OBD1 codes Alter 1 20V

Gestart door Subonno, 28-09-2010 00:21:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Subonno

#15
Nou mijn tempmeter in de auto viel vandaag naar benenden op de snelweg, tegelijkertijd begon die stationair 3500 toeren te maken. Voordat ik stil stond deed de meter het weer en was stationair weer 900 toeren.

Vanavond tijdens het testritje deed te tempmeter het ook niet, op het moment dat ik de bult afrij de garage in staat ie weer op 1500 uur net of het signaal onderbroken was. Ik heb in afgelopen dagen de meter nooit op een andere plek zien staan dan 1500 uur wanneer de motor net 5 a 10 minuten draait.

Ik heb al wel meegemaakt dat bij het uitlezen van de foutcodes de aanjager blijft draaien, toen stond de motor al 3 uur uit.

Ludo

Vervang die thermostaat en temperatuursensor maar.
Eerst een 2tal litertjes koelwater aflaten onderaan de radiator.
Doe op voorhand ook al kruipolie op de 2 schroeven bovenop het thermostaathuis.
De schroeven kunnen érg vast zitten, daar staat veel over geschreven op het forum.
De rest wijst zich vanzelf uit...

Subonno

2 liter ? Komt dat eruit zetten wanneer je het open schroeft?
Zou het kunnen helpen de auto op te krikken zodat dat punt wat hoger ligt of staat er gewoon veel druk op?

Ludo

Opkrikken helpt niet zoveel, het reservoir ligt ook hoger dan het thermostaathuis.
±2 liter aflaten, is wel handiger dan dat je het water over de dynamo laat lopen...

Subonno

Mee eens ,
Is opnieuw ontluchten noodzakelijk of gebeurd dat automatisch wanneer de motor weer draait?

Ludo

Als de hoeveelheid afgelaten vloeistof er ook weer in gaat, zal er niet veel ontlucht moeten worden.
Anders de motor starten en laten draaien zonder dop op het reservoir, tot de koelvin gaat draaien, op dat moment zakt de vloeistof uit het reservoir en kan je de rest erin gieten.

Ludo

O ja, het reservoir vullen tot half tussen min en max is voldoende.
Wel af en toe eens controleren...  :D

Subonno

Heb net even de sensor bekeken en de Torx ingemasseerd met kruipolie.
De coolant tempsensor is helemaal groen uitgeslagen en volledig geoxideerd.
Stekker lijkt wel in orde.

Ik heb ook de meeste slangen gevoeld en die zijn allemaal slap met koude motor.
Na tig keer knijpen hoor ik zelfs lucht bij de thermosstaat, en is het niveau in het expansievaatje hoger.

Wanneer ik het overloopslangetje afdop bij het vaatje met dop erop houdt ie dan door vacuum niet het niveau vast?
dus m.a.w. stroomt ie iets lager niet over? Of hebben tientallen mensen dat al geprobeerd zonder succes?



Subonno

Heb een thermostaat en coolant tempmeter.
271664   18.20 Thermosstaat CPL
9186486 31.40 Temperatuurgever
               49.60
BTW          9.42   
Totaal     59.02

Subonno

#24
Gaat in in het weblog verder,



Code is na vervanging uit het systeem.