steeds slechter lopen tdi

Gestart door post767, 27-09-2010 16:36:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

post767

Hallo,

ik heb een v70 tdi 1998 met 4 ton op de klok.

deze gaat steeds slechter lopen, met name na het ontkoppelen zit er een onregelmatigheid in de stationair loop. De laatste tijd wanneer hij koud is ook in de hogere toeren.


Het lijkt wel of hij te weinig lucht krijgt, de loop is wat fluberend, weet ook niet hoe het anders uit te leggen, zeker als je hem stevig door trekt dan hoor je flbubbllh ( een wat happend geluid)

Alles duid volgens mij op iets in het brandstof/ lucht traject.

Zit te denken aan de LHM of intercoolerslang, hoe kan je dit chekken?

alvast bedankt

Thijssie!

Klacht heeft inderdaad iets weg van een intercoolerslang, even kijken of hij ergens gescheurd is...

post767

waar kan je dat dan aan zien, horen? uiterlijk zie je er nix aan. Het is toch de slang die naar inlaat spruitstuk loopt?

Thijssie!

Kunnen meerdere slangen zijn, echt goed kijken want soms is het inderdaad haast onzichtbaar. Even flink toeren maken (rijdend) in de eerste versnelling en je kan het ook horen en zien (zwarte wolken) ;)

reneetje

LMM meter.

Komt zeer veel voor bij die vw diesel, dat sluipt er langzamerhand in.

Zo´n ding moet met enig gemak naar de 200 km lopen, haalt ie dat niet dan is dat vaak het eerste teken aan de wand.

En dit wordt met de tijd steeds erger , met de klachten die jij omschrijft.
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

post767

Ja zwarte wolken kwamen er al uit, voordat hij slechter ging lopen.
Wanneer ik een bumper klever heb, dan leg ik ff een rookgordijn, daar zouden ze in WOII jaloers op zijn geweest!

Wat moet je dan horen?

post767

'vandaag met twee man de slangen gecontoleerd en geluisterd, niks vreemds aan te horen.

Wel valt het op dat de motor van mijn kennis s70 1998 2.5tdi met360k veel mooier en soepeler loopt.

Is er nog een truc om te controleren of het om de LHM gaat?

Wat moeten deze kosten?

grt Ward

arjen850

Wissel de LMM eens met die kennis..

elianmars

Mocht de LHM niks uitmaken, laat dan de afstelling van de brandstofpomp eens controleren.

T5-Klaas

Bij uitrijden in versnelling of vrij heeft motor (226 dkm) wat moeite om stationair toerental te vinden. LMM in orde, afstelling van de brandstofpomp perfect. Diagnose laten stellen door Westfriesche Motorenrevisie waaruit bleek dat binnenwerk van de brandstofpomp aardig versleten is en gereviseerd moet worden (ca. EUR 400,- excl. de- en montage).
855 T-5R (019), B5234T5, M59, 18T, 3" downpipe, Ferrita catback, M4.4, (tuned by Schutten) ex V70 classic T-5 (417), ex V70 classic TDI (427)

UserID6342

Kun je er beter (en goedkoper) een compleet ander pompje ophangen, ben je een stuk goedkoper en sneller klaar.