troep in leiding.....

Gestart door blauweroffel, 03-10-2010 19:07:13

Vorige topic - Volgende topic

blauweroffel

Citaat van: elmarconi op 03-10-2010 22:07:02
Citaat van: blauweroffel op 03-10-2010 22:02:28
de driewegklep lijkt een goede tip, en ik heb ook niet zulke goede verhalen gehoord over het merk ketel: intergas.

Ik lees dat een intergas geen driewegklep heeft?

gegoogled?

BR

knip

net gekeken bij intergas hr ketel,ik lees niks over een driewegklep dat hij er niet inzit.

de cv boer moet het weten.

volvobug

Driewegklep zal het niet zijn, deze stuurt alleen het verwarmde cv water óf de verwarming in of de warmtewisselaar voor het warmwater. CV water en warmwater staan niet met elkaar in contact, tenzij de warmtewisselaar (boiler) lek is. Maar dan zou de druk in je cv systeem (normaliter 1-2 bar) de waterdruk gaan aannemen (richting 8 bar) dat had je vast al gemerkt.

Handtekening? 85011806 en Saffronie.

blauweroffel

Citaat van: volvobug op 03-10-2010 22:11:07
Driewegklep zal het niet zijn, deze stuurt alleen het verwarmde cv water óf de verwarming in of de warmtewisselaar voor het warmwater. CV water en warmwater staan niet met elkaar in contact, tenzij de warmtewisselaar (boiler) lek is. Maar dan zou de druk in je cv systeem (normaliter 1-2 bar) de waterdruk gaan aannemen (richting 8 bar) dat had je vast al gemerkt.

klopt, er is nog niets ontploft ;D

BR

elmarconi

Citaat van: blauweroffel op 03-10-2010 22:10:18
Citaat van: elmarconi op 03-10-2010 22:07:02
Citaat van: blauweroffel op 03-10-2010 22:02:28
de driewegklep lijkt een goede tip, en ik heb ook niet zulke goede verhalen gehoord over het merk ketel: intergas.

Ik lees dat een intergas geen driewegklep heeft?

gegoogled?

Yep: driewegklep intergas kompakt hr

Citaat van: volvobug op 03-10-2010 22:11:07

Warmtewisselaar, dat woord zocht ik!
--
Autogas Inside . . .

knip

het binnen werk is allemaal koper en alu, dus????

ik weet het niet meer.

volvobug

Is het (weinige) water dat er nog uitkomt wel goed warm/heet?

blauweroffel

Citaat van: knip op 03-10-2010 22:16:01

ik weet het niet meer.

binnenwerk is alleen maar koper, heb zelfs nog foto's gemaakt toen deze leidingen werden gelegd.

BR

blauweroffel

Citaat van: volvobug op 03-10-2010 22:21:16
Is het (weinige) water dat er nog uitkomt wel goed warm/heet?

knetterheet, moest zelfs de knop van de thermostatische badkraan iets verzetten, want als ik die op 38 graden zette, was het water te heet

BR

knip

Citaat van: blauweroffel op 03-10-2010 22:22:18
Citaat van: knip op 03-10-2010 22:16:01

ik weet het niet meer.

binnenwerk is alleen maar koper, heb zelfs nog foto's gemaakt toen deze leidingen werden gelegd.

BR

binnenwerk van ketel,in huis is het hopelijk zo als je zegt gewoon koper.

hier komt de troep dus niet vandaan.

vraag eens na aan een goede ketelboer over de drieweg klep......is een mogelijkheid

succes ermee.

elmarconi

Citaat van: blauweroffel op 03-10-2010 22:22:36
knetterheet, moest zelfs de knop van de thermostatische badkraan iets verzetten, want als ik die op 38 graden zette, was het water te heet

Als daar ook die vuiligheid doorheen is gegaan zou ik de schaalaanduiding niet meer dan "ter indicatie" willen noemen.
--
Autogas Inside . . .

Jack v

lopen je warmwaterleidings ook onder de vloer door? dan zou je daar nog eens kunnen kijken om een doodlopende leiding. cv en warmwatertoevoer zijn bij een intergas gescheiden systemen, zonder driewegklep.
het kraantje van je condensafvoer staat WEL open?
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

volvobug

Mogelijk ergens stalen leiding of stalen koppelstukken gebruikt in koudwaterleiding naar cv toe cq. warmwaterleiding vanaf cv?

Jack v

Citaat van: volvobug op 03-10-2010 22:38:18
Mogelijk ergens stalen leiding of stalen koppelstukken gebruikt in koudwaterleiding naar cv toe cq. warmwaterleiding vanaf cv?
dan had hij na 7 jaar al lekkage gehad.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

elianmars

Als je tijdelijk de ketel uit het circuit gooit, dus de warmwaterleiding vóór de ketel op de koudwaterleiding aansluiten en de boel goed doorspoelt?

Als er dan geen troep meer uit komt, weet je zeker dat het de ketel is. Wanneer je vanaf het begin al dit probleem hebt, zou ik proberen een nieuwe/andere ketel te eisen van de bouwer.