Made to be Broken

Gestart door Thijs T5, 25-09-2010 00:14:37

Vorige topic - Volgende topic

Thijs T5

Zo ik zit weer rustig terug thuis op de bank.
Ben eigenlijk na 5 weken eventjes Bij de ouders,
En zal over 3 dagen weer vertrekken Richting Hamburg...

17.000 km verder......

Zal vanavond of morgen vroeg weer wat foto's op het forum zetten.

De R wordt iig goed gebruikt. Erg intensief en ik kan alleen maar zeggen dat het echt een heerlijke
reisauto is. Heb momenteel wel een klein motor probleempje. (schokt soms op de snelweg even)
Hiervan zal de oorzaak worden gevonden als ik tijd vind even bij de dealer langs te gaan om foutcodes uit te lezen.

Zal weer wat actiever hier gaan worden.

Vrolijke groet van mij

Thijs

elianmars

17.000 km.......  :o Dat haal ik nog niet in een jaar  :eusa_shifty:

Dat schokje wat je voelt op de snelweg, is dat niet de aircopomp die inschakelt? Is bij onze wagens heel goed voelbaar. Ik schrik er nog elke keer van (ben sinds de vastloper van Roetmobiel allergisch voor schokjes en vreemde geluidjes).

Thijs T5

Nee Mars denk het niet

Motor verliest even compleet vermogen en pikt dan weer op ook het lampje dat het uitlaatgassysteem niet goed werkt gaat dan branden.

gebeurd een paar keer achter elkaar en gaat dan weer weg..

17:000 was geen schrijffout...

Gr Thijs

Storing gasklephuis
Of llm denk ik.

(vorige eigenaar heeft al eens een storing daarmee gehad, is toen door volvo dealer gerepareerd... Voor 30.000 km.... ??? denk dat ik het in die richting moet gaan zoeken.

Motor draait daarbuiten om prima

maruska

gewoon omruilen die wagen ! (heb nog wel een comfortabele CY voor je ;D )
Welkom weer ff terug Thijs ! en natuurlijk willen we verhalen en foto's !
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Thijs T5

Hier een kleine update van de volvo op reis:

Heel wat kilometers afgelegd waarvan ongeveer 45% Autobahn kilometers, Wat een wagen voor lange afstanden zeg super!
Blijf me er over verbazen dat je na zes uur bijna non stop autorijden nog steeds fit kunt uitstappen.

Warme remmetjes

De auto zal snel gechipt worden, zeker op de autobahn met octaan 103 loopt dat hok verbazingwekkend genoeg als een trein.
Maar het is afgeregeld op precies 250. En daar stop de wijzer dan ook. Met gewoon 95 is bij hogere snelheden de vut er sneller uit.
Toch bizar dat je het verschil zo goed kunt merken

Bij stevig doorrijden sta je hier bijna angstverwekkend vaak :):)

Tijd voor een wasbeurtje...

Let goed om nummertje zes, die zit er terug opgeplakt... Was er van ellende van af gevallen ;D

Moet toch nog eens een keer met een welbekende op dit forum rond de tafel gaan zitten  :evil:

Na al het rijden ben ik nu in Hamburg beland. Auto staat in de garage en zal daar voolopig ook blijven staan.
Rijden is leuk maar rustig een potje pils drinken is ook fijn!

On The Road :)

Spreekt voor zich....

Ook deze heeft niet veel uitleg nodig..

Hier ben ik nu gestrand. Erg gezellig momenteel....

Goede voornemen 2012 is iets actiever mee gaan doen op het forum. Heb van de zomer 4 tot 5 mnd vrij dus dan alle tijd om eens wat schade in te gaan halen.

Fijne avond nog allemaal!

Groet Thijs

beunmaat

Thijs!

Het is een wereldse kar, dat heeft zich gisteren wel weer bewezen.

Geniet van de tijd in Duitsland, en doe de groeten aan je Deutsches madchen.

Ewout Schalkwijk

Huh? Hebben die Duitsers de Eiffeltoren nooit teruggegeven? :eusa_think:

;D

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Chris

Leuke foto's Thijs! Blijft een supermooie auto, en ja.. die Volvo's zijn heerlijke reisauto's.

Veel plezier in het Duitsche!

maruska

"Moet toch nog eens een keer met een welbekende op dit forum rond de tafel gaan zitten "

ik denk dat je dan het halve forum aan je tafel hebt ! ;D
BBQ ? waar ???

veel spaB in het Dietsche
T-5R

Taranis

249 op het GPS vind ik zelf erg netjes en niet bepaald een reden om te gaan chippen hoor :P Je belast de boel dan thermisch zoveel meer dat het wel stuk moet. Been there done that, met Chris op de terugweg van viking_in_shorts ook wat te lang volgas gereden op een snelheid die ie ongechipt niet haalt. De temperatuur liep op en sindsdien is de pakking tussen uitlaatspruitstuk en turbo lek ::)
Chippen is (vind ik) vooral leuk voor de tussenacceleraties waarbij je nooit minutenlang op het gas gaat staan.

Geniet ervan daaro :)

Chris

Citaat van: Taranis op 09-01-2012 09:31:24
249 op het GPS vind ik zelf erg netjes en niet bepaald een reden om te gaan chippen hoor :P Je belast de boel dan thermisch zoveel meer dat het wel stuk moet. Been there done that, met Chris op de terugweg van viking_in_shorts ook wat te lang volgas gereden op een snelheid die ie ongechipt niet haalt. De temperatuur liep op en sindsdien is de pakking tussen uitlaatspruitstuk en turbo lek ::)
Chippen is (vind ik) vooral leuk voor de tussenacceleraties waarbij je nooit minutenlang op het gas gaat staan.

Geniet ervan daaro :)

Eens! Het gaat om de tussenacceleraties.

Zo continu op topsnelheid tegen het rode gedeeltje aan belast de auto toch wel erg zwaar.

maruska

chris, had je niet nog een versnelling over ?? ;D
T-5R

Chris

Citaat van: maruska op 09-01-2012 09:59:45
chris, had je niet nog een versnelling over ?? ;D

Nee, Ronalds auto komt de 6de tekort :eusa_whistle:....

Hij zou eens moeten nadenken over een nieuwe bak... een 6-bak wel te verstaan :evil:.

maruska

T-5R

Sbv

6-bak is wel erg lekker. Ik kom vermogen te kort om maximaal toerental in de 6 te draaien. Volgens Vida is mijn D5 ook op 250 begrensd