Velgen na het coaten niet gewenste kleur

Gestart door Eric, 15-03-2004 18:41:24

Vorige topic - Volgende topic

CeeBee

poedercoaten, en verchroomen ook, laat een te harde laag achter, je kan ze wel spuiten , maar er is geen enkele spuiter die er dan nog garantie opgeeft. het kan "jaren " blijven zitten , maar uit ervaring weet ik dat ze dat echt niet gaan redden.
en als ik poedercoater was, zou ik ook zeggen dat er vanalles mee kan gebeuren'.
je kan met ob tampons ook paardrijden, hoorde ik twee meiden een keer zeggen, zei ik weer tegen een vriend, week later zei die dat hij nog nooit zo'n pijn in z'n kont had gehad. ;D
moraal, de waarheid kom je meestal zelf achter, en die is vaak in je nadeel. ;)
V70N 2.5T AWD

denkweb

hetzelfde met die man waar de dokter tegen zei dat hij weer piano kan spelen....

CeeBee

zoals ik al zei, ik heb ze niet in de spuiterij , misschien is dat niet gebruikelijk in de lakwereld.maar ik heb wel standaard metalics in m'n pakket, maar die verschillen van lakmerk tot lakmerk , maar gebruiken wel dezelfde nr's,
als ze er wel ,zijn kan ik ze wel gebruiken voor mensen die stalen willen zien.
is wel handig.
V70N 2.5T AWD

CeeBee

............. zei die man :mooi, dat kon ik nog niet.
;D ;D ;D
V70N 2.5T AWD

Eric

Nou Mehn, die van jou lijken wel op wat ik van 9006 verwacht. Waar ik het heb laten doen hadden ze inderdaad ook meerdere gelakte stalen van verschillende merken poeder. Allen RAL 9006. Slechts 1 vond ik op de "alu" kleur lijken van andere auto's. Ik heb ter plekke vergeleken met een 960 met standaard wielen die buiten stond.
Nu ze dus klaar zijn lijken ze er totaal niet op. Vraag me af of het door de blanke lak lichter kan lijken. Of ze hebben gewoon een andere kleur gedaan.
Volgende keer ander adresje, das zeker
245GL 1980 => 850 T5 1994 => V70R 1998 => Ford Mondeo 1.6Tdci Titanium Econetic Lease

denkweb

We gaan bijhouden hoe welke kleur uitvalt, kunnen we in de toekomst anderen mee helpen ;)

ed

Voor de kleur Titan zijn ze veel te licht, maar dat wist je al. Als je dit zelf een mooie kleur vind ben je toch klaar. Als je de originele Titan kleur nastreeft moet je ze inderdaad laten spuiten.
Ik heb zelf erg goede ervaring met een Motip kleur (weet even niet welk nummer), maar de kleur is precies als origineel, en mooi metallic.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Tom5R

In een andere thread (onder techniek, banden, LM wielen spuiten) heb ik al eerder een heel verhaal geschreven over mijn perikelen met de (te) licht uitgevallen Titans, die na herhaald overspuiten nog niet precies de goede kleur zijn.  
Voor alle duidelijkheid: Ook ik heb als de juiste kleur opgekregen kleur 932 van Volvo, zowel van Champagne als van de dealer. Typisch is dan wel, dat dit een kleur van 1997 is!! Ook in een bovenstaand berichtje komt dit nummer weer voor, maar ik heb een (goede) spuiter alsnog kleurtje 932 laten maken, dat is (nagenoeg exact) de kleur die nu op mijn wielen zit, MAAR HET IS NOG STEEDS NIET DE ECHTE TITAN-KLEUR................. Het zou wel passen/horen bij de wielen van een R, maar dat weet ik niet. Kleur 51085 van MOTIP is WEL een kleur die ongelooflijk dicht bij de Titankleur komt.

Dus: doe er je voordeel mee, maar ik beloof je: 932 valt erg licht uit. Op het staaltje lijkt het aardig, op de wielen zeg je echt: nee, da's te licht. Als iemand mij  verteld hoe ik een foto op het forum kan krijgen ('k heb zelf geen website) wil ik met alle plezier wat goede foto's plaatsen, zodat misschien NOG meer mensen er wat mee kunnen. Een PB mag ook, dan krijgen de liefhebbers een foto in hun eigen bakje.

Groeten,

Tom5R

ed

Inderdaad. Ik heb zelf met de motip 51085 kleur gespoten (kon het nummer even niet vinden), en dat is inderdaad dè kleur.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Jan_D.

Voor mijn R ook Motip 51085 en een extra spuitbusje blankje lak gebruikt om een beschadiging weg te werken. Kleur klopt aardig, maar je ziet het van dichtbij toch wel!
@ E. Asbroek: remstof (ook van lijn 1) maakt dat het vanzelf allemaal wat donkerder wordt!  ;)

Groet,

Jan

Tom5R

Tuurlijk, klopt ook best! Maarreh, nu weet ik NOG niet hoe ik foto's kan uploaden.........
'k Heb het geprobeerd via het leden album, kent-ie mijn gebruikers-ID niet! Why not ??????
Ben best benieuwd naar reacties op mijn kleur Titans!

gr,

Tom

BenC70ES

Citeer'k Heb het geprobeerd via het leden album, kent-ie mijn gebruikers-ID niet! Why not

probeer eens zonder hoofdletters...

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Tom5R

mehn

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Eric

Nou het is inmiddels weer winter en een jaar nadat ik was begonnen met mijn Titans weer netjes te maken. De kleur was achteraf nogal tegen gevallen en zoals ik toen al had aangekondigd begin ik deze winter overnieuw.  Aanstaande zaterdag gaan de banden er af. Ik ben er nu achter gekomen dat we via mijn werk nogal eens wat laten poedercoaten. De beste man van het bedrijf kende de volvo kleur en vertelde me dat zolang hij een voorbeeld had hij elke kleur kon namaken. Nou daar ben ik dus erg nieuwsgierig naar. Volgende week vrijdag ochtend ga ik er naar toe om de velgen te brengen maar je voelt hem al aankomen..... Ik heb een voorbeeld nodig!
Wie O wie in de buurt van Amsterdam kan me daar mee helpen? Mag ook in de buurt van Hengelo zijn want daar ben ik aankomend weekend. Dus wie heeft de winterbanden er op en kan een Titan eventjes missen?
245GL 1980 => 850 T5 1994 => V70R 1998 => Ford Mondeo 1.6Tdci Titanium Econetic Lease