T5, RICA chip, vermogensuitdraai.

Gestart door Oddball, 25-09-2010 18:13:20

Vorige topic - Volgende topic

Wout309t

Electronische supercharger erop!
2011 V70 2.0T R-Design MT

Diederick

Citaat van: elianmars op 30-09-2010 22:48:32
Ok. Even wat duidelijker dan.

T5 2005 standaard 260 pk, 350 Nm.

Ik heb een Ferrita downpipe met 100 Cpi kat gemonteerd en een TME catback systeem.

Toen naar Fasttech gegaan. Daar is, vóór de remap, gemeten op de rollenbank. 267 pk, 388 Nm. Die cijfers wijt ik aan het uitlaatsysteem.

Na de eerste rollenbanksessie volgden er nog veel, waarbij de boel telkens is afgesteld/geperfectioneerd. Uiteindelijk resultaat 327,8 pk, 459 Nm.

Nu wel snap?  :eusa_shifty:
En helaas met dit soort vermogen zeg ie straks gewoon PLOF!!!!!!
zou wel zonde zijn van die mooie kar elianmars
maar ik hoop dat ie het houd

)()()sT

Citaat van: elianmars op 01-10-2010 09:43:29
Citaat van: )()()sT op 01-10-2010 07:43:07
Michel, wat heb jij precies aan je diesel laten doen?

Dat vraag ik me ook af.

Toen ik bij Fasttech was met mijn 2.5D werd me geadviseerd niet te ver te gaan, omdat de boel dan gaat trillen. Het dubbele vliegwiel kan het niet aan.
Ik schat dat Roetmobiel ca. 160 pk/330 Nm had.

Met enkel een chip op een diesel krijg je dat nooit... die 200 pk dan.

Diederick

Citaat van: )()()sT op 01-10-2010 10:11:01
Citaat van: elianmars op 01-10-2010 09:43:29
Citaat van: )()()sT op 01-10-2010 07:43:07
Michel, wat heb jij precies aan je diesel laten doen?

Dat vraag ik me ook af.

Toen ik bij Fasttech was met mijn 2.5D werd me geadviseerd niet te ver te gaan, omdat de boel dan gaat trillen. Het dubbele vliegwiel kan het niet aan.
Ik schat dat Roetmobiel ca. 160 pk/330 Nm had.

Met enkel een chip op een diesel krijg je dat nooit... die 200 pk dan.
De v70N modelen toch wel?????  (D5) bedoel ik

)()()sT

Ja natuurlijk, maar Michel heeft een ouderwetse 2.5D  :P

M a r c

Citaat van: Diederick op 01-10-2010 10:08:53

Ik heb een Ferrita downpipe met 100 Cpi kat gemonteerd en een TME catback systeem.

Toen naar Fasttech gegaan. Daar is, vóór de remap, gemeten op de rollenbank. 267 pk, 388 Nm. Die cijfers wijt ik aan het uitlaatsysteem.

Na de eerste rollenbanksessie volgden er nog veel, waarbij de boel telkens is afgesteld/geperfectioneerd. Uiteindelijk resultaat 327,8 pk, 459 Nm.

Plof???  Nee hoor....

Die motoren kunnen nog  wel meer vermogen leveren zonder problemen.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Diederick

Citaat van: M a r c op 01-10-2010 10:40:27

Plof???  Nee hoor....

Nou marc dan moet jij maar een contact opnemen met de lokale volvo dealers hier ,want alle gechipte Rén dus de N versies ploffen hier achter elkaar of komen met de meest bizarre storingen binnen en nogmaal allemaal nadat er mee zoals de dealer zegt gekloot is
310pk schijn wel een beetje de limit te zijn voor die dingen uiteraard zonder versterkingen intern
oh en voordat ieder over mij heen valt ik heb dit niet zelf verzonnen

Laserblue

Citaat van: Diederick op 01-10-2010 10:56:22
Citaat van: M a r c op 01-10-2010 10:40:27

Plof???  Nee hoor....

Nou marc dan moet jij maar een contact opnemen met de lokale volvo dealers hier ,want alle gechipte Rén dus de N versies ploffen hier achter elkaar of komen met de meest bizarre storingen binnen en nogmaal allemaal nadat er mee zoals de dealer zegt gekloot is
310pk schijn wel een beetje de limit te zijn voor die dingen uiteraard zonder versterkingen intern
oh en voordat ieder over mij heen valt ik heb dit niet zelf verzonnen

juist  ;)
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

)()()sT

Even erg toepasselijk voor Diederick: als je met een Volvo bij de dealer aankomt met een probleem en er ligt een gasinstallatie in, dan is het eerste wat ze zeggen: het zal wel aan de installatie liggen.

:eusa_dance:

Wout309t

Idd Joost. Zo was er een Volvodealer die ook zei dat een T5 kapot was gelopen omdat hij gechipt was.
Wat bleek: De auto was helemaal origineel, maar ze waren zelf de slang van de wastegate vergeten vast te knopen.

De meeste dealers kunnen niet buiten de kaders van de cursussen denken die ze bij elk nieuw model krijgen.
Uitzonderingen daargelaten.
2011 V70 2.0T R-Design MT

Diederick

Citaat van: )()()sT op 01-10-2010 10:59:29
Even erg toepasselijk voor Diederick: als je met een Volvo bij de dealer aankomt met een probleem en er ligt een gasinstallatie in, dan is het eerste wat ze zeggen: het zal wel aan de installatie liggen.

:eusa_dance:
Maar joost , het ligt toch ook aan de gas installatie ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Diederick

Maar als ik het goed begrijp, moet je dus eigenlijk nooit naar de dealer als het gaat om licht tot zwaar getunde auto's??

want dan zal dus altijd het antwoord zijn dat het aan de tuner ligt

Laserblue

Citaat van: Diederick op 01-10-2010 11:40:57
Maar als ik het goed begrijp, moet je dus eigenlijk nooit naar de dealer als het gaat om licht tot zwaar getunde auto's??

Een dealer vindt 1" grotere velgen al een probleem  ;)

peteRRR

Heb een keer met 5 GT Turbo bij de Dealer gestaan met een kappote onstekingsmodule Bendix 208.
Had die klojo van een Achteberg even verprutst,kabeldraad op de turbo laten liggen :eusa_wall:

Dus ik aan de dealer gemeld om er een Bendix 209 in te plaatsen,ik blij,is in praktijk echt klik klak werk.
Maar nee hoor,want dat kon niet bij een fase 1 en gaven daar geen garantie op,de motor kon het wel eens begeven.

Wel alle debielen bij elkaar :eusa_wall:,half nederland rijd er al mee in de ronte.
Dus ze denken ook wel in hokjes,die dealers,zolang ze maar kunnen scheppen.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Laserblue

Citaat van: peteRRR op 01-10-2010 11:58:24

Heb een keer met 5 GT Turbo bij de Dealer gestaan met een kappote onstekingsmodule Bendix 208.
Had die klojo van een Achteberg even verprutst,kabeldraad op de turbo laten liggen :eusa_wall:

Dus ik aan de dealer gemeld om er een Bendix 209 in te plaatsen,ik blij,is in praktijk echt klik klak werk.
Maar nee hoor,want dat kon niet bij een fase 1 en gaven daar geen garantie op,de motor kon het wel eens begeven.

Wel alle debielen bij elkaar :eusa_wall:,half nederland rijd er al mee in de ronte.
Dus ze denken ook wel in hokjes,die dealers,zolang ze maar kunnen scheppen.

Groet.

ja, maar wat nou als die dealer dat ding plaatst.
je auto overlijdt en jij geeft aan dat dat hun schuld is omdat ze dat ding hebben gemonteerd.  ;)

Ik kan me soms wel inleven in de dealer hoor.
Ze doen onderhoud en klaar, het zijn idd geen tuners  ;)