OBD1 codes Alter 1 20V

Gestart door Subonno, 28-09-2010 00:21:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Subonno

Ik heb 1 brandend lampje aan boord, driehoek groen met zwart dingetje erin.

Ik heb OBD 1 uitgelezen:
Alter 1 20V

A2 : 1-2-3
A3 : 4-4-4 en 3-1-2
A6 : 1-3-1 en 3-1-4 en 1-2-3
A7 : 1-2-2 en 2-3-1 en 1-1-3

Er lijkt maar 1 code actueel omdat er maar 1 lampje brand in het dashboard.
En dat is code 1-2-3 op A2.

Wat zijn al die andere codes dan? Oude codes?

Als de auto koud is en ik zet m op contact slaat nu gelijk de aanjager aan en die blijft een minuut of 2 doordraaien als de auto op slot is.

Wie kan mij helpen, dit is redelijk nieuw voor mij.

haasje

begin eens met het wissen van alle foutmeldingen en kijk eens wat er terug komt. de meeste meldingen zijn van sensoren en hoeven niet veel te betekenen (een keer een paar pulsen missen kan genoeg zijn). De meldingen die direct terugkomen na een testritje kun je serieus nemen.

Subonno

#2
Resetten:
4. Indien er een 2e code verscheen, de procedure herhalen tot de eerste code 2x geweest is.
5. Als de eerste (of enige) code 2x voorbij is gekomen, druk dan de knop 15 seconden in.
6. Wacht dan tot het lampje gaat branden, en als het lampje nog brandt, druk dan nogmaals 15 seconden op de knop.
7. Contact uit
8. Contact aan
9. Nu zou na een korte druk op de knop alleen code 1-1-1 moeten verschijnen.

-----
Welke lampjes in je dashboard moeten branden wanneer het contact aan is?
Ik kan er niks van vinden op het forum.

Subonno

Deze lampjes doen het,
Links:

Rechts:

Na het starten:


Mis ik niet een Check Engine lampje bij contact aan ?

haasje

Als je een handbak hebt en een auto zonder tracs, brandt alles wat hoort te branden. Het check engine lampje zit niet in een 850, maar in plaats daarvan hebben we een lambdalampje (en die brandt op de onderste foto. Als het goed is kun je nu foutmeldingen uitlezen op A2. Welke meldingen komen er?

Subonno

Op A2 Code 1-2-3 Koelvloeistoftempsensor

Kost 37.15 bij de Volvo dealer ,

Subonno

Ik vanmiddag uit werk iets speciaals,

Ik reed 120 en toen viel de temperatuurmeter naar beneden en toen ik de koppeling indrukte bleef de auto 3700 toeren draaien.
Toen ik stopte op een parkeerplaats deed de meter het weer bij terugschakelen naar z'n 2, en toerental = normaal. Dus voordat ik stilstond deed alles het weer.
Thuis codes uitgelezen op A2 - 1-2-3 en 5-2-2 ??
Raar, snel die sensor maar fixen...
Heb m nu gereset en ik zie op A2 1-1-1 geen fouten.
Morgen naar het werk rijden en dan zie ik het lampje wel oplichten.

Subonno

Jemig, net alles gereset alleen foutcode A7 1-2-2 wil niet uit het geheugen.
Ik heb nu op A2 en A6 foutcode 1-2-3 en op A7 1-2-2

Testritje van vanavond was heel beroerd, auto maakt soms 3500 toeren stationair zonder het gas aan te raken en ook viel ie uit voor het stoplicht.

Ik ga morgen wel met de Subaru naar het werk.
Ben bang dat de Volvo ermee stopt onderweg.

Subonno

A7 1-2-2 = Sensortijd motortemperatuur te lang
A6 1-2-3 = Signaal sensor voor motorkoelvloeistoftemperatuur
A2 1-2-3 = Signaal sensor voor motorkoelvloeistoftemperatuur

Morgenochtend 8.15 rij ik langs Volvo om die tempsensor te kopen.
Ik ga er niet meer mee rijden tot deze vervangen is, misschien maar beter ook!

UserID6342

de 1-2-2 op A7 hoef je je eigen niet druk om te maken, hebben ze bijna allemaal.

mevita

Inderdaad het kan ook ineens afgelopen zijn en krijg je hem helemaal niet meer gestart,
ik mijn tempsensor vorig jaar bij heuts gehaald met korting iets van 27euris incl. wel van een renault laguna scheen n.l. ook in de volvo te passen,

gr mevita

Subonno

Citaat van: Dirk342 op 28-09-2010 22:04:15
de 1-2-2 op A7 hoef je je eigen niet druk om te maken, hebben ze bijna allemaal.
Denk je dat het zomaar 3500 toeren stationair lopen ook te maken heeft met de koelwatertemperatuur??
Of is de gaskleppositiesensor kaduuk icm koelwatermeetproblemen?

Subonno

Citaat van: mevita op 28-09-2010 22:06:20
Inderdaad het kan ook ineens afgelopen zijn en krijg je hem helemaal niet meer gestart,
ik mijn tempsensor vorig jaar bij heuts gehaald met korting iets van 27euris incl. wel van een renault laguna scheen n.l. ook in de volvo te passen, gr mevita
Als dat de oplossing is heb ik er zeker 37 euro voor over!! :-)

Subonno

@Mevita heb je nog tips hoe deze te vervangen ??

mevita

Staat je meter ook telkens mooi op 3uur ,anders vervang de thermostaat ook gelijk ,de winter staat weer voor de deur you never now,

gr mevita