Welke dempers in combinatie met Apex

Gestart door Jasper Boven, 28-09-2010 18:39:40

Vorige topic - Volgende topic

BenC70ES

Citaat van: Jasper Boven op 13-10-2010 12:43:59
Citaat van: )()()sT op 13-10-2010 12:39:56
Citaat van: Jasper Boven op 13-10-2010 12:12:11
Goed, na lang wikken en wegen ga ik voor originele dempers. De Apex veren blijven er onder. Binnenkort het hele zwikje maar eens bestellen. Kost wel de nodige centen  :o, maar heb hier en daar gelezen dat het de investering zeker waard is.

Neem je dan wel de exemplaren voor het af-fabriek onderstel? Ik neem aan dat er verschil in lengte inzit?

Naar mijn weten is er op dit moment maar één type demper Sachs voor de 850 en is deze demper in het verleden ook door Volvo zelf op zowel originele als verlaagde onderstellen gemonteerd. Of bewijst iemand mij anders?

De zwarte waren de orginele op mijn Volvo -verlaagd onderstel, en nu heb ik die rode Sachs performance.  In Vadis zijn behoorlijk veel verschillende nummers trouwens.

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

ed

Die zwarte zijn inderdaad ook de standaard super touring dempers. Is het raadsel dan nu opgelost? Ik heb inderdaad het idee dat er maar 1 demper bestaat voor de 850/V70. Voor de V70N zijn wel 2 verschillende dempers gebruikt (Sachs super toering en Sachs Advantage). Wellicht is dat ook een reden dat de V70N met de standaard dempers heel lastig te verlagen is. Ik heb het idee dat het onderstel van de V70N standaard een stuk softer gedempt is. Dan zou de oude demper van de 850 een beetje tussen de twee nieuwere dempers in hangen kwa stugheid.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Jasper Boven

Citaat van: BenC70ES op 14-10-2010 21:19:34
Citaat van: Jasper Boven op 13-10-2010 12:43:59
Citaat van: )()()sT op 13-10-2010 12:39:56
Citaat van: Jasper Boven op 13-10-2010 12:12:11
Goed, na lang wikken en wegen ga ik voor originele dempers. De Apex veren blijven er onder. Binnenkort het hele zwikje maar eens bestellen. Kost wel de nodige centen  :o, maar heb hier en daar gelezen dat het de investering zeker waard is.

Neem je dan wel de exemplaren voor het af-fabriek onderstel? Ik neem aan dat er verschil in lengte inzit?

Naar mijn weten is er op dit moment maar één type demper Sachs voor de 850 en is deze demper in het verleden ook door Volvo zelf op zowel originele als verlaagde onderstellen gemonteerd. Of bewijst iemand mij anders?

De zwarte waren de orginele op mijn Volvo -verlaagd onderstel, en nu heb ik die rode Sachs performance.  In Vadis zijn behoorlijk veel verschillende nummers trouwens.

http://i33.tinypic.com/2zq7prq.jpg

http://i36.tinypic.com/2gshi6c.jpg

Volgens de online Sachs catalogus worden deze perfomance dempers niet meer geproduceert en zijn dus ook niet meer leverbaar? Waar heb jij ze vandaan?

BenC70ES

Ik heb ze een paar jaar geleden gekocht bij H+M Tuning in Duitsland, na een tip op het forum.  Was voor een zeer interessante prijs, aangezien ze soms voor +1000 Eur op het net worden aangeboden voor een set.

Kan zijn dat ze nu niet meer in productie zijn, maar als je zoekt kom je ze nog wel tegen.

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!