Waltie's C70 coupé '99 (koplampen update)

Gestart door Waltie, 26-09-2010 11:35:48

Vorige topic - Volgende topic

rovelra

Alweer een C erbij !!!

Mooie auto en welkom hier !!

)()()sT

Mijn god... Koplampen wisselen is zo gepiept en past 1 op 1 hoor.
Goed bezig!

M a r c

die dealers....   :eusa_snooty:  Die laten toch veel geld liggen door altijd zo moeilijk te doen over een simpele klus??   :eusa_doh:  Past niet, kan niet, veel werk..... mijn god  :eusa_wall:
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

StefanCJ

€250 aan arbeidsloon om de koplampen te verwisselen? Het zal een waar prijzenfestijn worden als je iets `groots` laat doen daar!  :eusa_hand:

Sem

Ik vrees dat het hier niet gaat over originele "heldere"koplampen?  ::) (ik hoop van wel.... geen bling bling.. :eusa_sick:)

Waltie

Citaat van: Sem op 24-10-2010 09:38:27
Ik vrees dat het hier niet gaat over originele "heldere"koplampen?  ::) (ik hoop van wel.... geen bling bling.. :eusa_sick:)
Uiteraard. Ik heb wel een tijdje zitten twijfelen over de projector lampen, omdat dat toch  maar de helft kost van de originele, maar ik kon het gewoon niet mmoi gaan vinden.

Sem

Citaat van: Waltie op 24-10-2010 11:54:50
Citaat van: Sem op 24-10-2010 09:38:27
Uiteraard. Ik heb wel een tijdje zitten twijfelen over de projector lampen, omdat dat toch  maar de helft kost van de originele, maar ik kon het gewoon niet mooi gaan vinden.

Gelukkig!!....  Ik ben benieuwd... wel een hele mooie auto! Zeker het interieur met twee kleuren leder...

Bram

Citaat van: Waltie op 23-10-2010 12:31:30
Wel moet ik nog een ander (lees: niet plakkerig) stuur op de kop zien te tikken.

Plakkerig stuur vond ook ik super irritant. Prijs bij de dealer viel mee 167 ex voor het (donker grijs/zwart leren)stuur.

Waltie

Gisteren heb ik m'n voor- en achterremmen laten vervangen. Ook zijn de 2 motorsteunen vervangen. Dus nu kan ik weer veilig op weg. De remschijven voor zaten ver onder het minimum, dus ondanks de rekening ben ik er errug blij mee.
Vandaag heb ik ook even m'n koplampen en knippers vervangen voor heldere exemplaren. Wat een verschil. Zowel in looks als het geproduceerde licht.

Aangezien ik vanavond m'n verjaardag vier, kan ik morgen aan de slag met m'n iPod adapter monteren. Erg handig als er wordt gevraagd wat voor wensen je voor je verjaardag hebt.  :eusa_whistle:
En daarna toch maar weer even verder zoeken naar een ander stuur. Vooral met dit vochtige weer is het gewoon goor om dat ding vast te houden. Maarja wat moet, dat moet....

Tim N

Welkom mooie kleur, en ook gelijk gefeliciteerd

StefanCJ

Mooi die koplampen! (Misschien nog een blokjesgrill  :eusa_whistle:)

Waltie

Na ruim een jaar rond te rijden in m'n C70, werd het toch wel weer tijd voor een update.
Ondanks dat ik afgelopen jaar krap 10.000 km heb gereden, heb ik flink wat moeten investeren. Ondanks dat veel er van toch wel ingecalculeerd was, valt het toch altijd wel tegen. Hieronder een lijstje:
- Schokbrekerlagers + veerzittingen vervangen
- Remschijven + blokken achter
- Remvoeringen handrem vervangen
- Onderhoudsbeurt
- Remleidingen + olie vervangen
- Stabilisatorstang vervangen

- Bestuurdersdeur afstellen
- Velgen gespoten
- Grill gespoten
- Rammel verholpen (geld onder voetencompartiment achterpassagiers)

Het enige wat nu nog op het lijstje staat, is het vervangen van de draagarmen. Is dit een klus die makkelijk zelf te doen is? Ik ben in het bezit van een brug, dus dat is het probleem niet. Ik heb nog niet de zoek-knop geraadpleegd, maar zal dit zo gaan doen.

Daarna kan ik weer sparen voor wat optische aanpassingen, zoals heldere achterlichten, lederbehandeling en eventueel het vervangen van de houtinleg.

Tot slot nog even twee foto's van hoe hij er nu bij staat.

)()()sT

Citaat van: StefanCJ op 05-11-2010 20:14:51
Mooi die koplampen! (Misschien nog een blokjesgrill  :eusa_whistle:)

2012 wordt toch het jaar van de spijltjesgrille bij jou? ;D

De C staat er schitterend bij 8)

katuut

waar heb je die lampen vandaan?

en mag ik vragen wat je ervoor kwijt was?
Chronisch last van detaildiarree

Waltie

Citaat van: )()()sT op 04-11-2011 11:04:18
2012 wordt toch het jaar van de spijltjesgrille bij jou? ;D
Ik vond (en vind) een spuitbusje verf iets vriendelijker geprijsd dan een blokjesgrill...
En de technische staat gaat even voor, dus 2012 wordt inderdaad het jaar van de spijltjesgrill. En misschien 2013 ook nog wel  ;)

Citaat van: katuut op 04-11-2011 12:43:09
waar heb je die lampen vandaan?

en mag ik vragen wat je ervoor kwijt was?

Links http://www.skandix.de/en/spare-parts/electrics/lights/headlights/headlight-left/1011477/
Rechts http://www.skandix.de/en/spare-parts/electrics/lights/headlights/headlight-right/1011478/

Toen ik ze kocht waren ze in de aanbieding. Scheelde iets van €40,- per stuk. Ik heb het idee dat het nu niet heel veel scheelt met de dealer, maar dat zou je even na moeten vragen.