Effe voorstellen

Gestart door Maus-zonder-Volvo, 04-10-2010 15:16:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maus-zonder-Volvo

Hoi beste Roffelaars,

Ik ben pas nieuw en nu al een probleem: ik heb geen Volvo!! Ben wel op zoek naar een 850 of V70 classic en wil graag het forum gebruiken om te kijken wat het beste bij me past. Volgens mij zijn de 2.5 motoren het betrouwbaarst, maar da´s gevoel. Graag hoor ik ook van jullie wat verstandig zou zijn; turbo of niet, automaat of handbak. Ik heb niet zoveel te besteden en daarom is mijn keuze voor een Volvo, lekker betrouwbaar en een comfort bak. Besmet me maar met het roffelvirus!!

Thijssie!

Van harte welkom!

Gezien je budget zal ik de turbo-motoren links laten liggen aangezien het onderhoud wat meer kosten met zich meebrengt. Daarnaast zal het brandstofverbruik hoger zijn ten opzichte van de non-turbo's (1:8 tegenover 1:10). Hier zullen veel mensen commentaar op hebben maar dat was mijn persoonlijk verbruik ;)

Automaat of handbak maakt niet veel uit, hangt van je voorkeur af. Let bij een automaat even op dat je geen schok en kloink hoort wanneer je de automaat in D zet en weg rijdt. Kilometerstanden boven de 300.000 km hoef je niet van  te schikken.

Wat betreft de 2.5 10V, deze heeft wat meer koppel onderin (als ik mij niet vergis) en de 2.5 20V heeft juist een wat hoger piekvermogen waardoor die op de snelweg wat soepeler doorloopt tijdens tussensprintjes..

Succes met de zoektocht!

daytonawim

Tja, qua kosten zou ik zeker niet kiezen voor een automaat, deze zijn wel betrouwbaar
maar is een kostbare klus om te maken.

Onze T5 rijd ook gewoon 1 op 11, maar alles is terug te vinden in je rechtervoet en het
verkeer (afstanden rijden, stad of vaak file) samen bepalen die voor een belangrijk deel je verbruik.

Verder zoek iets wat redelijk onderhouden is, anders krijg je de kosten die de ander heeft
uitgespaard voor je kiezen. (en een APK zegt daar  eigenlijk niet zo heel veel over)






rogerV701998

Als je niet veel te besteden hebt lijkt de aankoop van een 850 of V70 classic logisch, voor relatief weinig geld staan ze tegenwoordig te koop. Vergis je echter niet in de kosten voor onderhoud en onderdelen. Deze kosten kunnen aardig oplopen als je de auto in goede conditie wilt krijgen/houden.

Succes met je zoektocht.