van te kijken hoe hardnekkig het is. kop vol snot longen uit je lijf hoesten droge mond en 39,5 koorts voor nu 4 dagen op een rij... Idd een dikke rode keel. Ben nu maar aan de antibiotica gegaan na 3 dagen koorts was ik niks meer waard :( jij ook beterschap!

RemkoT5

Citaat van: Thijs T5 op 17-02-2018 19:11:50

Ook loopt het volvo onderhoudsboekje maar tot 330.000 km. Iemand een leuke oplossing gevonden hiervoor?

Mijn originele onderhoudsboekje ging maar tot 255.000km belachelijk... Dat probleem heb ik tijdelijk opgelost met n Volvo onderhoudsboekje dat gaat tot 390.000km.

Ik heb nog niets gevonden waar ik mee uit de voeten kan misschien maar kopieren en prittstiften  ???
Daarnaast  hou ik hou digitaal alle voorkomende zaken bij, die draai uit en voeg ik toe aan de volvo map, waar ook alle rekeningen/bonnetjes etc in zitten. Als n soort extern Volvo geheugen  ;D

RemkoT5

En beterschap voor degenen die in de lappenmand liggen.

Thijs T5

Thanks Remko,

Ik ga eens goed on line zoeken, tegen de verwachting van volvo in zijn onze autos ook na 255.000 nog wat geld waard :) maar eigenlijk alleen met een beetje goed onderhoud...

Werk op zo'n varend dorp en daar hebben we ook een eigen drukkerij... Misschien een idee wat nieuwe boekjes te laten drukken? Ga wel wat rommelen tegen die tijd. Als het goed lukt kunnen we er een groep koop van maken... :D:D

NinaPaul

Heb ze gewoon gescand, km-stand aangepast (in paint) en geprint zelfde formaat als het boekje en erbij gestoken. Kan ook gewoon zwart/wit.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz