Velgen na het coaten niet gewenste kleur

Gestart door Eric, 15-03-2004 18:41:24

Vorige topic - Volgende topic

Eric

Nou eindelijk een bedrijf gevonden in de buurt van mijn nieuwe woonplaats die netjes kan poedercoaten.
Vorige week de Titans weg gebracht en vandaag weer opgehaald. Zien er strak uit alleen kleur is veel te licht uitgevallen. Ik had een stalenwaaier er op gehouden en een kleur gevonden die er dicht genoeg bij zat. Nu blijkt dus toch dat de kleur veel te licht is. Wat nu?
Nu heb ik een paar opties..
1. Ik moet met een velg waar de originele kleur nog op zit langs komen en er zal kleur bij gemaakt gaan worden. Wie kan me dan helpen in de buurt van Amsterdam?
2. Ik moet ze opschuren en natlak in de juiste kleur spuiten of
3. Ik laat er nog een laag lichtgrijs over poedercoaten.
Mooi kloten, aanstaande zaterdag zouden de wielen er weer onder gaan en ook een verlagings set!
Wat denken jullie? Welke kleur doen onder een donkerblauwe T5 sedan?
245GL 1980 => 850 T5 1994 => V70R 1998 => Ford Mondeo 1.6Tdci Titanium Econetic Lease

Eric

Mmm, jammer....nog geen reactie.
Heeft iemand er wel eens van gehoord om een poedercoating kleur bij te maken aan de hand van een voorbeeld?
Heeft iemand een foto van een donkerblauwe sedan met lichtgrijze titans?
Ik heb het idee dat de velgen ook groter lijken in de lichtgrijze kleur. Ik ben erg benieuwd hoe het zou staan dus als iemand daar een mening of liever nog een afbeelding van heeft graag.
245GL 1980 => 850 T5 1994 => V70R 1998 => Ford Mondeo 1.6Tdci Titanium Econetic Lease

martijn.

Svp foto van velgen, dan kunnen we reactie's geven.
Misschien vinden we het wel mooi en apart uitzien.
Probeer zelf een beetje te photoshoppe.

Peth©oni

Ik ga vandaag mijn velgen ophalen bij Wheeltrim, zijn ook gepoedercoat, maar wat ik begreep is dat je dat niet makkelijk even een andere kleur spuit/coat..... dat betekent weer opnieuw afdraaien.
Maar onder een donkerblauwe T5, zullen toch de silver-achtige erg mooi staan denk ik zo.....

suc6

ed

Ik heb een donkerblauwe (metallic) auto. Ik heb de Titans eronder gehad, en nu zilveren Comet (ook 17 inch).
Van beiden heb ik foto's. Daarnaast heb ik nog een spuitbusje met de juiste kleur liggen. Kun je er altijd even langs houden. ik heb zelfs de Titans nog liggen, dus als je de kleur wilt vergelijken...
Maar er staan toch ook genoeg blauwe auto's met zilveren en titan velgen op het internet. Kun je ook goed een indruk krijgen.

850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

ed

Citaat van: Pethconi op 16-03-2004 07:18:25
ik begreep dat je dat niet makkelijk even een andere kleur spuit/coat..... dat betekent weer opnieuw afdraaien.

Pethconi,

Wat bedoel je met afdraaien??
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Peth©oni

Citaat van: ed op 16-03-2004 09:31:09
Citaat van: Pethconi op 16-03-2004 07:18:25
ik begreep dat je dat niet makkelijk even een andere kleur spuit/coat..... dat betekent weer opnieuw afdraaien.

Pethconi,

Wat bedoel je met afdraaien??

dan komt ie op zo'n bank waar ze de verf middels een heel dun laagje afdraaien, vervallen ook gelijk alle oneffenheden....
Maar kan ook gestaald worden alleen is dat wat grover denk ik.....

ed

Afdraaien is wel heel erg rigoreus!
Dan worden je spaken aan de voorkant ook steeds platter, en verdwijnt de vorm! Een rare methode is dat!

Stralen kun je met verschillende materialen doen. Met kersepitten bijvoorbeeld wordt het materiaal niet zo ruw als met grit bijvoorbeeld.

Ik kan me niet voorstellen dat Wheeltrim de velgen afdraait om alleen opnieuw te spuiten!

Peth©oni

denk het ook niet, maar zal het wel verkeerd begrepen hebben, ik ga het vandaag horen.....  :-\

Eric

Ik heb wel een zwarte sedan gevonden met lichtgrijze Titans.. Blauwe eigenlijk niet. Dus houd me aanbevolen voor die foto's.. Zal wel ff een meeltje sturen..
Dat afdraaien vind ik eigenlijk ook raar verhaal. Kan het me ook niet voorstellen. Met dat stralen valt wel mee hoor... Als ze het maar met glas doen (glasparelen) dan zijn ze netjes glad. De foto heb ik nog niet gemaakt, vriendin heeft de camera mee..
Ik zal vrijdag paar fototjes maken.
Bedankt voor de reacties in elk geval..
En Pethconi... wat koste dat nou bij Wheeltrim? Ik had een prijs opgevraagd maar ik vond 380 euro voor 4 wielen nogal veel..
Zelfs als ik ze ge glaspareld aanleverde zakte het niet in prijs.
Bij velgendokter zou het 90 euro per wiel worden en dan was het natlak
Pittig veel allemaal...

Peth©oni

Citaat van: E.Asbroek op 16-03-2004 20:52:19

En Pethconi... wat koste dat nou bij Wheeltrim? Ik had een prijs opgevraagd maar ik vond 380 euro voor 4 wielen nogal veel..
Zelfs als ik ze ge glaspareld aanleverde zakte het niet in prijs.
Bij velgendokter zou het 90 euro per wiel worden en dan was het natlak
Pittig veel allemaal...

Dat klopt idd, maar je weet niet wat je ziet hoor...... en gelijk de goeie kleur en ijzer sterk !!!!

Eric

Nou Ed bedankt! Foto's zijn goed aangekomen.
Ik ben overtuigd.... de Titans worden zilvergrijs. Eens even uitzoeken welke metallic RAL kleur het mooiste is. Wie weet er eigenlijk zo wat de zilvergrijze kleur is op de "normale" velgen? en dan bedoel ik eigenlijk wel RAL nummer?
Zaterdag de 3e april gaan velgen er weer onder samen met de verlagings set... Zal tijd worden!  ;D

ed

Top! Wat voor verlagingsset heb je gekocht?

Eric

Een H&R set... Had ik vroeger ook onder mijn BMW-tje. Waar ik naar zocht was een set die de auto niet te ver verlaagd en dus ook stugger maakt. Ging mij meer om dat de auto wat mooier op de wielen staat. Standaard vind ik de 850 voor veel te hoog staan. Met de plattere banden op de 17 inch viel het alleen maar meer op.
Dus nu een set wat maar 30 mm lager komt. Hopen dat ie niet te stug word.
Iemand trouwens ervaring met H&R veren? Hoe bevallen die?

mehn

Citaat van: E.Asbroek op 24-03-2004 18:43:59
Nou Ed bedankt! Foto's zijn goed aangekomen.
Ik ben overtuigd.... de Titans worden zilvergrijs. Eens even uitzoeken welke metallic RAL kleur het mooiste is. Wie weet er eigenlijk zo wat de zilvergrijze kleur is op de "normale" velgen? en dan bedoel ik eigenlijk wel RAL nummer?
Zaterdag de 3e april gaan velgen er weer onder samen met de verlagings set... Zal tijd worden!  ;D

Zilvergrijs is RAL9006 (officieel: witaluminium). RAL9007 is donkerder (officieel grijsaluminium).
Zie Website RAL

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD: