nivomat, wat als ze niet werken?

Gestart door ako, 12-03-2004 21:00:38

Vorige topic - Volgende topic

Rudi

Ik vroeg me al af of daar een maatstaf voor was,die van mij zitten er al 169000km onder.Bij de Volvo hadden ze het over een 7 jaar,dus dan hebben die van mij het wel goed gedaan :D
Dr.Go-Fast...

Frans Harkema

Eh, ik heb km.stand 280.000... de huidige Nivomat set werkt nog goed, wellicht ooit al een keer vervangen dan?!

meulen

Citaat van: ed op 19-05-2006 11:30:26
Hoe pomp je die dempers op, en waar zit dat ventiel? Toch in de kofferbak?

Je pompt de dempers gewoon op bij een bezinestation bij de luchtpomp voor de banden of met een eigen luchtpomp, het gaat dus niet automatisch bij mij.
Het systeem is oppompbaar tot 8 bar en niet alle bandenpompen  bij benzinestations gaan tot zo veel bar. gelukkig de BP bij mij om de hoek wel! :D

En Inderdaad ed het ventiel zit in de kofferbak in het gedeelte waar ook het reservewiel (bij mij de gastank) zit. Niet echt de makkelijkste plek inderdaad. Je moet de luchtvering oppompen voordat je de auto gaat beladen. Beetje gokken dus. Met een zware aanhanger met een hoop kogeldruk is het wel makkelijk.
Waar zouden we zijn zonder de ............Roffel

mehn

Maargoed, voordat er misverstanden ontstaan: de standaard nivomat van de 850 hoef je niet op te pompen. Die kún je niet eens oppompen  ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

meulen

Citaat van: mehn op 23-05-2006 10:21:10
Maargoed, voordat er misverstanden ontstaan: de standaard nivomat van de 850 hoef je niet op te pompen. Die kún je niet eens oppompen  ;)

Nee dat klopt, dit ging ook om luchtdempers.

mehn

Citaat van: meulen op 23-05-2006 11:19:12
Citaat van: mehn op 23-05-2006 10:21:10
Nee dat klopt, dit ging ook om luchtdempers.

Nou, dát is nou juist het "probleem" het ging namelijk over nivomats :P

XC60 D4 AWD:

meulen

Rudi

Citaat van: Frans Harkema op 20-05-2006 01:11:31
Eh, ik heb km.stand 280.000... de huidige Nivomat set werkt nog goed, wellicht ooit al een keer vervangen dan?!

Ik heb bij marans nagevraagd,set kost 350€,mooie prijs maar dan heb je alleen de nivomats.Wat zou jij doen bij vervangen,alleen de nivomats of ook de veren?
Dr.Go-Fast...

mehn

Citaat van: Rudi op 25-05-2006 08:21:29
Ik heb bij marans nagevraagd,set kost 350€,mooie prijs maar dan heb je alleen de nivomats.Wat zou jij doen bij vervangen,alleen de nivomats of ook de veren?

Als je al nivomats hebt zou je alleen de dempers kunnen vervangen, maar ik denk dat die veren niet veel meer kosten...

XC60 D4 AWD:

Rudi

Citaat van: mehn op 25-05-2006 10:08:21
Citaat van: Rudi op 25-05-2006 08:21:29

Als je al nivomats hebt zou je alleen de dempers kunnen vervangen, maar ik denk dat die veren niet veel meer kosten...

Ik snap niet wat je bedoelt ???  compleet bij marc betaal je maar 200€ meer,dat valt op zich ook wel mee.Maar ja,elke € besparing is er 1 ;D normaal is goedkoop wel duurkoop,daarom weet ik niet wat het beste is nu :-\
Dr.Go-Fast...

Rudi

Volgende week komen er nieuwe nivomats onder bij de dealer,hij geeft me dezelfde korting dus heb de knoop maar doorgehakt.En nog wat nieuwe IC slangen,ben ik voorlopig weer klaar met onderhoud ::) 

Wel weer een dure rekening maar wil de auto weer goed hebben,maar weer even op een houtje bijten ;)
Dr.Go-Fast...

evo

Hmmm....
mijn 855 tdi met nivomats vertoon, vooral voelbaar in bochten genomen met hoge snelheid (>100 km/u), een naar weggedrag. Het lijk of de achterkant zich "erin" zet. Ik bedoel hiermee dat  het lijkt alsof de achterkant een stap uit de bocht zet om er vervolgens in te gaan hangen... duidelijk? waarschijnlijk niet :( Je moet 't meemaken denk ik. Er irritant, vooral als je scherp aan 't sturen bent, en zeker bij nat weer.
Weet iemand of dit mogelijk met (defecte) nivomats te maken kan hebben? Gedurende zo'n bocht lijkt 't net of ie anders gaat sporen, maar ook alleen zo lang als de bocht duurt en de auto dus overhelt...

Of heeft 't wellicht met een stabilisator stang te maken? Of versleten bussen?

Iemand ervaring met zulk weggedrag?
... the HIGHWAY is made out of LIME JELLO and my HONDA is a barbequeuedOYSTER!  Yum!

Oja, en ik heb ook nog een Civic... :)

b0nkolok

Citaat van: evo op 01-06-2006 23:16:19
Hmmm....
mijn 855 tdi met nivomats vertoon, vooral voelbaar in bochten genomen met hoge snelheid (>100 km/u), een naar weggedrag. Het lijk of de achterkant zich "erin" zet. Ik bedoel hiermee dat  het lijkt alsof de achterkant een stap uit de bocht zet om er vervolgens in te gaan hangen... duidelijk? waarschijnlijk niet :( Je moet 't meemaken denk ik. Er irritant, vooral als je scherp aan 't sturen bent, en zeker bij nat weer.
Weet iemand of dit mogelijk met (defecte) nivomats te maken kan hebben? Gedurende zo'n bocht lijkt 't net of ie anders gaat sporen, maar ook alleen zo lang als de bocht duurt en de auto dus overhelt...

Of heeft 't wellicht met een stabilisator stang te maken? Of versleten bussen?

Iemand ervaring met zulk weggedrag?

Heeft niks met nivomats te maken maar misschien met je stabilisatorstang of je banden. Laat de roffel eens uitlijnen en testen!
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

evo

Sporing is ok, volgens de garage... Banden ook... Zijn net nieuw. Hij doet 't trouwens alleen in rechter bochten. Er moet dus wel iets niet snor zitten. Zodra ik 't weet laat ik 't ook hier weten.
Ik hoopte dat ik niet de enige was met dit verschijnsel... Gedeelde smart is halve, of zo iets :)
... the HIGHWAY is made out of LIME JELLO and my HONDA is a barbequeuedOYSTER!  Yum!

Oja, en ik heb ook nog een Civic... :)

Eugene

Met standaard onderstel hebben ze allemaal last van een zoekerige kont. Of het erger is dan normaal weet ik niet....

If it's not blown, it sucks...