Made to be Broken

Gestart door Thijs T5, 25-09-2010 00:14:37

Vorige topic - Volgende topic

Sbv

Als er geen vloeistof meer in zit hoor je dat snel genoeg aan het geluid met sturen

Thijs T5

Ja vloeistof nog wel eerste waar ik naar had gekeken(voor starten al)

Hmzz dat is een goeie. Zou er wat mis kunnen zijn met dat "aangestuurde"klepje wat de hoeveelheid bekrachtiging regelt?

FourC zekering zal ik zo even doormeten.

Taranis

Citaat van: Sbv op 07-06-2011 08:47:06
Als er geen vloeistof meer in zit hoor je dat snel genoeg aan het geluid met sturen

Pa beweerde het destijds niet gehoord te hebben :eusa_shifty:

@ Thijs: veel verder dan een elektronica-fout gaat mijn fantasie ook niet, als er mechanisch niets mis is :) Nu ik er trouwens over na zit te denken, had je die pomp niet laten reviseren? Zit er nog garantie op?

Thijs T5

Is een nieuwe pomp Ronald.

Dus ja nog een half jaartje garantie. Ga die vent eens rustig opbellen of hij een idee heeft wat het kan zijn.
Maar het "voelt"als iets mechanisch

Sbv

Multiriem zit er nog wel op ?
Stroom ook?

Is het ook een snelheidsafhankelijke bekrachtiging ?

Thijs T5

Ja riem ligt erop je ziet de olie ook rondgaan in het tankje. (maar minder snel als vroeger volgens mij)

En jah het is snelheidsafhankelijke bekrachtiging. Misschien dat er daar iets vast is gaan zitten ofzo..

Chris

Welkom thuis Thijs!

Jammer van de stuurbekrachtiging, snel oplossen en weer genieten van het monster :).

Thijs T5

Nou wat is hetweer lekker om thuis te zijn :)

Volvo komt ook wel goed het sturen gaat al ietsje beter.
Ben aan het nadenken geweest en het kunnen ook maar een paar dingetjes zijn.
Het rare is dat er druk wordt opgebouwd in het stuurolie tankje (best wel een flinke)
En dat de auto niet meer "vanzelf"terug stuurt na een bocht is ook nogal apart.

Vanmiddag/vanavond zet ik hem op pootjes en dan eens even kijken of het nog allemaal
een beetje vrij kan bewegen. Zo jah dan weet ik het even niet meer. Zo nee zal toch het
stuurhuis losgetrokken moeten worden. Heb al met degene gesproken die hem kan reviseren
dus wie weet komt alles snel weer goed.

Fijne dag allemaal.

Groet Thijs.

(ps. Het is niet meer mogelijk om bij een verzekering je auto te verzekeren als je jonger bent als 25 en meer als 100 kw hebt....

Vind het erg jammer dat dat zo moet. Ze stonden raar te kijken toen mama een nieuwe verzekering op een v70R aan het nemen was. Ietsje meer upgrade van panda naar R ;D)

Chris

Citaat van: Thijs T5 op 08-06-2011 07:28:30
Nou wat is hetweer lekker om thuis te zijn :)

Volvo komt ook wel goed het sturen gaat al ietsje beter.
Ben aan het nadenken geweest en het kunnen ook maar een paar dingetjes zijn.
Het rare is dat er druk wordt opgebouwd in het stuurolie tankje (best wel een flinke)
En dat de auto niet meer "vanzelf"terug stuurt na een bocht is ook nogal apart.

Vanmiddag/vanavond zet ik hem op pootjes en dan eens even kijken of het nog allemaal
een beetje vrij kan bewegen. Zo jah dan weet ik het even niet meer. Zo nee zal toch het
stuurhuis losgetrokken moeten worden. Heb al met degene gesproken die hem kan reviseren
dus wie weet komt alles snel weer goed.

Fijne dag allemaal.

Groet Thijs.

(ps. Het is niet meer mogelijk om bij een verzekering je auto te verzekeren als je jonger bent als 25 en meer als 100 kw hebt....

Vind het erg jammer dat dat zo moet. Ze stonden raar te kijken toen mama een nieuwe verzekering op een v70R aan het nemen was. Ietsje meer upgrade van panda naar R ;D)

Is dat momenteel bij iedere verzekeringsmaatschappij zo, ofwel een landelijke regel ofzo? Toen ik de 850 T-5 wilde verzekeren was ik ook wat jonger, sommige maatschappijen deden toen moeilijk, andere totaal niet.

Thijs T5

Daar gaan we weer...:):)

Waar heb ik deze foto eerder gezien??

Vier jaar lang stab gestudeerd en kijk hoe ik die auto neerzet.

Zou me moeten schamen(A):angel:   (vanavond niet half lam ertegen aan gaan leunen  :P)

Conclusie snel gemaakt er zit iets enorm vast in dat stuurhuis. Zelfs nu hij met z'n pootjes omhoog staat gaat het stuur moeilijk rond.
Lastig te verklaren. Voordat ik hem in de stalling dumpte was het al een beetje. Nu heel zwaar.

Wat denken jullie? Stuurhuis revisie?

Groet Thijs

BarryB

Mooie R  :eusa_drool: maar hoe is de kleur van de olie ?

Thijs T5

Net opstandig geworden.

Olov gebeld voor een prijsopgave. En als die redelijk is laat ik ook meteen de HO doen.

Ben eens benieuwd, morgen weet ik meer.

Groet Thijs

BarryB

In jou stuurpomp zit een anti schuim klep, die willen nog wel eens los gaan komen.

Beste wat je kan doen is de olie aftappen en kijken of dat pijpje los is gekomen, dus kijken met een lampje in je oliereservoir.

Thijs T5

Hallo Barry.

Dit is een beetje het probleem. Het voelt net alsof er een slag inzit. Met of zonder motor aan het draaien dus iedere keer weerstand en dan weer niet.
Precies op dezelfde momenten dus dat wisselt niet van plek.

De pomp pomt wel ik zie de olie rondgaan in het tankje.

Stuurhuis ziet er droog uit.

Auto heeft wel 4 mnd stil gestaan waarna het probleem eigenlijk zo erg is geworden.

Chris

Citaat van: Thijs T5 op 08-06-2011 16:53:23
Net opstandig geworden.

Olov gebeld voor een prijsopgave. En als die redelijk is laat ik ook meteen de HO doen.

Ben eens benieuwd, morgen weet ik meer.

Groet Thijs

Hmm.. ik snap het wel, maar dat geheel inclusief HO zal wel een retedure grap worden :-\.

Ben benieuwd wat het blijkt te zijn. Ik zou inderdaad eens goed naar de olie kijken..