Made to be Broken

Gestart door Thijs T5, 25-09-2010 00:14:37

Vorige topic - Volgende topic

Thijs T5

Prima oplossing Nina en misschien nog wel de beste ook  alles in een boekje klaar. En een beetje beunhazen in paint is altijd leuk :D Thx!

RemkoT5

Yes, prima oplossing, heb de tijd/geduld nog niet gehad om t uit te voeren. wordt een van de volgende vakantie project-jes waarschijnlijk.

edit: By the way, zo n groepkoop voor zo´n boekje doe ik graag mee.

Thijs T5

Zo vandaag deze goed gebruikte  bougies vervangen voor orineel volvo

Verschil. auto slaat veel sneller aan bij het starten en het was al niet slecht ":)

Vreselijk werk om te vervangen zeker met een kop vol snot maar goed. Zit nu een orgineel dik carbon filter in. (oude filter zat goed voel :eusa_shhh:)

Langzaam komen we er wel :)

Groet

Edit: Morgen staat een afspraak om de auto uit te lijnen en banden opnieuw te balanceren. dit om een trilling rond de 100 km/h eruit te halen (hopelijk) :angel:

arjenT5R

Damn the it... tinypic heeft me gebanned ;D

Kan je foto's niet zien helaasch...
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Thijs T5

Nou net uitgelachen door 4 monteurs bij de profile. Heb ik blijkbaar velgen zonder pasringen erop. Grote grijns 't zal wel gewiebelt hebben...

Heb maar terug gemompeld dat een viberende frikandel soms ook best lekker kan zijn. Al met al top service en geen trillingen meer :)

elianmars

Op de T5, of de R?

The Volvoboy

Citaat van: elianmars op 21-02-2018 11:49:23
Op de T5, of de R?

Ik vermoed de T5, aangezien de R op de foto's originele Pegs heeft :angel: ;D
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Vulk

Thijs T5

Weet niet of jullie er nog op zitten wachten maar hier het resultaat van de tweede flush deze spoelolie heeft er 2000 km ingezeten:

De bekende bak zwarte meuk.

Wonderbaarlijk goed resultaat!

Vers filter steken/nieuwe olie erin en weer rijden met het hok.

Conclusie. Flushen met ATF werkt prima het vuil weekt heel gelijkmatig los(bij mijn auto) waardoor er geen grote stukken sludge voor ellende konden zorgen. Voor de netheid zou het waarschijnlijk nog een keer moeten maar ik ben er even klaar mee. Hoe langer je doorrijd met atf hoe beter het resultaat. Goed naar je motor blijven luisteren maar ik zou bijv de volgende keer de flush intervallen iets langer maken. Laten we zeggen 1000 km voor de eerste 3000 voor de tweede keer. Een leuk en geslaagd experiment. Credits voor Ar.

Groet,

Thijs

The Volvoboy

Jemig... Wat een vuil in dat filter na 2000km :o Leuk experiment inderdaad, ik heb zelf tot nu toe alleen maar met ATF geflusht door een half uurtje te laten draaien en af en toe een keer gas te geven. Hoe zien je nokkenassen er nu uit als je de olievuldop los draait?
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Hans Duiven

Eerlijk gezegd ben ik als de dood voor rijden met ATF.
Het kan goed gaan maar de gewoontes van alledag sluipen er een keer in
en voor je het weet belast je het blok teveel.

Of is dat angsthazerij?  ;D

Thijs T5

Citaat van: Hans Duiven op 22-02-2018 16:52:56
Eerlijk gezegd ben ik als de dood voor rijden met ATF.
Het kan goed gaan maar de gewoontes van alledag sluipen er een keer in
en voor je het weet belast je het blok teveel.

Of is dat angsthazerij?  ;D
nee hans dat is realiteit heb 90% rustig gereden en een stuk 150kmh op de cc na een tijdje is een mens het beu daarom stop ik er ook mee nu. Het is niet goed weet het maar heb ook niet gemerkt dat het slecht is. Auto klonk niet anders en heel vaak olie dop open gehad en alles werd goed gesmeerd.

Foto van de nokkenassen volgt koen; m'n telefoon is besmet met griep virus en moest ook baby doen...

Hans Duiven

Maar er is inmiddels al een hele meuk aan zooi uit het blok.   ;)

Markbakker

Gaat ie weer de deur uit? https://link.marktplaats.nl/m1259397800

Of was dat bij het terugkopen al de bedoeling?

Thijs T5

Ik mag geen auto verkopen op het forum en doe dit dan ook niet.

Maar ja auto is opgeknapt en gaat weer weg. Heb een NR en die heeft een automaat en dat vind ik persoonlijk veel fijner.

't is een heerlijke auto hij is opgeknapt en kan weer weg.