Waltie's C70 coupé '99 (koplampen update)

Gestart door Waltie, 26-09-2010 11:35:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Waltie

Hallo,

Ik wil me even voorstellen op dit forum. Ik ben Wouter 25 jaar en kom uit omgeving Amsterdam. Ik heb eergisteren eindelijk m'n eerste "echte" auto gekocht. Na een Mitsubishi Colt '92 en een Nissan Almera'98 te hebben gereden, werd het tijd voor een echte auto.
Het is een donkerblauwe C70 2.5T automaat uit jan. 1999 geworden met 207.000 km op de klok. Ik geloof dat jullie dit net ingereden noemen hier.
Na een aankoopkeuring bij de Volvo-dealer (achteraf elke cent waard geweest) en afhandeling van de overdracht kon ik 100km lang genieten van mijn roffel.
Gisteren ben ik al flink aan de poets gegaan (was ook hard nodig, vooral het interieur) en zal vanmiddag even goede foto's maken en hier plaatsen.
Omdat de prijs relatief laag was, zijn er ook een hoop dingen die ik moet / wil aanpakken:

Korte termijn:
- Voorremmen voor vervangen
- remblokken achter vervangen
- Verschil handremwerking aanpakken
- Onderhoudsbeurt
- 2 motorsteunen vervangen
- poetsen exterieur
- leder bekleding schoonmaken / behandelen (had ooit een topic gevonden, maar kan het nu niet meer terugvinden)
- interieur reinigen

Iets langere termijn:
- heldere koplampen+knippers origineel Volvo
- nieuwe achterlichten (lichte knippergedeelte) (iemand nog tips waar ik die kan kopen, behalve de Volvo-dealer? misschien 2e hands)
- Grill aanpassen / nieuwe plaatsen
- koplampwissers repareren
- deur bestuurder afstellen (hangt iets te laag, waardoor er wat windgeruis is)
- stuurwiel vervangen voor een exemplaar zonder houtinleg
- overige houtinleg vervangen voor iets moderners.
- schakelaar interieurverlichting maken / van de sloop halen
- bluetooth carkit inbouwen (misschien een parrot)
- zorgen dat ik m'n mp3's kan afspelen over de originele radio

Alle tips zijn van harte welkom!

Hierbij de foto's:





FGG

Idd net ingereden.

Welkom op 't Forum, Wouter.

De 2.5T is toch wel een hele fijne motor. Heb je ook wat foto's van de C70?

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

henry classic v70

600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

verburgh

Welkom op het forum.

Achterlichten zou je van een cabrio kunnen gebruiken die zijn helder ;)

bas_v70

welkom waltie,
Veel plezier met je net ingereden volvo.
De 2.5T is erg fijn (heb m zelf ook).

Zit er nog  een bigfront radio in? Volgens heeft parrot een carkit die ook mp3 ondersteunt. Alternatief voor mp3 is een verloopstukje waarmee je een usb poort aan je cd wisselaar poort hangt. (zoek maar eens naar de dension gateway, maar die zijn redelijk aan de prijs, ca 100 euries)
Je kunt ook kiezen voor een nieuwe enkel din radio met alles er op en aan...

Als je nog van je hout inleg af wilt, volgens mij kun je dat nog prima verpatsen...
(wellicht aan een forum lid?)

verburgh

Citaat van: bas_v70 op 26-09-2010 16:22:33
welkom waltie,
Veel plezier met je net ingereden volvo.
De 2.5T is erg fijn (heb m zelf ook).

Zit er nog  een bigfront radio in? Volgens heeft parrot een carkit die ook mp3 ondersteunt. Alternatief voor mp3 is een verloopstukje waarmee je een usb poort aan je cd wisselaar poort hangt. (zoek maar eens naar de dension gateway, maar die zijn redelijk aan de prijs, ca 100 euries)
Je kunt ook kiezen voor een nieuwe enkel din radio met alles er op en aan...

Als je nog van je hout inleg af wilt, volgens mij kun je dat nog prima verpatsen...
(wellicht aan een forum lid?)
Op de radio van volvo zelf kan je een MP3 speler aansluiten ;)

zwamborn

In een stuur met houtinleg heb ik wel interesse  ;D
Heb je een foto van je interieur?

bas_v70

Citaat van: verburgh op 26-09-2010 16:28:58
Citaat van: bas_v70 op 26-09-2010 16:22:33
welkom waltie,
Veel plezier met je net ingereden volvo.
De 2.5T is erg fijn (heb m zelf ook).

Zit er nog  een bigfront radio in? Volgens heeft parrot een carkit die ook mp3 ondersteunt. Alternatief voor mp3 is een verloopstukje waarmee je een usb poort aan je cd wisselaar poort hangt. (zoek maar eens naar de dension gateway, maar die zijn redelijk aan de prijs, ca 100 euries)
Je kunt ook kiezen voor een nieuwe enkel din radio met alles er op en aan...

Als je nog van je hout inleg af wilt, volgens mij kun je dat nog prima verpatsen...
(wellicht aan een forum lid?)
Op de radio van volvo zelf kan je een MP3 speler aansluiten ;)
Klopt. Maar als je EN bluetooth EN mp3 wilt, kan het redelijk in de papieren gaan lopen...

Waltie

Bedankt voor de tips!
Hier nog een foto op verzoek van het interieur:

Citaat van: zwamborn op 26-09-2010 16:32:21
In een stuur met houtinleg heb ik wel interesse  ;D
Heb je een foto van je interieur?
Het stuur stelt niet heel veel meer voor. Het leer is versleten en het stuur begint lichtelijk te plakken, maar mocht je het stuur alsnog over willen nemen, zal ik je interesse onthouden. Dan moet ik natuurlijk wel eerst een een ander stuur vinden.

Zo'n Dension Gateway is wel een goede optie. Maar met een cd-wisselaar met mp3 zou ik ook tevreden kunnen zijn.
Ik ga in ieder geval nog maar even verder kijken wat er allemaal beschikbaar is en wat mijn mogelijkheden zijn.
Ik heb vorig jaar nog een Pioneer DEH-8100BT gekocht. Dus met alles er op en er aan... dat is tot nu toe het enige wat ik mis van m'n vorige auto. Ik heb nog zitten twijfelen of ik die er in zou zetten, maar ik vindt het 1. niet mooi en 2. dan heb ik geen dolby meer.

Frankglt

Erg mooie C70, gefeliciteerd!

Als je het leer van je C70 echt goed wil reinigen en eventueel verven zou je eigenlijk naar Den Haag moeten gaan:

http://www.lederonderhoudsproducten.leerlooier.nl/auto.html

Voor rond de € 50,- heb je daar een setje van reinigingsprodukt en leerverf. De leerverf is dan op de kleur gemaakt.

bas_v70

ah, ik zie het al, een sc901 met dolby. (heb m zelf ook  ;D )

Tja als mp3tjes in dolby wilt horen, zal je aan een dension gateway oplossing moeten denken.

alternatief is dit:
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,33472.0.html

volgens mij staat tie ook nog te koop ...
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,40814.0.html

Je moet er van houden...
Ik heb zelf een simpele parrot 3000ck (dat is zo'n simpele zonder lcd). Die heb ik op de sc901 aangesloten volgens dit topic:
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,28939.0.html
In deze configuratie omzeil je alle gedoe met de externe versterker doordat je de carkit aansluit op de center speaker.
(als je telefoon gaat, gaat je radio op mute, en je telefoon geluid komt uit de center speaker.)

bas_v70



Waltie

Even een update....
Eindelijk heb ik m'n Nissan Almera verkocht. Is wel raar als je je auto waar je 3 jaar in hebt gereden zo weg ziet rijden. Maar goed, hierdoor kwam wel weer wat budget vrij voor mijn plannen aan de C70.

Zojuist heb ik heldere koplampen besteld op het internet, helaas hadden ze de heldere knippers niet meer op voorraad, dus die moet ik nog even ergens anders vandaan zien te vissen.
In eerste instantie ben ik bij de dealer wezen vragen voor vervanging van mijn koplampen. Ik heb toen aangegeven dat ik de heldere versie wilde van de cabriolet. Bellen ze 2 dagen later op met een prijsopgave: € 733,- incl. montage. Maaaar.... zij beweerden dat de heldere versie niet zou passen, dus waren zij van de "ouderwetse" koplampen uitgegaan. Van dat bedrag was ca. € 250,- arbeidsloon ??? Ze zeiden dat het arbeidsintensief was om de koplampen te vervangen, veel delen van de voorkant moesten van de auto afgehaald worden. Ik heb na dit verhaal maar snel gezegd dat ik wel via internet ging zoeken. Ik had voor de prijsaanvraag mijn koplampen er al zelf uitgehaald om schoon te maken: 2 stekkers, 3 boutjes en een knipperlicht los, en de koplamp kan je er zo uitpakken.  :eusa_whistle:  Ik hoop dat de dealer het snel doorhad dat ze aan mij geen nieuwe klant hebben...

Ook heb ik een iPod adapter besteld. Deze heeft ook een aux-ingang, zodat ik ook muziek die op m'n telefoon staat kan afspelen. Volgens mij kan ik op deze manier zelfs handsfree bellen: geluid gaat over de speakers en de microfoon van m'n telefoon moet er voor zorgen dat het ook nog zin heeft om terug te praten. ;)

Ook niet geheel onbelangrijk is de afspraak voor het vervangen van de remmen en motorsteunen.

Inmiddels ben ik erg gewend aan de houtinleg in het dashboard. Grote kans dat ik dit niet ga vervangen. Wel moet ik nog een ander (lees: niet plakkerig) stuur op de kop zien te tikken.

Ook moet ik dit nog oplossen:
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,37212.msg907446.html#msg907446
Als noodoplossing heb ik de ramen aan de binnenzijde besmeurd met een beetje afwasmiddel, wat overigens wel goed helpt tegen beslagen ramen.
Vorige week heb ik een week niet met m'n C70 gereden :eusa_wall: en vond hem toen wel erg vochtig van binnen geworden. Misschien dat iemand anders hier ook ervaring mee heeft???

Zodra ik de koplampen (en krnippers) heb gemonteerd, zal ik even foto's plaatsen.

BenC70ES

Welkom hier, je hebt bijna dezelfde C70 als de mijne  8)

Kijk even je pollenfilter na, en kijk ook even of inderdaad je kachelradiator niet lek is, even de tapijt tegen de middenconsole wegtrekken en voelen of je koelwater tegenkomt...

Achterraam rubbers ook even insmeren met vaseline of siliconenspray.

Veel plezier ermee!

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!