Subonno 850 GLT Alter 1

Gestart door Subonno, 30-09-2010 09:11:25

Vorige topic - Volgende topic

Subonno

Citaat van: spekkie99 op 30-09-2010 12:06:15
je kunt relais 103 ook overbruggen om te proberen, staat ook wel ergens beschreven hier!

Subonno

OK dus je pakt relais 103 eruit en de overbrugging steek je in de pinnetjes.
Kan je hier ook installatiedraad voor gebruiken (als testje) ??

)()()sT

Ja, met twee platte schoentjes?

verburgh

Freakybaby

Mocht ie weer uitvallen en niet willen starten, controleer ook de stekker van je luchtmassameter.

Reageerde je toerenteller wel toen je hem aan wilde laten slaan?
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Subonno

Citaat van: Freakybaby op 30-09-2010 20:02:12
Mocht ie weer uitvallen en niet willen starten, controleer ook de stekker van je luchtmassameter.
Reageerde je toerenteller wel toen je hem aan wilde laten slaan?
Toerenteller reageerde/deed het te allen tijde.
Kan ik de LMM nog schoonspuiten met remmenreiniger en de stekker?

Vanavond heb ik,
Accupolen schoongemaakt
Relais 103 overbrugd
Koelvloeistof uit het reservoir gehaald, was te vol.
Als nu de aanjager aangaat daalt het niveau tot iets onder de helft en wordt daarna weer aangevuld als de fan stopt.

Benzinemeter werkt weer.
Temperatuurmeter gaat strak naar 1500 uur en verandert niet.
Er zijn geen storingen en het testritje was perfect

Morgen gaat ie weer mee naar het werk!!

ulkeman

lijkt me dat de lmm dat niet fijn gaat vinden.

net als met een k&n filter als die op nieuw geolied word met te veel olie komen er ook druppels op de lmm en gaat die of stuk of ruk lopen.

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

mevita

fijn dat alles het weer doet zo zie je maar met een paar goede tips kom je een heel eind, blijf nou even van je lmm af anders heb je kans dat je morgen weer niet met je volvo naar je werk kan ;D
deden de meters het weer na het doorlussen van 103?

gr mevita

Subonno

LMM kan niet tegen olie/vet, de voeler moet vetvrij zijn voor de juiste meting.
Remmenreiniger zou moeten kunnen maar ik laat het wel even rusten.

Ik heb de meters niet van te voren bekeken, echter na de accupolen los te hebben gehad voor het schoonmaken heb ik in de tussentijd ook het Relais gedaan. Daarna alles vastgemaakt en de auto stationair warm laten draaien om het koelvloeistof niveau in de gaten te houden. Toen dat goed ging ben ik gaan rijden.

Jack v

Had het ook al inn topic LMM schoonmaken gezet, maar je kan hem schoonmaken met een zacht afwasmiddel even inlaten weken en afspoelen met gedistileerd water bijv. uit de wasdroger dit is kalkvrij en laat geen aanslag achter. NIET met borsteltjes of wattenstaafjes beginnen te klooien :eusa_hand:, deze tip komt van de  dealer bij mj in de buurt.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Subonno

Hij deed het prima vanochtend!!
Ik rook wel koelvloeistof maar er is ook een en ander op het onderblok blijven liggen.
Verdwijnt vanzelf!

Subonno

Vandaag niks raars aan de auto kunnen ontdekken! Reed erg lekker !!!,
---
Tijd voor een zelfbedachte conclusie:

Bouke heeft de auto 7 jaar gehad,
Hij komt in mijn bezit met een storing waar ik van weet.
Ik dacht, ik wacht wel effe tot volgende week zaterdag en ga op mijn gemak eens uitzoeken hoe ik een en ander kan vervangen. In de tussentijd zet ik er een andere radio in en verwijder een carkit, dus in de stroombehoefte/verbruik verandert er iets.

Het vanzelf gas geven en niet reageren op het gaspedaal en uitval van de meter waren 100% elektrisch van aard naar mijn mening. Nu de accupolen goed schoon zijn en Relais 103 is overbrugd, samen met de nieuwe nieuwe sensor die stuk was, werkt alles weer tot dusver.

Het waren in ieder geval een paar enerverende dagen, en de kennismaking met "Volvo" was speciaal te noemen.
---

Update/grade
Ik ga de tweeters vervangen in het dashboard, schijnt een simpele upgrade te zijn !

Ik ben verder nog op zoek naar 2 achterdeurspeakers (origineel)

elianmars

Mooi dat de problemen (hopelijk  :eusa_pray:) over zijn!

Nu lekker genieten van de wagen  8)

Subonno

Vandaag weer 55 km erbij gezet! Erg relaxed dat de wagen zo weinig toeren maakt op de snelweg!
120 is nog geen 3000 toeren,,

Voor komende week maar voltanken met 95 en dan is zuinig proberen te rijden!!

Ludo